Aneb když něco nefunguje tak, jak má...
14 dub 2016, 12:17
Ahoj,
čím foukáte gumy? Jde mi o to, že na benzince, když se snažím napasovat jejich kompresor na ventilek (Aprilia sport city one 125), tak to syčí všude vedle, nedofouknu nic, spíš to kolo ještě vypustím. Existuje na to nějaká redukce? Příp. čím jiným foukáte? - např. něco takového:
http://www.motovsem.cz/cz-detail-792885 ... stova.html ?
Díky!
14 dub 2016, 12:31
Normálně kompresorem co mám doma a s nástavcem pro foukání pneu (vč.tlakoměru). Ještě jeden kompresor mám v autě, jako nouzovku (na 12V).
Na benzínkách je problém, že je ta koncovka opotřebená tak, že při nasazení jinak než kolmo to nelze nafoukat. Je pak nutno hledat správnou pozici.
Odesláno z mého GT-I8190 pomocí Tapatalk
14 dub 2016, 12:36
buď si najdeš konkrétní pumpu a nějaký fígl, jak to foukat, anebo si tam nechat dát ten zahnutý ventilek:
14 dub 2016, 12:39
Pokud to jde, foukám doma kompresorem na 12V
Problém foukání u benzinky je ten, že předepsaný tlak je stanovený u studené gumy (15-22°C) jak se zahřeje jízdou k benzince, vnitřní tlak se zvýší a reálně se dofouká na menší hodnotu než je potřeba - další den ráno je kolo opět nedostatečně nahuštěné.
A nelze než potvrdit skutečnost, že koncovky bývají značně opotřebené a mnohdy nejde dofouknout vůbec.
14 dub 2016, 12:45
kompresor ze staré lednice a parada
14 dub 2016, 12:54
A myslíte, že ta nožní pumpa může fungovat (aby to dofouklo na dvě atmosféry..)?
14 dub 2016, 12:57
Dávno tomu jsem měl u maturity otázku. O kolik se zvýší tak v pneumatice popelářského vozu. když se prokluzováním ohřeje z XX stupňů na YY stupňů?
Nevím jak to tenkrát dopadlo a dneska už bych to určitě nespočítal. Maturitu jse ale úspěšně udělal.
Nožní pumpa to určitě nafouká. To by snad zvládla i pumpička z bycyklu. Takové jsme přece vozili na motorkách pod sedlem.
14 dub 2016, 13:06
Té nožní pumpy bych se vůbec nebál, naopak, nadřeš se s ní mnohem méně, než s ruční pumpičkou a bude spolehlivější, než většina 12V takykompresorů. Z 12V kompresorů je dobře použitelný a spolehlivý snad jen ze škodovek. A vzhledem ke skutečnosti, že pneu se mají foukat studené, je určitě dobré mít nějaké "tlakovadlo" doma, či v garáži, než dojíždět k pumpě, kde kolikrát hadice chybí, nebo nepasuje.
14 dub 2016, 13:13
Super chlapi, díky za odpovědi!
14 dub 2016, 13:14
Více jak dva roky používám
AEG KD 7.0, 12 V.
Auto, kola, skůtřík, vše dokonale a bez problémů.
14 dub 2016, 14:52
Ještě jsem se nad nesetkal s nacvakávací koncovkou na ventilek, která by po nacvaknutí dobře držela tlak a nefuněla všude okolo.
Foukám buď v garáži homodomo kompresorem, kde mám tu nasazovací koncovku s celým gumovým vnitřkem, ta se musí během foukání tlačit směrem na ventilek, jinak tlakem sklouzne, to je ale nepohodlný, protože musím hadici sundat, zkontrolovat tlak, a pak kdyžtak hadici znova nasadit, nebo ufouknout.
Nebo pohodlnějc jezdím na benzinku EurobitOil, kteoru mám asi 0,5 km od garáže, takže se gumy pořádně nestinhou zahřát, aby tam byl nějakej znatelnej rozdíl v tlaku teplá/studená penu, tam maj digitál, kde si nastavím přesně kolik chci tlak, nasadím hadici, ono to nafouká požadovanej tlak a pípne že je hotovo. Tam maj ale zase tu nacvakávací koncovku, co fouká všude okolo, když se nedrží, takže musím koncovku během foukání tlačit na ventilek - to ale nevadí, protože foukání probíhá automaticky.
Naposro debilní je to naproti na OMV, tam maj tuhle nacvakávací koncovku, co se musí držet, aby nefuněla všude okolo a na sloupu maj ruční čudlítka na přidávání a ubírání tlaku s analogovým tlakoměrem. A protože je nutný zároveň klečet u vetilku a zárovneň mačkat čudl na sloupu, tak je pro jendoho člověka prakticky nemožný cokoliv nafoukat.
14 dub 2016, 16:32
Skútr (vlastně i kolo a auto) foukám tímto
https://www.insportline.cz/12696/pumpa- ... GwodXwEAlQ. Koncovka je dvojitá, takže pasuje na všechny ventilky, nacvaknutí je otázka okamžiku a nikdy mi to z ventilku nesjelo. Člověk se s ní nenadře, fouká opravdu dost. Manometr na pumpě je jen orientační, vždycky ještě následně zkontroluji, případně upravím digitálním manometrem (
http://www.autohotarek.cz/digitalni-man ... 0wodf2wHyA).
14 dub 2016, 16:51
Kompresor z Lídlu, cena asi 150Kč. Funkční cca. 3 roky a stále slouží k foukání všeho co máme doma
14 dub 2016, 17:06
Taky mám klasika manual pumpu s manometrem od SKS a používám ji i na kolo. Jen se mi blbě dostává na zadní ventilek..to snad pak vyřeší zahnutý ventilek, který nechám vyměnit při další výmeně pneu. Měl jsem kdysi autokompresor za cca 300 kč z Tesca, chvíli šlapal a cosi nafoukal..jen u toho dělal děsný randál, no a pak ze dne na den ani ťuk..dělal že foukal, kravál u toho nadělal také, ale nefoukal..tak letěl
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.