Aneb když něco nefunguje tak, jak má...
22 led 2008, 22:15
Na mem Derbi Paddocku po "tunningu"na 70 ccm,kdy motor toci vic,odchazeji zarovky,prepaluji se.Potreboval bych ke svetlum zapojit nejaky externi stabilizator napeti,ten puvodni,co tam mam asi nestiha,potykal jste se nekdo se stejnym problemem?Na Babetu se prodava(udajne)nejaky stabilizator za pouhych 140 Kc...Jeden servisak mi mailem poradil,at zkontroluju ukostreni...ze pry se do kostry vybiji prebytecny proud,ale ja mam spis pocit,ze tam mam prepetove spicky.Resil jsem podobny problem na Felicii a tam byly KO usmernovaci diody v alternatoru.
23 led 2008, 01:21
Mne na Hurikane sem-tam zacnu odchadzat ziarovky (2-3x do roka) Zistil som, ze je na vine konektor, do ktoreho je zastrceny regulator napatia, ten sa po nejakej dobe otrasmi povytiahne a robi galibu... Vzdy po vymene ziaroviek a dotlaceni konekoru je na cas pokoj...
23 led 2008, 06:59
Patrik: Jako nevím no, ale mě osobně po předělávce na 70ccm žárovky scoot pálit nezačal. Jsou na tom stejně jako u 50ccm. Proto si tedy myslím, že tím to asi nebude.
To ukostření by možný myslím bylo.
23 led 2008, 07:34
Rada je jednoducha. Podle toho co pise asi moc nerozumis elektronice. Nech si zmerit napeti pri max. otackach nejakym elektrikarem. Melo by byt kolem 13,8V. Zalezi ale jaky mas akumulator. Vyssi napeti ti taky zlikviduje akumulator. Dale si zkontroluj pripojeni k akumulatoru, jestli nemas volne a nebo zoxidovane svorky a ostatni spoje. Pokud je napeti ale trvale vyssi, tak si kup novy original stabilazator napeti.
24 led 2008, 11:34
vyšší otáčky neznamenají vyšší napětí,
to bys na volnoběh vůbec nesvítil,
dej na radu od Rady
24 led 2008, 13:36
[quote=Rady]Rada je jednoducha. Podle toho co pise asi moc nerozumis elektronice. Nech si zmerit napeti pri max. otackach nejakym elektrikarem. Melo by byt kolem 13,8V. Zalezi ale jaky mas akumulator. Vyssi napeti ti taky zlikviduje akumulator. Dale si zkontroluj pripojeni k akumulatoru, jestli nemas volne a nebo zoxidovane svorky a ostatni spoje. Pokud je napeti ale trvale vyssi, tak si kup novy original stabilazator napeti.[/quote]
...tak to sorry,ale takovej vul zas nejsem...Mam za sebou par uspesnejch radioamaterskejch staveb ruznejch zdroju,nabijecek a podobnejch veci,neco malo o elektrice vim.dovolil bych si oponovat,beznym multimetrem nejakou kratkodobou napetovou spicku nezmeris,na to je treba osciloskop,multimetrem jsem to samo meril a OK.Svorky na bat.jsem kontroloval jako 1. Vcera jsem koupil omezovac napeti na Babetu za 150 Kc,tak uvidime.Origos veci zasadne nekupuju,jsou silene predrazeny...
24 led 2008, 19:48
no ja nebudu vyjmenovavat co jsem vsechno vytvoril a kolik cerv. am. radii mam jeste na pamatku ve skrini. Skolu mam stredni silnoproud/slaboproud a praxi mam 25 let v oboru
Kratkodobou spicku zmeris pametovym osciloskopem, ale to povazuji za zcela zbytecne. Jinak ta "kratkodoba spicka" na zarovky vubec nemuze mit vliv a pokud mas pripojeny akumulator (vim ze mas) tak zadne spicky tam nebudou, protoze akumulator dobre pripojeny je nejlepsi filtr v soustave. jinak kazdy regulator je pocitany na nejaky vykon, typ alternatoru a taky napeti se muze lisit. Delej jak chces, ja jsem ti jen chtel poradit a pripadne uspechy/neuspechy jdou z tve kapsy
24 led 2008, 20:01
Nevim jestli jsi s tim regulatorem na Babetu udelal dobre. Jak psal o post vise Rady je regulator delany na urcite napeti a urcitou zatez a nechtel bych srovnavat proudovou zatez Babety a Tveho skutru. Pokud na te Babete neni regulator jako na prvnich 120 (Skodovkach), ktery se dal regulovat na odporech.
To co popisujes se delo uz na starejch pinckach, ze odchazeli po nekolika dnech nebo tydnech zarovky, tak se to resilo vymenou za 24V.
Tady je to na prekontrolovani instalacky, protoze dodani dalsiho prvku neresi puvodni zavadu, ktera se muze casem projevit jinak a jinde a jak se rika nedej boze mnohem hure nez na zarovkach.
Chce to jit postupne od baterky a musis to najit (neni tam zase tolik spotrebicu), zkousel jsi kolik je V na zarovkach kdyz to vytocis?
Pokud by se vse chovalo normalne tak se da jeste pred zarovku hodit zenerka na 12V prislusneho vykonu podle Wataze zarovky, ale vse je to bastl reseni.
Naposledy upravil
Mefisto dne 24 led 2008, 20:05, celkově upraveno 1
25 led 2008, 11:00
Zarovka na Babete ma 25w predek a 5 w zadni,takze je to stejna wattaz,jako mejch 2*15w na predku,tak by to melo stacit,na omezovac jsem navic pridelal vetsi chladic...
25 led 2008, 19:06
Nevim kam jsi to presne zapojil, ale co k tomu pricist blinkry a budiky pokud jsou na el. (i kdyz ty maj minimalni spotrebu)
25 led 2008, 21:05
Co indukcni civka a dobijeni akumulatoru?
Naposledy upravil
KYBLOS dne 09 úno 2014, 11:16, celkově upraveno 1
Důvod: Citace posledního příspěvku
25 led 2008, 21:09
hlavne bych se snazil najit tu zavadu a pak resit co stim, nez resit nasledky B)
29 led 2008, 13:34
Baterce nejaky kratsi napetovy spicky neva,blinkry neodchazej a palubku stejne pouzivam jen na hodiny,mereni mi nefunguje(spatny snimac)tak mi to pocita cyklocomputer.Zapojovat ten omezovac prepeti budu dneska a to k privodu napeti k prednim zarovkam ve 2 cockach,ktere fuguji)origo)jako svetlomet.