Aneb když něco nefunguje tak, jak má...
15 srp 2017, 18:07
Ahoj,
hledám problém se zapalováním a když jsem sundal vysokonapěťový kabel ke svíčce, tak fajfka, co dosedá na svíčku má nekonečný odpor. Zbytek od cívky po volný konec (kam se šroubuje fajfka od svíčky) má odpor 0 Ohm.
Předpokládám, že odrušená fajfka má mít odpor v jednotkách kOhmů, tohle je špatně: můžete prosím někdo potvrdit?
díky
Dušan
16 srp 2017, 20:09
tak fajfka opravdu má mít odpor, stará měla odpor nekonečný. Po výměně za novou už má celý kabel odpor ca. 5kOhm, což je tak, jak má být.
Ale stále se projevuje náhodně cukání motoru:
- vždy jen tehdy, když je motor v režimu jen udržování rychlosti, po rovince, nebo mírně z kopce, vždy ve vyšších otáčkách, kolem 6500/min s rychlostí ca 110km/h. Když to začne cukat a přidám, motor jde za plynem. Úplně stejně se motor chová, když v rychlosti držím plyn (ani ubírání, ani přidávání) a vypnu krátce motor, je to stejné.
Motor startuje, zastudena, zatepla, volnoběh se drží (byť občas ručička poskočí), nechcípá na volnoběh, jde za plynem.
Už mě nenapadá nic, pročistil jsem kontakty, pojistky, relátka, kabely na baterce, spínač na bočním stojanu, spínač motoru, ale stále stejný náhodný pokles výkonu. Nemáte někdo nápad? Ve finále to bude nějaká pytlovina, to je mi celkem jasné.
předem díky
Dušan
16 srp 2017, 20:37
Mě přesně tohle dělala blahé paměti Fiat Tempra a později i WV Passat. U obojího byl problém vstřikovač. Jen ty otáčky při kterých se to projevovalo byly poloviční, i když je to vlastně v podobném pracovním spektru.
16 srp 2017, 20:44
mno, anžto jsem do sebe nalil škopka, je i tahle odpověď stravitelnější. Ale bál jsem se jí, a druhej škopek bude muset pomoct tomu prvnímu.....
díky
17 srp 2017, 07:46
co je to za stroj? benzín, nafta? karburátor? stříkačka?
Taky bych tipoval na něco s palivem anebo je "slabá" jiskra a v některých režimech to prostě nezapálí..
17 srp 2017, 08:47
Zřejmě Piaggio X10 350.
Jak píše Josuk, no a zkusil by jsem vyměnit svíčku za iridiovou. Dělám to tak u každého skůtru po koupi a minimálně volnoběh je znatelně klidnější.
Ta investice 300kč se dle mého vyplatí.
17 srp 2017, 11:02
Taky bych dal novou svíčku, měl jsem podobné výpadky se starou svíčkou.
17 srp 2017, 11:13
Ták a ještě zkus přidávat do paliva Vif. To také dělám u všeho benzínového, co mám doma a už přes 10 let nemám s žádným z motorů jediný problém.
17 srp 2017, 11:35
Právě VIF jsem dával a teprve potom bych řekl že to začlo.
17 srp 2017, 11:45
To je zvláštní, vyzkoušej tu svíčku. Kup iridiovou a dej vědět.
17 srp 2017, 14:19
Příští týden jde do nemocnice, uvidím, co řekne servis
EDIT: bude to fakt nějaká pytlovina, teď jsem dak svíčku Brisk (jednoelektroda, nová), zpočátku to jelo trochu líp, ale furt se tomu nechtělo přes 140, takový zdechlý to bylo, po 25km (zastávka u hřbitova, třeba se potvora lekla, že ji tam chci nechat) změna, až jsem se lekl, pod zadkem něco úplně jinýho, živýho, na zatočení plynem 130 i do kopce a světe div se, spotřeba klesala a klesala. Když má své dny, spotřeba stoupá.
Jsem fakt zvědavej, co servis najde.
19 srp 2017, 12:31
a od té chvíle se chová mravně a tak, jak bych čekal. Jestli cuknul jednou, tak je to moc a ani to skoro nebylo znát.
Rozpojil jsem konektor cívky, vstřikovače, čidla teploty, zkontroloval oxidaci, kde nic tu nic, proměřil a vše je jak má být, zacvakl....a jezdím.
Stejně půjde do servisu, něco tam bylo.