Aneb když něco nefunguje tak, jak má...
Odeslat odpověď

Derbi Atlantis - nejede jak by měl

14 zář 2008, 18:09

Zdravím. Přivezl jsem si Derbi Atlantise (r.v. 2001 motor derbi). Předtím jsem měl možnost se svést na dvou jiných derbinách, obojí taky atlantis 2001. Zatim jsem tu moji novou krásku nerozebíral, ale co mě zaujalo, že vůbec nejede tak jak by měla. Prostě ta spojka zabírá velmi brzy už při nižšších otáčkách. Při rozjezdu se motor točí správně, ale jakmile už jede tak otáčky jakoby spadnou tak na polovinu. Ten motor se netočí tak jak by měl na správný pracovní otáčky, jakoby jel na na polovinu pracovních otáček nebo 3/4 správnech otáček. Ještě jsem to nerozebral, ale nemohli by to být špatné válečky ve variátoru? Mám na mysli jako špatná váha. Ještě víte někdo jak těžké válečky se dávali do atlantise z výroby?

Sorry za román.

Re: Derbi Atlantis - nejede jak by měl

15 zář 2008, 08:33

Nemusí být ani tak špatná váha jako můžou mít prostě vydřenou plošku a pak špatně fungují...tak jako tak to budeš muset rozebrat.
Naposledy upravil KYBLOS dne 08 úno 2014, 15:23, celkově upraveno 1
Důvod: Citace posledního příspěvku

Re: Derbi Atlantis - nejede jak by měl

15 zář 2008, 09:55

Ok. Koupím válečky a rozeberu to. Dím věděr jak jsem dopadl. Ještě jaká je origo váha válečků pro atlantise do roku 03?

Re: Derbi Atlantis - nejede jak by měl

15 zář 2008, 10:20

Já ti neporadím, páč mám motor už Piaggio, ale jenom tě chci upozornit, že taky musíš vědět rozměry válečků, nejenom váhu. Já abys na to nezapoměl, než něco objednáš atd... B)

Re: Derbi Atlantis - nejede jak by měl

15 zář 2008, 10:50

17x12-7g . To jsem nasel na netu. Mely by to byt origo rozmery vakecku na atlantise, ale nevim jakej motor, ale do roku 03.

Re: Derbi Atlantis - nejede jak by měl

15 zář 2008, 10:54

No jakej motor. Motor Derbi, páč ten tam byl originálně. Pak tam dali od roku 03 motory Piaggio. Já sem taky měl Atlantis s motorem Derbi, ale do bouračky sem na něm najel jenom 5000km a do tý doby sem válečky měnit nemusel, takže jejich váhu neznám. B)

Re: Derbi Atlantis - nejede jak by měl

15 zář 2008, 14:18

To Kyblos: Jeste kdyz jsi mel toho prvniho atlantise, mel jsi vyfuk s katalyzátorem? Já tam mám origo vyfuk a na tom ochranym plechu je napsano CATALYSED. Pochybuju, že ten katalyzátor půjde vyndat, ale na druhou stranu laděnej výfuk nechci, protože to má pak zvuk jak fichtl...

Re: Derbi Atlantis - nejede jak by měl

15 zář 2008, 15:20

do r.v.03 to máš tady http://www.scootland.cz/skutr-derbi-atlantis-50/
od r.v.03 to máš tady http://www.scootland.cz/skutr-derbi-atlantis-50-1/
jinak kat se vyndat dá,ale chce to brusku a svářečku...pokud nechceš vyloženěn ladák ještě se nechá koupit street vejfuk.Je taky otevřenější ,ale né tolik.Je stavěnej spíš na kroutící moment ve středních otáčkách než na špičkovej výkon v otáčkách.

Re: Derbi Atlantis - nejede jak by měl

16 zář 2008, 21:44

Tak dnes jsem ho rozebral. Válečky mají na sobě plošky, tak je půjdu koupit a pak to ozkoušim. Ještě by mě zajímalo, jestli když si koupim 70 ccm válec musim o přetryskovat karburátor?

23.9. edit:
Tak jsem vyměnil válečky ve variatoru, vyčistil kde co, sundal válec a odkarbonoval, zkouknul kroužky atd atd. Bylo toho dost. Ale i přesto po složení to bylo pořád pekelně líný, do kopce 20 km/h víc vůbec... A tak mě už skoro v záchvatu vzteku napadlo za jízdy zatáhnout za sitič a HLE! Najednou skutr začal letět jako střela.... Ale jelikož tam nemám momentálně výfuk (je na komaxitu) tak to dělalo děsnej rachot. Přijel jsem domů a mrknul na pozici jehly. Byla na 2. zářezu od spoda. Tak jsem jí dal na 2. zářez od shora.

Čím myslíte že by to mohlo být? Ještě mě napadlo poštelovat bohatost směsi...
Naposledy upravil KYBLOS dne 08 úno 2014, 15:25, celkově upraveno 2
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou

Re: Derbi Atlantis - nejede jak by měl

23 zář 2008, 20:50

No to je jako, že ti tam jde málo benzínu, nebo co. Nevím ale jakou máš barvu svíčky, když jezdíš pomalejc, tj. bez toho sytiče? Svíčka má být hnědá až rezavá a pokud jde o bohatost směsi. Ta se šteluje povolením vzdušníku o cca 1,5 - 2 otáčky od dotaženýho stavu. To je univerzální nastavení. Někde mezi těmi 1,5 - 2 otáčkami by mělo být to správné nastavení. Tam kde je při povolování nejvíce otáček. Hlavně ať není svíčka bílá a jakoby opálená, to je chudá směs a můžeš zadřít. Jinak ty zářezy na jehle kolik jich tam máš nevím, ale tak nějak je univerznální mít ten kroužek ve středním zářezu tj. od shora stejně jako od spoda. Jo a dej si tam ten výfuk, to má taky určitě vliv při nastavování. Bez něj je to na prd.
:)
Naposledy upravil KYBLOS dne 23 zář 2008, 20:53, celkově upraveno 1

Re: Derbi Atlantis - nejede jak by měl

23 zář 2008, 22:20

Jasan. Já si myslim že až tam hodim vejfuk a pošteluju karbec, tak to bude teprve jezdit podle mých představ. Výfuk by měl bejt hotovej do konce týdne, tak dám potom vědět. Spíš mi to vypadý, že od předchozího majitele to bylo nastavený na co nejmenší spotřebu (jehla úplně dole) a jak to pojede už mu je docela jedno...

