Dobíjecí napětí PES125i/SH125i

Aneb když něco nefunguje tak, jak má...

Dobíjecí napětí PES125i/SH125i

Příspěvekod alfagamma » 13 pro 2021, 12:18

Ahoj,
jsem šťastným uživatelem Hondy PS(PES?)125i. Nějaký čas se potýkám s problémy s baterií, letos mi v létě umřela dva roky stará baterka, teď jsem na zimu ze skútru vydělal nově zakoupenou Motobatt, na dobití a uskladnění při vyšší teplotě. Baterka pozbyla všechny rovné hrany, jak je ,,pěkně" nafouklá a zdeformovaná. Dobíjecí napětí se pohybuje kolem 15V, přičemž plynovací napětí těchto AGM akumulátorů je podle webu 14,4-14,6V. Po pár hodinách na webu jsem nalezl podrobnější manuál na SH125, což je technicky snad skoro to samé jako PES, v tomto manuálu se uvádí, že dobíjecí napětí by mělo být pod 15,5V. Napětí tedy podmínce v manuálu vyhovuje, ale už nevyhovuje plynovacímu napětí baterky.

Je tu nějaký majitel PS/SH ochotný změřit mi, jaké má dobíjecí napětí?

Děkuji převelice :wink:
alfagamma

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1
Registrován: 13 pro 2021, 12:08
Skútr / moto: PES125i
Tuning / úpravy: -

Re: Dobíjecí napětí PES125i/SH125i

Příspěvekod Karlos 1 » 13 pro 2021, 13:18

Proto ti ty baterky odcházej, jak to tak vypadá. Podle mě by dobíjení mělo jen lehce překračovat 14 V

-- 13 pro 2021, 12:20 --

Proto ti ty baterky odcházej, jak to tak vypadá. Podle mě by dobíjení mělo jen lehce překračovat 14 V
Karlos 1

250+
 
Reputace: 22
Příspěvky: 283
Registrován: 11 zář 2014, 09:22
Skútr / moto: Maxon Ardour 125

Re: Dobíjecí napětí PES125i/SH125i

Příspěvekod Winterwolf » 13 pro 2021, 16:25

Vyměnit regulátor napětí a bude klid :wink:
Lukas
EX Huatian HT50QT-16 EX Yamaha VP300 Versity EX Honda SH 150 EX Yamaha Majesty 180

Honda SH300i
Obrázek
Uživatelský avatar
Winterwolf

Moderátor
 
Reputace: 197
Příspěvky: 2901
Registrován: 11 dub 2010, 20:13
Bydliště: Praha
Skútr / moto: Honda SH300i /Honda PCX 125
Tuning / úpravy: Vyhrivane hefty, deka, a jeste par dalsich...

Re: Dobíjecí napětí PES125i/SH125i

Příspěvekod keto » 13 pro 2021, 16:49

Dobíjecí napětí by nemělo přesahovat 14,4V, baterie se nafoukla, protože byla přebíjená a tvořily se v ní plyny a tím i vysoký tlak. Manuál, kde píší, že 15,5 je OK vyhoď, je to totiž nesmysl.
Uživatelský avatar
keto

1000+
 
Reputace: 70
Příspěvky: 1142
Registrován: 24 zář 2010, 07:45
Bydliště: Ludgeřovice
Skútr / moto: Forza 350, NC 700X, SH 300i, Aprilia Scarabeo 200i


Zpět na Technické problémy se skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 návštevníků