Aneb když něco nefunguje tak, jak má...
Odeslat odpověď

Gilera Runner 50 (2004) - pár technických problémů

31 kvě 2016, 17:17

Zdravím, teď se mi bohužel sešlo vícero problémů najednou se kterými bych potřeboval pomoci. První takový pro mě nejzávažnější jsou občasné bouchance které se ozývají z motoru. Poslední byl velmi silný. Jel jsem asi 70 Km/h a najednou kdesi v motoru bouchlo tak až jsem to cítil v podlaze. Motor je však naprosto funkční a nijak ho to neovlivnilo. Byla to taková tupá rána, ne zas tak hlasitá a určitě ne kovová. Ale děsí mě to. Dále mám dotaz na výstupní hřídel převodovky. Se spojkovým bubnem respektive hřídelí se totiž dá stranově pohybovat a je tam vůle. Je to problém? Ono to má navíc to ložisko v krytu a možná právě proto tam je. Dále mám problém s řazením variátoru. Obzvlášť po ohřátí variátor velmi špatně podřazuje tzn. že když jedu třeba dvacet a najednou dám plný plyn a chci akcelerovat tak je tam velká mezera, než variátor podřadí, stoupnou otáčky a začne táhnout. A nakonec problém se studenými starty. Je potřeba vždy přidat plyn jinak nechytne.

Re: Gilera Runner 50 (2004) - pár technických problémů

31 kvě 2016, 17:27

Variátor - nejspíš měkká kontrastka. To ostatní... ?

Re: Gilera Runner 50 (2004) - pár technických problémů

31 kvě 2016, 18:09

Vůle hřídele v převodovce je ok.

Re: Gilera Runner 50 (2004) - pár technických problémů

31 kvě 2016, 18:26

Rozebrat, vyměnit válečky a vodítka, vyfoukat a vyčistit co se dá, spojku jak říkal kolega - kontrastka a nejlépe rovnou nové spojkové pružinky, odmastit obložení, zkontrolovat ložiska na spojce, zkontrolovat, zdali jdou pakny volně rozevírat, popř. odcvakat ségrovky vytočit z čepů - čepy očistit brusnou houbou - lehce máznout grafitem, zkontrolovat guferka - jestli neprosakuje olej z motoru, nebo převodovky... Včera jsem to dělal, mám to zhruba za 2hodinky hotový u 250tky i s kontrolou a vyfoukáním filtrů/deklů. Ještě nezapomenout pořádně odmastit spojkový buben a vzít ho lehce - né moc hrubým smirkem. Práci zdar!
( nikde nepatlat příliš vazelíny, jinak ti to všechno vylítá do zvonu/ přítlačných talířků atd...)

Re: Gilera Runner 50 (2004) - pár technických problémů

01 čer 2016, 12:01

A jaké jsou nejvhodnější tvrdosti pružinek a pružiny? Hádám že kontrastka bude nejvhodnější bílá Malossi jakožto ekvivalent originálu. U spojkových už opravdu netuším která tvrdost bude vhodná aby měl motor dostatek rozběhového výkonu. To samé válečky. Standartní hmotnost je 7,2g. Ale třeba má někdo vyzkoušené válečky jiné, se kterými je variátor v lepším souladu a dosahuje lepší akcelerace.

Re: Gilera Runner 50 (2004) - pár technických problémů

01 čer 2016, 12:52

V tom ti moc nepomůžu, používám už jen orig. díly. Kontrastku bílou od Malossi jako náhrada originálu - asi ano. Pružinky by jsem dal stejné jako orig., možná i malinko tvrdší, když je to ta padina. Na krabičce sady pružinek od Malossiho je uvedeno, která sada(barva) je měkčí, střední, nebo tvrdá. Mám za to, že jsem tenkrát dával bílou sadu (tu nejměkčí) a byly právě o malounko tvrdší, než originál.

Re: Gilera Runner 50 (2004) - pár technických problémů

02 čer 2016, 07:21

Kontrastku bych jako základ dal žlutou. Pokud máš stroj v serii,tak s dalšíma dílama nemusíš experimentovat a dej origo případně náhradu za origo. Pokud dáš tvrdší spojkový,bude se motor při rozjezdu zbytečně vytáčet. Tvrdší bych dal až se streetovym/laděnym výfukem. Na seriový výfuk jsou lepší nižší otáčky rozjezdu. Zkontroluj stav válečků,vodítek,zda variátor a spojkové řemenice chodí plynule a nezasekávají se.
Starty pořešíš správným nastavením směsi,případně nemusí fungovat sytič,pokud to nestartuje studené a teplé ano.

Re: Gilera Runner 50 (2004) - pár technických problémů

15 čer 2016, 12:21

Děkuji za rady, je komplet série a taky tak zůstane :) Problémy s variátorem nabraly docela spád, včera už jsem se skoro nemohl ani rozjet. A hlavně okolo 40 Kmh je znát značný pokles akcelerace. A právě nejhorší je když jedu 20-40 a chci najednou zrychlit tak variátor vůbec nepřeřadí, motor se dusí a strašně dlouho a pomalu přeřazuje a potom se chytne.

Re: Gilera Runner 50 (2004) - pár technických problémů

15 čer 2016, 19:39

Sundej dekl a kouknií kde je řemen při rozjezdu,zda až dole.,zkus ty zadní řemenice jak jsem už psal. Případně udělej fixou čáry na variátoru a projeď to,uvidíš kde se řemen pohybuje.....
Odeslat odpověď