Re: Derbi Atlantis - nejede jak by měl

24 zář 2008, 01:52

[quote=KYBLOS]
...to je chudá směs a můžeš zadřít.
[/quote]

Copa to tady čtu, Kajbličku??? :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :p :p :p

Re: Derbi Atlantis - nejede jak by měl

24 zář 2008, 08:24

[quote=Homoki]Tak jsem vyměnil válečky ve variatoru, vyčistil kde co, sundal válec a odkarbonoval, zkouknul kroužky atd atd. Bylo toho dost. Ale i přesto po složení to bylo pořád pekelně líný, do kopce 20 km/h víc vůbec... A tak mě už skoro v záchvatu vzteku napadlo za jízdy zatáhnout za sitič a HLE! Najednou skutr začal letět jako střela.... Ale jelikož tam nemám momentálně výfuk (je na komaxitu) tak to dělalo děsnej rachot. Přijel jsem domů a mrknul na pozici jehly. Byla na 2. zářezu od spoda. Tak jsem jí dal na 2. zářez od shora.

Čím myslíte že by to mohlo být? Ještě mě napadlo poštelovat bohatost směsi...[/quote]
hele šikulo už ti někdo řek ,že u dvoutaktu ti uteče 50% směsi ven když tam nemáš vejfuk?Jinak než se začneš hrabat v karbecu tak si sežen servis manuál a zjisti si jak je standartní nastavení..to že jehla je úplně dole neznamená,že je to špatně.
je ještě jedna věc.jestli jsi jehlu jako by víc zapustil do karbecu tak jsi to spíš ochudil než přidal bohatost... ;) ;)
Naposledy upravil Neos50 dne 24 zář 2008, 08:27, celkově upraveno 1

Re: Derbi Atlantis - nejede jak by měl

24 zář 2008, 11:11

Mě se to taky nějak nezdá... Zadřít z důvodu chudé směsi.... chce to specifikovat, protože teoreticky nelze zadřít z chudé směsi s odděleným mazáním. Jedině že by se píst nadměrně zahříval vlivem nedostatku vzduchu ve směsi.

Re: Derbi Atlantis - nejede jak by měl

24 zář 2008, 13:57

[quote=TheWitch][quote=KYBLOS]
...to je chudá směs a můžeš zadřít.
[/quote]

Copa to tady čtu, Kajbličku??? :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :p :p :p[/quote]

To nemá nic společnýho s olejem, jak si ty myslíš :rolleyes:

Homoki:
Další, kdo to nepochopil. Nemíchej olej do výrazu chudá směs :rolleyes: Jde o vzduch a benzín. Mazání je něco jinýho. B)

Správné a efektivní spalování se děje, když poměr benzínu a vzduchu má poměr 15 dílů vzduchu a 1 díl benzínu, tehdy se jedná o špičkovou směs. Umění vyladit karburátor spočívá v tom, co nejvíce se přiblížit tomuto ideálnímu poměru směsi vzduchu a benzínu. (Pozor: Jedná se o směs benzínu a vzduchu, nemá to nic společného s poměrem benzínu a oleje) Jedno velké nedorozumění spočívá v tom, že když se namontuje větší tryska, kterou pak teče více benzínu, zvýší se tím automaticky výkon, tak jednoduché to bohužel není. Je sice správné, že díky zvýšenému plnění válce dosáhneme většího výkonu ale opravdového zlepšení průtoku směsi do válce dosáhneme zvětšením průměru karburátoru a zvolením optimálních trysek.

Co se stane když použijeme příliš velkou trysku?
Nachází se pak příliš mnoho benzínu ve směsi, mluvíme se pak o bohaté směsi. Motor má menší výkon, má sklon k vynechávání a koktání (tzv. čtyřtaktování, když motor zapaluje díky příliš bohaté směsi každou druhou otáčku motoru) jako kdyby jste jeli pořád se zapnutým sytičem. Bohatá směs je dobře znatelná na svíčce, je většinou černá s velkým povlakem karbonu a sazí. Při tomto nastavení se motor zničit nemůže ale má menší výkon a spotřeba rapidně stoupá.
V případě, že zvolíme příliš malou trysku.

Směs obsahuje menší poddíl benzínu než optimální směs, mluvíme pak o chudé směsi. Zde již musíme dávat pozor. Motor má velice dobrý výkon, ale při spalování chudé směsi se válec přehřívá. Výsledkem je pak většinou přidřený píst. Chudou směs opět poznáme nejlépe podle stavu svíčky, svíčka bývá většinou bílá, opálená. Dalším indikátorem chudé směsi může být chcípání motoru po delší jízdě na plný plyn, teprve po ochladnutí opět naskočí, na volnoběh nepravidelný chod (motor má příliš vysoké otáčky). B)
Naposledy upravil KYBLOS dne 08 úno 2014, 15:28, celkově upraveno 3
Důvod: Sloučeny tři příspěvky pod sebou
Odeslat odpověď