Aneb když něco nefunguje tak, jak má...
07 led 2014, 19:47
Zdravím , po delším bádání si nevím rady . Když startuji jen točí elektrický startér a nic se nedělej ani po přidaání plynu. Začal jsem od svíčky . Mokrá a háže jiskru. takže jsem vše vyčistil a znovu. vyměnil jsem automatický sýtič a pořád se nic nezměnilo. Jediný realný start a to hned na první nakopnutí je dat palivo rovnou pod svíčku a pak skutr jede normalně bez problemu .. po mírnem zahřáti už se problem neprojeví a starty jsou bezchybné. Tudíž je problem když skůtr stojí déle v zimě. Podtlakový ventil je čistej. ale expanzní nadoba od nádržky je přelita. Můj názor je že při startování nejde dost paliva do motoru . Poradí někdo ? dik za jakekoliv info bando
PS: aut. sýtiš je novéj !
07 led 2014, 23:40
180 VXR a nebo FXR ?
Když odpojíš hadičku od karbu a startuješ,tak benzin teče ? Svíčka má po jízdě správnou barvu ?
08 led 2014, 21:31
Ouuu Děkuji , že někdo odepsal. Dneska jsem byl na garaží a dodělaval elektřinu .Motorka chytla přes elektricky starter po cca 6 sekundach a neměla tendenci chcípat . Tak jsem ji nechal jen zahrat na provozni teplotu a vypl. svičku jsem pak neobhlížel, zítra zkusim ten přitok benzínu při startovaní . Absolutně nevím jak poznam Fx VXR.... mam ještě jednu gilerku 125 SP a rozdil od ní je ve vidlici.. je jakoby naopak jinak vypada vše totožně krom pár věcí ,jako dotažená spojka variatoru přes kryt ve kterem je lozisko ..... což sem ještě nikdy neviděl . Jinak je tam kit Mallosi 180 . Sportovní filtr. přetryskované a snad nějak upraveny origo výfuk a samozřejmě zrušeny nesmysl jménem OIL MASTER, který je akorat nachystany na každe gillerce od vyroby na zníčení
... jede to pěkně až moc rozdil oproti 125 SP na které sem si připadal když se stavěla na zadní jako PÁN ale oproti te 180 tce je to šnek a to neni moje teorie ale fakt když sme se nahaněly s kámošem
,,
Jinak problem pořád trvá a nemužu najít závadu napadla mě netěsnost hadice co vede z podtlakoveho ventilu na blok motoru ( karter) ......... je jen nasazena na te trubicce pod karbcem .. zítra to obhlídnu ještě ,ale tímhle to nebude . Kdyby mi ten benzín netekl při startováni dostatečně .. v čem mam hledat závadu ? díky .
08 led 2014, 21:34
Otázka zněla zda to je Runner 180 2T nebo 4T. Vyráběli se totiž obě varianty. Ale podle toho OIL MASTERu, to bude zjevně 2T
08 led 2014, 22:17
Ano samozřejmě 2takt... !!!!!
09 led 2014, 08:20
Mno,takže FXR. Jezdí to hezky,ale baví tě to živit ? ))) Upside down vidle je fajn,určitě je oblitá od oleje a je v ní vůle ))
Každopádně zkontroluj tu podtlakovou hadičku,ale ta to nejspíš nebude. Hlavní problem bude nejspíš v otevřeném filtru. To je zlo bez kterého se to obejde a funguje to pak jak má,takže bych dal nazpátek origo box. Případně se ještě podívej na klapky,jestli těsní jak mají. A hlavně zkontroluj tu svíčku,jestli je správná směs. Ta to taky hodně ovlivňuje.....ale nekoukej na ni v garáži po běhu na volnoběh. Normálně to projeď a až pak na ni mrkni.
09 led 2014, 19:39
Nežere to nijak moc víc oproti te 125cky a do budoucna nevidim nějake extra náklady . vše si dělám sám . A vidlice ta co je jakože naopak je nová . Dneska jsem nestihl nic vyzkoušet měl jsem plno vyřizování . Zitra pisnu
09 led 2014, 21:54
Mám zkušenost s poladěným Runnerem 180 2T na 500 km výletu a spotřeba atakovala 6 l/100km, což nebylo zrovna málo, vzhledem k tomu můj stroj 200 4T měl pod 3,5l/100km
Je pravda, že na rovinkách mě ten 2T Runner ujížděl.
