Gilera DNA 125 - dusí se

Aneb když něco nefunguje tak, jak má...

Gilera DNA 125 - dusí se

Příspěvekod Rejdik1 » 08 srp 2011, 20:06

Ahojky, kolega si poridil Gileru DNA 125, mel by tam byt stejny motor jako v Runner 125. nastartuje normalne ale jakmile se prida rozebehne se tak k necelym 3000itackam a zacne se dusit, pokud pusti plyn, jde zpet do volnobehu, pokud se plyn bude drzet, chcipne.... jakmile se ale kratce pridava a ubira sice cukane ale snazi se jit do otacek. vypada to na to ze tam jde mene benzinu ale nemuzu na to prijit, meli jsme dnes dole karbec komplet vycistenej, mam pocit jako by tam mohla byt nizka hladina na plovaku.. jakmile sundamfiltr a sani prikryji tak trictvrte rukou, jde do otacek mnouhem lepe a nedusi se ...
dekuji za pomoc
Rejdik1

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 90
Registrován: 05 pro 2010, 10:22
Bydliště: Ústí nad Labem
Skútr / moto: X9 500 SL, Evo, B650, BMW C 650 GT, ADV 350

Re: Gilera DNA 125 - dusí se

Příspěvekod prdak » 08 srp 2011, 20:09

napadá mě špatně seřízená bohatost směsi, na karbu by měl být šroub na seřízení bohatosti, zkus s tím laborovat, jak se to bude chovat :wink:
prdak

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 19
Registrován: 11 pro 2010, 19:25
Skútr / moto: Suzuki Burgman AN400

Re: Gilera DNA 125 - dusí se

Příspěvekod Rejdik1 » 08 srp 2011, 20:45

no jedinej sroub co jsem nasel byl volnobeznej. Karbec zajimavej, soupatko se zveda podltakem, smes se predehriva koukal jsem jak jde technika dopredu, ale bohuzel jsme na to neprisli.. pomoooc

9.8. edit:
budu muset zkusit asi dat vetsi trysku v plovakovy komore, jsou tam dve, jedna delsi, ktera zasahuje do plovakove komory a jedna mensi na ktere je vyryto 36 tak kterou bych mel vymenit? a hlavne kde ji sezenu?
Naposledy upravil KYBLOS dne 01 pro 2013, 20:10, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou
Rejdik1

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 90
Registrován: 05 pro 2010, 10:22
Bydliště: Ústí nad Labem
Skútr / moto: X9 500 SL, Evo, B650, BMW C 650 GT, ADV 350

Re: Gilera DNA 125 - dusí se

Příspěvekod moto.joker » 11 srp 2011, 10:07

Řešíme stejný problém a proto by mě řešení zajímalo.
Ještě bych přidal, že to platí pouze pokud je motor studený. Když se ohřeje, tak tento problém již není. Zatím to řešíme tak, že po nastartování to necháme několik minut ohřát a pak už je to lepší a po chvíli jízdy již bez problémů.

Trochu jsem přemýšlel nad automatickým sytičem, ale to asi taky nebude ta správná cesta.
Karbec vyndaný a vyčištěný (mimochodem je to docela makačka ho dostat ven :twisted: ).

Takže co Runneři, žádná rada nebo nápad?
Jedu a kochám se ...
Bylo: Honda SCV Lead 100; Suzuki Burgman 250; Skyteam Cobra 125; Honda CB 900F Hornet; Honda Dylan 125; Yamaha N-Max 125; Yamaha X-Max 250; Yamaha YBR 125
Je: Honda Forza 350
Uživatelský avatar
moto.joker

1500+
 
Reputace: 325
Příspěvky: 1720
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Mnichovo Hradiště
Skútr / moto: Honda Forza 350

Re: Gilera DNA 125 - dusí se

Příspěvekod bowl » 20 srp 2011, 16:44

Ahoj všem,

taky se přidám do diskuze, jelikož mám Runnera 125 4T (2001) a v zásadě mám stejný problém - vždy, když nastartuji poprvé po pár dnech studený scoot, tak to nejdřív bublá v nepatrně vyšších otáčkách na sytič (asi tak minutu až 1/2 druhý minuty) a jakmile se sytič vyřadí z provozu, tak se otáčky vrátí na "normální" hodnotu nastavených otáček.

Pokud bych po této "minutě" klidně i plynule přidal plyn, tak se motor zažne dusit, až nakonec chcípne... Jediná možnost, jak se rozjet se studeným scooterem je tedy rychlé prostřídání přidání plynu -> zavření plynu -> přidání -> zavření -> přidání a přidržení plynu pro rozjezd a pokračování v jízdě. Toto "protůrování" v mém případě praktikuji přibližně během 1-2 vteřin a pak scooter v pohodě jede, zahřeje se a vše je pak v pohodě...

