Gilera Runner 50 SP - přehřál se

Aneb když něco nefunguje tak, jak má...

Gilera Runner 50 SP - přehřál se

Příspěvekod BTjacker » 12 črc 2010, 06:08

Problem... nejak sem si dneska nehlidal teplotu cestou z prace a jen par stovek metru od domu naraz zhasl motor. zastavim, kouknu na zadni kolo a vsude sycici para. rucicka teplomeru vysplhana na max a ja se mlatim do prilby. Po chvilce syceni se obevila kapalina a za moment z valce veskera vytekla. Asi praskl remen vodni pumpy, zajima me ale hlavne jake to muze mit dalsi nasledky, naco se pripravit a jak postupovat pri oprave. Jen doufam ze to spravi tesneni nebo jine malickosti a nezadrel sem pri tom. Az to vychladne muzu skutr na moment zkusit nastartovat? Poprosil bych alespon v bodech napsat jak postupovat, valec a chlazeni jsem jeste nerzebiral. dik za rady.
Gilera Runner 50 SP (2001) , Válec 70 Polini, fuk Gianelli Reverse, dle GPS 86 km/h
Uživatelský avatar
BTjacker

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 208
Registrován: 17 lis 2008, 22:36
Bydliště: Spytihněv
Skútr / moto: Gilera Runner 50 SP
Tuning / úpravy: viz podpis

Re: Gilera Runner 50 SP - přehřál se

Příspěvekod filippeka » 12 črc 2010, 14:19

No bojím se že máš zadřeno. Ono to přehřátí u vodníka nebude podle mě jentak.
filippeka

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 29
Registrován: 30 kvě 2010, 12:59
Skútr / moto: Runner 50, r.v.07
Tuning / úpravy: Malossi multivar a už objednaný výfuk Leo Vince GP.

Re: Gilera Runner 50 SP - přehřál se

Příspěvekod respekt.fr » 12 črc 2010, 14:35

spíš upečene no spiš přidrene a spečene kroužky sundej valec a hnet bude jasno :)
fuk stage6 proleprika chrom.spojka stage6 torque.variator motoforce racing.přední polomneřice stage6 racing filtr stage6.přední zadní destičky stage6 racing.dowhill řiditka str8.představec str8.
respekt.fr

500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 528
Registrován: 25 říj 2009, 16:23
Bydliště: kousek od zlina
Skútr / moto: Malaguti f15 hiend pila .aprilia sr.HONDA CRF 250R
Tuning / úpravy: s6 proleprika.thermoteck.podložka pod klapky.příruba s6 R/T.varec motoforce racing.polomněřice s6.spojka s6 torque.zvon naraku.openfiltr s6.kontra malossi.podložka pod kontru malossi.DHW řiditka str8 +představec str8.tlumič motoforce R6.VíC v PODPISU..!!

Re: Gilera Runner 50 SP - přehřál se

Příspěvekod foky » 12 črc 2010, 14:37

Né nadarmo je interval výměny řemínku MAX 10000km :roll:

Jinak pokud se motor úplně zastavil neznamená automaticky, že se zadřel. Pokud to bylo kultivovaný chcípnutí, ne zastavení ranou.
Možná bych koukl, jestli není vystřelení nějaký těsnění.
| Life is better with MY KTM | Žijte naplno...tenhle kolotoč jede jenom jednu jízdu...
Uživatelský avatar
foky

2500+
 
Reputace: 176
Příspěvky: 4039
Registrován: 08 dub 2010, 08:38
Bydliště: Praha - nejlepší město v ČR
Skútr / moto: KTM 1090 Adventure