Zajímavá zkušenost ale také byla cesta domů, kdy po 20-30 km v hustém dešti se z otevřeného sportovního filtru stal uzavřený sportovní filtr a motor pro nedostatek vzduchu byl ochoten se točit jen malinko nad záběr spojky. Prostě to najednou v kopci přestalo táhnout a motor bafal jen na volnoběh. Po vysušení a vyčištění doma v garáži pak opět jezdil dál, ale vzhledem k tomu můj Runner se sériovým filtrem ujel v tom dešti dalších 30 km bez problémů, tak jsem vyléčen z nápadů na sportovní filtry. Tak na tohle pozor.
10 led 2014, 18:44
Zdar. Dneska jsem nasadil plasty a motorka chytla za cca 5 sekund el. startovaní . projel jsem to pořádně až mi zadní kolo utíkalo
a koukl jsem na svíčku a má barvu zbroušeného hliníku .. v podstatě uplně stejná jak sem ji nasadil ... mám fotky ale na fotce nejde nic vidět. barva je shodna s tím v jakem stavu sem tam tu svíčku dal . Jinak skůtr jsem koupil již v takovém stavu s open filtrem . jinak je pěkně krytý mallosi . Zitra pošlu fotky všeho co jsem na tom dělal a jak to vypada
10 led 2014, 21:51
Chudá směs, uber na vzduchu v karburátoru. A sežeň si originální airbox a na ten open filtr se víš co.
11 led 2014, 12:29
aha aha... ted budu znít jako amatér ale , kde se přidáva směs .... a jákým směrem točit pls
a o kolik cca než zkusím zase projet...
11 led 2014, 12:40
Na karburátoru bude z boku šroubek s pružinkou, to je volnoběžný. Pak tam bude ještě jeden, který většinou bývá veden šikmo do karburátoru, ale není to pravidlo. Tím se ladí vzduch. Když utahuješ, ubíráš, když povoluješ, přidáváš.
Obecné nastavení vzduchu bývá povolení o 1,5 - 2 otáčky, čili 540 až 720 stupňů. Jelikož ty máš ten super open filtr, tak zkus nejprve jednu otáčku.
Pak za teplého motoru vylaď volnoběh na přijatelnou úroveň, aby nechcípal, ale ani pokud možno nezabíralo kolo. Pak se pusť do zkoumání svíčky, vyndej jí, očisti kartáčem a jeď se svézt na 10-15 minut a zkoumej barvu.
11 led 2014, 12:50
Děkuji za rozumnou odpověd. Přesně takhle jsem čekal že to bude i u Gilerky . Nikdy jsem nějak nebyl na karburátory . Sem spíš na ježdění
okej. Ted jedu pro kolo bylo na laku . Včera jsem ještě řešil problem u kterého jsem si zníčil račnu
nejde mi povolit jeden šroub ze svodu motoru . Na ten první se dostanu krasně a vpohodě jsem ho povolil ale na ten druhy nedam ani očko ani klič se nevleze
a když sem to dělal přes pružinový nástavec a zabral tak se protočila račna
večer tu hodim ty fotky a info nějake . klidně i o te 125tce . Zdar
11 led 2014, 13:35
Ten open filtr jsi dával ty a nebo už jsi to tak koupil ? Pokud jsi ho osazoval sám,mněnil jsi i trysku ? Pokud ne tak je to špatně a šroubem na karburátoru to nedoladíš,ten je na jemnou korekci. Pokud je ale svíčka bílá,tak to chce větší trysku. Doporučuji dát tam airbox,mrknout na svíčku a doladit karburátor. Svíčka musí mít rezavou barvu. Pokud budeš jezdit s chudou směsí,která se hlavně s open filtrem teď díky studenému vzduchu ještě víc ochudí než v létě,tak hrozí možnost zadření motoru.
13 led 2014, 22:46
Zdrárek bando. Bohužel fotky dneska nemám ale dal sem na jehle dvě zaražky dolu na bohatší směs. jedna otačka od dotaženi je povolený ten nakloněný šroub a volnoběh je akorat. ted se zdá že by to mělo bejt ok a jinak filtr tam byl nějaky sprosty sportovní co se dáva na minibajky
dal jsem tam mallosi ten v tom plastovem obalu a dal na to ponožku od mladé
nyní se zdá být vše ok. Ale jak říkam problém se projeví až po delší době stání . Vše podrobně nafotím a popíšu . JInak jsem zkoušel těsnost těch klapek .. etherovým sprejem a nesaje to nikde falešný vzduch. A při startování jde z přivodní hadičky benzínu do karbce benzín .