Při zahřátém motoru není absolutně žádný problém - motor si klape na volnoběhu -> přidám plyn (klidně doplna) a odjíždím s větrem ve vlasech (teda helmě) :)

Zajímalo by mě tedy, jestli už někdo zkoušel tento problém řešit, jak na to, jak to dopadlo atd., a nebo jestli to mám brát jako vlastnost čtyřtaktní 125, jelikož jsem nikdy před tím scooter nevlastnil a toto je můj první...

Předem díky, Michal
bowl

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 13
Registrován: 25 led 2011, 15:52

Re: Gilera DNA 125 - dusí se

Příspěvekod hruzamil5 » 20 srp 2011, 17:31

je to ůplně normální ... je to prostě studenej motor .... mě na 2t taky motor hned po nastartování jede max 15km .. po cca 500m už jede normálně ... proto ho nechávám tak 1-3min prohřát a pak jedu ...
US offroad service > servis veškerých US cars ...dodávka dílů z USA .....
dále veškerý servis 4kolek a skůtru
Martin Háša> +420 601 654 654
Miloslav Hrůza> +420 723 375 170

Po-So 10-18h
Uživatelský avatar
hruzamil5

500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 678
Registrován: 12 dub 2010, 18:17
Bydliště: milovice
Skútr / moto: aerox tuniing !
Tuning / úpravy: ve výstavbě

Re: Gilera DNA 125 - dusí se

Příspěvekod standour » 30 srp 2011, 13:39

Dobrý den,
Mám to samé, musím nechat skůtr zahřát a pak jede v pohodě. Začal mi to dělat letos a fakt nevím co s tím, každopádně je to nějaká ptákovina. Karburátor jsem vyčistil, svíčka ok, benzín ok. Jestli někdo zjistí v čem to je, prosím dejte to sem díky!
standour

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1
Registrován: 30 srp 2011, 13:33

Re: Gilera DNA 125 - dusí se

Příspěvekod bowl » 15 črc 2012, 17:29

tak se pokusím znovu oživit toto téma - už někdo našel řešení problému?

Vím, že je výše psáno, že je to normální, ale já si nemyslím, že by toto bylo paušálně u všech skůtrů a proto by mě zajímalo, jestli s tím jde něco dělat?
Navíc konkrétně u mne je to podstatně dýl do "srovnání stavu", než psali kolegové :-)

Mne osobně to nijak zvlášť neobtěžuje, ale nechci stát na sídlišti a otravovat s nastartovaným skůtrem sousedy, u kterých parkuji pod přístřeškem.

Dnes jsem taky zjistil, že ve dvou na skůtru je toto o poznání horší. Když jedu sám, pak skůtr zvládne studený odjezd vcelku dobře, ale ve dvou chvíli trvá, než se situace ustálí - jakoby netáhne/udusí se po přidání, jak je psáno výše...

Jo a ještě poznámka - mám Runnera 4Takt Michal
bowl

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 13
Registrován: 25 led 2011, 15:52

Re: Gilera DNA 125 - dusí se

Příspěvekod _Mimo_ » 25 črc 2012, 10:30

Co nova svicka, nepomuze?
Tauris Samba, najeto 3000km a prodano.
Honda Rebel CA125, najeto 4000km, taky prodano.
Jawa 21 - zrenovovano, najel jsem zatim jen 30km
ČZ 477 (Růženka) - opravuje se.
Gilera Typhoon 125 2T alias Jitrnice - nikdo ji nechce, tak na ni jezdim.
Uživatelský avatar
_Mimo_

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 448
Registrován: 07 črc 2010, 13:00
Bydliště: Škvorec - 602295065
Skútr / moto: Typhoon 125
Tuning / úpravy: zatim opravy

Re: Gilera DNA 125 - dusí se

Příspěvekod bowl » 03 srp 2012, 13:34

Ahoj,

sice se přiznám, že jsem svíčku vyměnit nezkoušel, ale vyndanou jsem ji měl a má krásně cihlovou barvu, takže si myslím, že je směs v pořádku.

Jak jsem ale psal výše, tak směs je podle mě naprosto ok až po zahřátí motoru...

Tento problém je POUZE u studeného - delší dobu stojícího - motoru.
bowl

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 13
Registrován: 25 led 2011, 15:52


Zpět na Technické problémy se skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 návštevníků

cron