Ahoj
koupil jsem před týdnem 4 roky starého runnera, laděný výfuk, variátor polini, málo jetej. Kamarád co ho byl před koupí prohlídnout (nic o motorkách nevim, navíc jsem čekal na vydání řidičáku) ho pak vezl domů, já za ním po 50 metrech autem. Asi 35 minut po teplický dálnici, do Prahy. Tak po 15 minutách jízdy na plný výkon (teplota v normě) nastal problém s otáčkami, zničehonic poklesly a s nima i rychlost, z 125 asi na 80. Zajeli jsme ke krajnici, motor nechcíp, zvuk motoru pravidelný, celkově až na ty otáčky a rychlost vše pořádku. Po dvou minutách jsme zase vyjeli, všechno v pořádku, ale po pěti deseti minutách znova pokles otáček i rychlosti, což jsme řešili zajetím k pumpě, kde jsme chvilku počkali, pak už to zase jelo dobře a po zbytek cesty se to už nestihlo zopakovat. Teplota celou dobu v normě, nechcíplo to, zvuk pravidelný, olej v pořádku. Vypadá to ale, že se tam něco přehřívá nebo co. Předchozímu majiteli se to nestalo, ale ten s tím jezdil jen víceméně po malým městě. Nemáte někdo podobnou zkušenost nebo netušíte co s tím je, dřív než to dám do servisu?
A mám ještě malou podotázečku nepatřící přímo do technických problémů. Chtěl bych vědět, jak moc se u čtyřtaktů a runnerů 200 zvlášť projevuje laděný výfuk na výkonu. Jestli to má nějaký výkonnostní význam, nebo jestli je to zanedbatelný. Protože jestli jediný efekt je ten "cool" zvuk výfuku, tak to tam vrátim ten původní, nepotřebuju otravovat sousedy a i všechny ostatní tímhle řevem. Pořídil jsem si to kvůli užitečnosti a je to "jen" skútr, takže takovejhle tuning mně přijde jako přidělávat na taxíka přítlačné křídlo.
dík za reakce