[quote=TheWitch][quote=KYBLOS]
...to je chudá směs a můžeš zadřít.
[/quote]
Copa to tady čtu, Kajbličku??? :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :p :p :p[/quote]
To nemá nic společnýho s olejem, jak si ty myslíš :rolleyes:
Homoki:
Další, kdo to nepochopil. Nemíchej olej do výrazu chudá směs :rolleyes: Jde o vzduch a benzín. Mazání je něco jinýho. B)
Správné a efektivní spalování se děje, když poměr benzínu a vzduchu má poměr
15 dílů vzduchu a 1 díl benzínu, tehdy se jedná o špičkovou směs. Umění vyladit karburátor spočívá v tom, co nejvíce se přiblížit tomuto ideálnímu poměru směsi vzduchu a benzínu.
(Pozor: Jedná se o směs benzínu a vzduchu, nemá to nic společného s poměrem benzínu a oleje) Jedno velké nedorozumění spočívá v tom, že když se namontuje větší tryska, kterou pak teče více benzínu, zvýší se tím automaticky výkon, tak jednoduché to bohužel není. Je sice správné, že díky zvýšenému plnění válce dosáhneme většího výkonu ale opravdového zlepšení průtoku směsi do válce dosáhneme zvětšením průměru karburátoru a zvolením optimálních trysek.
Co se stane když použijeme příliš velkou trysku?
Nachází se pak příliš mnoho benzínu ve směsi, mluvíme se pak o bohaté směsi. Motor má menší výkon, má sklon k vynechávání a koktání (tzv. čtyřtaktování, když motor zapaluje díky příliš bohaté směsi každou druhou otáčku motoru) jako kdyby jste jeli pořád se zapnutým sytičem. Bohatá směs je dobře znatelná na svíčce, je většinou černá s velkým povlakem karbonu a sazí. Při tomto nastavení se motor zničit nemůže ale má menší výkon a spotřeba rapidně stoupá.
V případě, že zvolíme příliš malou trysku.
Směs obsahuje menší poddíl benzínu než optimální směs,
mluvíme pak o chudé směsi. Zde již musíme dávat pozor. Motor má velice dobrý výkon, ale při spalování chudé směsi se válec přehřívá. Výsledkem je pak většinou přidřený píst. Chudou směs opět poznáme nejlépe podle stavu svíčky, svíčka bývá většinou bílá, opálená. Dalším indikátorem chudé směsi může být chcípání motoru po delší jízdě na plný plyn, teprve po ochladnutí opět naskočí, na volnoběh nepravidelný chod (motor má příliš vysoké otáčky). B)
Naposledy upravil
KYBLOS dne 08 úno 2014, 15:28, celkově upraveno 3
Důvod: Sloučeny tři příspěvky pod sebou