Aneb když něco nefunguje tak, jak má...
12 črc 2010, 06:08
Problem... nejak sem si dneska nehlidal teplotu cestou z prace a jen par stovek metru od domu naraz zhasl motor. zastavim, kouknu na zadni kolo a vsude sycici para. rucicka teplomeru vysplhana na max a ja se mlatim do prilby. Po chvilce syceni se obevila kapalina a za moment z valce veskera vytekla. Asi praskl remen vodni pumpy, zajima me ale hlavne jake to muze mit dalsi nasledky, naco se pripravit a jak postupovat pri oprave. Jen doufam ze to spravi tesneni nebo jine malickosti a nezadrel sem pri tom. Az to vychladne muzu skutr na moment zkusit nastartovat? Poprosil bych alespon v bodech napsat jak postupovat, valec a chlazeni jsem jeste nerzebiral. dik za rady.
12 črc 2010, 14:19
No bojím se že máš zadřeno. Ono to přehřátí u vodníka nebude podle mě jentak.
12 črc 2010, 14:35
spíš upečene no spiš přidrene a spečene kroužky sundej valec a hnet bude jasno
12 črc 2010, 14:37
Né nadarmo je interval výměny řemínku MAX 10000km
Jinak pokud se motor úplně zastavil neznamená automaticky, že se zadřel. Pokud to bylo kultivovaný chcípnutí, ne zastavení ranou.
Možná bych koukl, jestli není vystřelení nějaký těsnění.
12 črc 2010, 19:26
Když jsem to já neuhlídal při 80Km/h tak mi to taky chcíplo, zastavilo, vychladlo a jel jsem dál...ale jak píšeš že ti to šlo z válce ven, tak to asi nebude dobrý...si myslím že kdyby se hrnula voda tak ti to rupne někde u chladiče jak je napojení hadiček na kov nebo někde u spojů ale ne u těsnění válce...
13 črc 2010, 00:02
Vytah jsem svicku a az to vsechno schladlo zkusim sem nastartovat. chytl na poprve, pridal sem plyn a normane se rozjel, zadna zmena oproti drivejsku. jen z toho mam momentalne AC. Za jizdy to normalne zhaslo zhruba v tech 80ti a motor se dotocil stejne jako kdybych za jizdy otocil klickem. kdybych pridrel tak by to bylo znat ne? zkusim tam nalit destilku, kdyz to bylo horky vsude to sycelo a jen tezko clo poznat kudy to tece. dik za info zatim.
13 črc 2010, 15:46
No tak to je uplně normální, mě to udělalo to stejný..pokud to normálně chytlo, nic tomu není..jen si zatěsni to místo kudy to uteklo a můžeš jezdit dál
21 črc 2010, 16:20
Tak sem se v tom dnes začal vrtat...vubec tomu sice nerozumím ale času mám dost tak bych si to rád opravil sám. Proto omluvte některé následující stupidní dotazy:)
Voda naštěstí vytekla jen u hlavy kde je termostat. přidal sem tam nějaký těsnění a už neteče.
Čidlo teploty si ale asi dělá co chce. Když byl vyplý motor několik dní a otočil sem klíčkem, ručička vyletěla okamžitě na max. Nevím na jakém principu to funguje, řek bych že termistor, takže by mělo být jedno zda tam voda je nebo není ne? Nalil jsem tam zatím jen obyčejnou vodu abych vyzkoušel zda nic neteče a chladí. Jenže teploměr je chvíli na maximální hodnotě, chvíli zas lehce nad minimem tak nevím zda se na něj můžu spoléhat.
Teď asi pujdu vyndat termostat a zkusím to bez něj, protože když jsem ho hodil do vody z rychlovarky nepozoroval sem změnu. Se skutrem sem nikde nejezdil, nechal sem ho na volnoběh a sledoval jestli se ohrívaj hadice. Hloupá otázka: jak jinak poznám že voda v chlazení koluje? Kde najdu řemínek vodní pumpy? Můžu skontrolovat zda pumpa funguje? Jaký je postup při výměně kapaliny? Je potřeba to nějak ovzdušnit nebo se to ovzdušní samo? na ST foru většina majitelů 7O LC termostat vyhazuje, pokud by byl muj spatny asi nema cenu kupovat za 800 novy... Dík za pomoc
3.8. edit:Moh by mi někdo prosím napsat kde najdu řemen vodní pumpy (jak se k němu dostanu)?