Re: Gilera Runner 50 SP - přehřál se

Příspěvekod sedli » 12 črc 2010, 19:26

Když jsem to já neuhlídal při 80Km/h tak mi to taky chcíplo, zastavilo, vychladlo a jel jsem dál...ale jak píšeš že ti to šlo z válce ven, tak to asi nebude dobrý...si myslím že kdyby se hrnula voda tak ti to rupne někde u chladiče jak je napojení hadiček na kov nebo někde u spojů ale ne u těsnění válce...
Bylo : Piaggio Hexagon 125 LX 1996, Honda PCX 125 2011, Suzuki GSX-F, Kawasaki Versys 650.
Nyní : Kentoya HAMMER II-i 125
Uživatelský avatar
sedli

1500+
 
Reputace: 27
Příspěvky: 1942
Registrován: 27 črc 2009, 16:03
Bydliště: Brno
Skútr / moto: Honda PCX 1.generace
Tuning / úpravy: Laděný výfuk IXIL dual HyperLow, vyhřívané gripy Oxford,reflexní proužky na ráfky, LED parkovačky, karbonová fólie na pár dílech, množství originálních škrábanců a prasklin

Re: Gilera Runner 50 SP - přehřál se

Příspěvekod BTjacker » 13 črc 2010, 00:02

Vytah jsem svicku a az to vsechno schladlo zkusim sem nastartovat. chytl na poprve, pridal sem plyn a normane se rozjel, zadna zmena oproti drivejsku. jen z toho mam momentalne AC. Za jizdy to normalne zhaslo zhruba v tech 80ti a motor se dotocil stejne jako kdybych za jizdy otocil klickem. kdybych pridrel tak by to bylo znat ne? zkusim tam nalit destilku, kdyz to bylo horky vsude to sycelo a jen tezko clo poznat kudy to tece. dik za info zatim.
Gilera Runner 50 SP (2001) , Válec 70 Polini, fuk Gianelli Reverse, dle GPS 86 km/h
Uživatelský avatar
BTjacker

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 208
Registrován: 17 lis 2008, 22:36
Bydliště: Spytihněv
Skútr / moto: Gilera Runner 50 SP
Tuning / úpravy: viz podpis

Re: Gilera Runner 50 SP - přehřál se

Příspěvekod sedli » 13 črc 2010, 15:46

No tak to je uplně normální, mě to udělalo to stejný..pokud to normálně chytlo, nic tomu není..jen si zatěsni to místo kudy to uteklo a můžeš jezdit dál
Bylo : Piaggio Hexagon 125 LX 1996, Honda PCX 125 2011, Suzuki GSX-F, Kawasaki Versys 650.
Nyní : Kentoya HAMMER II-i 125
Uživatelský avatar
sedli

1500+
 
Reputace: 27
Příspěvky: 1942
Registrován: 27 črc 2009, 16:03
Bydliště: Brno
Skútr / moto: Honda PCX 1.generace
Tuning / úpravy: Laděný výfuk IXIL dual HyperLow, vyhřívané gripy Oxford,reflexní proužky na ráfky, LED parkovačky, karbonová fólie na pár dílech, množství originálních škrábanců a prasklin

Re: Gilera Runner 50 SP - přehřál se

Příspěvekod BTjacker » 21 črc 2010, 16:20

Tak sem se v tom dnes začal vrtat...vubec tomu sice nerozumím ale času mám dost tak bych si to rád opravil sám. Proto omluvte některé následující stupidní dotazy:)
Voda naštěstí vytekla jen u hlavy kde je termostat. přidal sem tam nějaký těsnění a už neteče.
Čidlo teploty si ale asi dělá co chce. Když byl vyplý motor několik dní a otočil sem klíčkem, ručička vyletěla okamžitě na max. Nevím na jakém principu to funguje, řek bych že termistor, takže by mělo být jedno zda tam voda je nebo není ne? Nalil jsem tam zatím jen obyčejnou vodu abych vyzkoušel zda nic neteče a chladí. Jenže teploměr je chvíli na maximální hodnotě, chvíli zas lehce nad minimem tak nevím zda se na něj můžu spoléhat.
Teď asi pujdu vyndat termostat a zkusím to bez něj, protože když jsem ho hodil do vody z rychlovarky nepozoroval sem změnu. Se skutrem sem nikde nejezdil, nechal sem ho na volnoběh a sledoval jestli se ohrívaj hadice. Hloupá otázka: jak jinak poznám že voda v chlazení koluje? Kde najdu řemínek vodní pumpy? Můžu skontrolovat zda pumpa funguje? Jaký je postup při výměně kapaliny? Je potřeba to nějak ovzdušnit nebo se to ovzdušní samo? na ST foru většina majitelů 7O LC termostat vyhazuje, pokud by byl muj spatny asi nema cenu kupovat za 800 novy... Dík za pomoc :wink:

3.8. edit:
Moh by mi někdo prosím napsat kde najdu řemen vodní pumpy (jak se k němu dostanu)? :oops:
Naposledy upravil KYBLOS dne 24 pro 2013, 10:03, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou
Gilera Runner 50 SP (2001) , Válec 70 Polini, fuk Gianelli Reverse, dle GPS 86 km/h
Uživatelský avatar
BTjacker

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 208
Registrován: 17 lis 2008, 22:36
Bydliště: Spytihněv
Skútr / moto: Gilera Runner 50 SP
Tuning / úpravy: viz podpis

Re: Gilera Runner 50 SP - přehřál se

Příspěvekod foky » 03 srp 2010, 22:03

EDIT: Zdá se, že Pavel ví o čem mluví :lol: :lol: :lol:
Naposledy upravil foky dne 03 srp 2010, 23:19, celkově upraveno 1
| Life is better with MY KTM | Žijte naplno...tenhle kolotoč jede jenom jednu jízdu...
Uživatelský avatar
foky

2500+
 
Reputace: 176
Příspěvky: 4039
Registrován: 08 dub 2010, 08:38
Bydliště: Praha - nejlepší město v ČR
Skútr / moto: KTM 1090 Adventure

Re: Gilera Runner 50 SP - přehřál se

Příspěvekod Pavel » 03 srp 2010, 22:56

Chlapi zírám na drát, takových profíků když se jedná o tlachy a teď opravdu nikdo neporadí?
OK, tak to vezmeme popořádku...

Pokud ti po nastartování motor v pohodě chytne a jede, nerozdělávej prozatím válec a ani nesundávej hlavu, nebudeš muset dávat nové těsnění.
Vodní čerpadlo v tomto případě není hnané žádným řemínkem ale je přímo napojené na kliku a podle otáček motoru ti pumpa dává.
1) rozdělej a překontroluj vodní pumpu, je na vnější straně motoru, pokud bude špatná, budeš muset udělat repas opravnou sadou.
2) překontroluj termostat a v případě špatné funkce ( voda- vařič- teploměr) termostat kup a vyměn, nejezdi bez termostatu, odděláš válec nedodržením konstantní teploty (provozní).
3) Překontroluj a vyčisti hadice, hlavně ty úzké, někdy se stává že se zacpou.
4) Budeš muset i zakoupit nové víčko expanzní nádržky, u Runnerů je to bohužel nemoc.
5) nezapomeň že po nalití nové chladící kapaliny musíš celý systém pořádně odvzdušnit. Nalej kapalinu expanzkou, promačkej hadice aby se dostal vzduch ven a nastartuj, poté se skůtr začne zahřívat a po otevření termostatu ti začne horká voda začne přečerpávat přímo do expanzky, stačí tam strčit prst a poznáš to. Pak dolej kapalinu na požadovanou provozní hladinu a je to.
Pokud ti zlobí čidlo teploty, tak ho můžeš buď proměřit, nebo jednoduše ho vyšroubuj, nechej ho zapojený a zahřívej ho, na budíku by se ti při zapojeném klíčku měla zvedat teplota. Pozor, čidlo musí být ukostřené.
Tak to je asi VŠE co ti můžu poradit..
Non-stop tel.: 608313999,
A ten znáte? Jak se pojišťovák a garážová lady na skůtříku svezli?
Pavel