Naposledy upravil
KYBLOS dne 24 pro 2013, 10:03, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou
03 srp 2010, 22:03
EDIT: Zdá se, že Pavel ví o čem mluví
Naposledy upravil
foky dne 03 srp 2010, 23:19, celkově upraveno 1
03 srp 2010, 22:56
Chlapi zírám na drát, takových profíků když se jedná o tlachy a teď opravdu nikdo neporadí?
OK, tak to vezmeme popořádku...
Pokud ti po nastartování motor v pohodě chytne a jede, nerozdělávej prozatím válec a ani nesundávej hlavu, nebudeš muset dávat nové těsnění.
Vodní čerpadlo v tomto případě není hnané žádným řemínkem ale je přímo napojené na kliku a podle otáček motoru ti pumpa dává.
1) rozdělej a překontroluj vodní pumpu, je na vnější straně motoru, pokud bude špatná, budeš muset udělat repas opravnou sadou.
2) překontroluj termostat a v případě špatné funkce ( voda- vařič- teploměr) termostat kup a vyměn, nejezdi bez termostatu, odděláš válec nedodržením konstantní teploty (provozní).
3) Překontroluj a vyčisti hadice, hlavně ty úzké, někdy se stává že se zacpou.
4) Budeš muset i zakoupit nové víčko expanzní nádržky, u Runnerů je to bohužel nemoc.
5) nezapomeň že po nalití nové chladící kapaliny musíš celý systém pořádně odvzdušnit. Nalej kapalinu expanzkou, promačkej hadice aby se dostal vzduch ven a nastartuj, poté se skůtr začne zahřívat a po otevření termostatu ti začne horká voda začne přečerpávat přímo do expanzky, stačí tam strčit prst a poznáš to. Pak dolej kapalinu na požadovanou provozní hladinu a je to.
Pokud ti zlobí čidlo teploty, tak ho můžeš buď proměřit, nebo jednoduše ho vyšroubuj, nechej ho zapojený a zahřívej ho, na budíku by se ti při zapojeném klíčku měla zvedat teplota. Pozor, čidlo musí být ukostřené.
Tak to je asi VŠE co ti můžu poradit..
10 srp 2010, 17:11
Dík za rady, asi to bylo špatně odvzdušněný protože kapalina se do expanzky nepřečerpávala. Teď už koluje a samotná nádržka je docela horká. Jen se mi nelíbí že se skutr nějak moc zahřívá. Dřív se ručička teploměru skoro nepohla a teď se i po kratší jízdě dostane až do poloviny stupnice (zhruba na třech hodinách). Dříve sem měl ručičku tak na pěti hodinách a zvedala se jen když bylo 40 a dával sem skutru zabrat.
Myslel jsem si že pumpa má stejně jako olejové čerpadlo vlastní řemínek tak dík za objasnění.
Ještě se mi nelíbí jedna věc, a to barva svíčky. Když sem skutra koupil a po nějaké době kouknul na svíčku byla krásně cihlová. Teď je ale černá (suchá) a přitom jsem s karburátorem nic nedělal. Vzduchový filtr je tam stejný, jen jsem vypral vložku takže přišla o většinu té mastnoty co chytá prach. Jak je možné že je teda směs tak bohatá?
(Svíčku sem dal novou, stejný typ)
10 srp 2010, 17:43
BTjacker . čím jsi zacpal tu díru čím ti to vyteklo-vypařilo se ven?
10 srp 2010, 18:50
No mě se nikde neudělala díra, jen jak je ta příruba na válci v které je zasazen termostat tak se mi tím horkem trochu zdeformovala páč je umělá a taky mi praskla jedna z dírek na šroubek, tak sem na to vyrobil takovou plechovou potvoru a přitáh to přez ni. popsat se to moc nedá
EDIT: Kdyby tě trápila díra někde v chladící soustavě tak vím že na to byly nějaké přípravky co se nalili do kapaliny a zacpali to. Aspoň v našem autě se to tak řešilo