Prodejce/servis
 
Reputace: 34
Příspěvky: 448
Registrován: 03 říj 2006, 23:59
Bydliště: Praha

Re: Gilera Runner 50 SP - přehřál se

Příspěvekod BTjacker » 10 srp 2010, 17:11

Dík za rady, asi to bylo špatně odvzdušněný protože kapalina se do expanzky nepřečerpávala. Teď už koluje a samotná nádržka je docela horká. Jen se mi nelíbí že se skutr nějak moc zahřívá. Dřív se ručička teploměru skoro nepohla a teď se i po kratší jízdě dostane až do poloviny stupnice (zhruba na třech hodinách). Dříve sem měl ručičku tak na pěti hodinách a zvedala se jen když bylo 40 a dával sem skutru zabrat.
Myslel jsem si že pumpa má stejně jako olejové čerpadlo vlastní řemínek tak dík za objasnění.
Ještě se mi nelíbí jedna věc, a to barva svíčky. Když sem skutra koupil a po nějaké době kouknul na svíčku byla krásně cihlová. Teď je ale černá (suchá) a přitom jsem s karburátorem nic nedělal. Vzduchový filtr je tam stejný, jen jsem vypral vložku takže přišla o většinu té mastnoty co chytá prach. Jak je možné že je teda směs tak bohatá? :? (Svíčku sem dal novou, stejný typ)
Gilera Runner 50 SP (2001) , Válec 70 Polini, fuk Gianelli Reverse, dle GPS 86 km/h
Uživatelský avatar
BTjacker

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 208
Registrován: 17 lis 2008, 22:36
Bydliště: Spytihněv
Skútr / moto: Gilera Runner 50 SP
Tuning / úpravy: viz podpis

Re: Gilera Runner 50 SP - přehřál se

Příspěvekod 1975ak » 10 srp 2010, 17:43

BTjacker . čím jsi zacpal tu díru čím ti to vyteklo-vypařilo se ven?
Skůtr je na šrot (SPZ k prodeji)
Malaguti Blog 150 r.v. 2010, Najeto 5xxx km PLUS 15465 km na KEEWAY FOCUS.
Nejdál do Chorvatska a zpět na Keeway Focus 50 ccm -2009SOLO a na Malaguti Blog 150ccm TANDEM-2011.
NEJDE MI SZ - mejl ak1975@post.c z
Uživatelský avatar
1975ak

500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 689
Registrován: 14 čer 2010, 13:22
Bydliště: Šalingrad
Skútr / moto: skútr Malamut Blog 160
Tuning / úpravy: otáčkoměr, 2 blinkr, přední 12V zásuvka

Re: Gilera Runner 50 SP - přehřál se

Příspěvekod BTjacker » 10 srp 2010, 18:50

No mě se nikde neudělala díra, jen jak je ta příruba na válci v které je zasazen termostat tak se mi tím horkem trochu zdeformovala páč je umělá a taky mi praskla jedna z dírek na šroubek, tak sem na to vyrobil takovou plechovou potvoru a přitáh to přez ni. popsat se to moc nedá :)

EDIT: Kdyby tě trápila díra někde v chladící soustavě tak vím že na to byly nějaké přípravky co se nalili do kapaliny a zacpali to. Aspoň v našem autě se to tak řešilo :wink:
Gilera Runner 50 SP (2001) , Válec 70 Polini, fuk Gianelli Reverse, dle GPS 86 km/h
Uživatelský avatar
BTjacker

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 208
Registrován: 17 lis 2008, 22:36
Bydliště: Spytihněv
Skútr / moto: Gilera Runner 50 SP
Tuning / úpravy: viz podpis


Zpět na Technické problémy se skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 29 návštevníků