Aneb když něco nefunguje tak, jak má...
23 úno 2021, 10:15
Ahoj,
zjistil jsem, že mi nedobíjí skútr + samozřejmě nefunguje sytič,
takže po chvilce, když se to ohřeje, tak se to zadusí.
Měřil jsem napětí na baterce na volnoběh a zvýšené otáčky a to se nemění-kolem 12V a když odpojím regulátor, tak je to úplně stejný, a když změřím napětí na sytiči, tak tam je cca 0,3V. Zkusil jsem ještě přehodit červený a červenozelený vodič od regulátoru, takže jsem na sytič poslal nabíjecí napětí a pak se tam objevovalo cca 1,3V, což logiku dává, ale o 12V menší.
Předpokládám, že na sytiči má být 12V, čili to ukazuje na špatný regulátor. Ještě jsem změřil, co leze z magnet a na konektoru regulátoru (bílý vodič) je cca 24V střídavých a když přidám plyn tak až cca 60V. Vyměnil jsem regulátor a je to nemlich stejný. Co teď? Špatný i ten nový regulátor? Už fakt nevím. Ještě jsem proměřil kabely od regulátoru k tomu sytiči a k baterce a nulový odpor, takže dráty ok, černézemnění je taky propojené na kostru...
Díky za nápady.
23 úno 2021, 17:18
Neměl by ten sytič reagovat na teplotu motoru? pokud ano, tak tam musí být nějaké čidlo, které ho reguluje.
Naposledy upravil
keto dne 25 úno 2021, 20:38, celkově upraveno 1
23 úno 2021, 21:33
Sytič je automat-musí být pořád připojený na napětí, je tam topný tělísko, který automaticky začne po nastartování tu jehlu vysouvat, jak se ten sytič ohřeje od toho tělíska. Tam žádný čidlo není, pokud právě má skutr blbej regulátor, ze kterýho je ten sytič napájenej, tak se nevysune a furt sytí, což se mi teď děje. Proměřil jsem co se dá, viz výše, koupil novej regulátor a furt z něj nic neleze, i když z magnet do toho regulátoru jde cca 24-60VAC. Takže jsem v koncích. Buď je ten novej regulátor taky blbej, nebo to, co leze z magneta do regulátoru, nestačí na to, aby regulátor fungoval. Což se mi taky nezdá, těch cca 30V přece musí stačit...
23 úno 2021, 21:54
Mne udivuje, že ta baterie má stále 12V i když není dobíjená. Možná je špatný samotný sytič, ty automatické se prý docela kazily Zkoušel si ho odpojit a změřit napětí na přívodních drátech, třeba je tam a klesne až po připojení tím, že ten sytič má velký odběr. Nevím jak funguje tento konkrétní regulátor, ale na motorkách to je většinou jednoduchý systém, že regulátor jen přebytečnou energii maří přeměnou na teplo, takže když by veškerý výkon mařil skoro na nulu, tak by musel docela hicovat.
Naposledy upravil
keto dne 25 úno 2021, 20:37, celkově upraveno 2
23 úno 2021, 22:27
no baterku samo vždycky dobiju nabíječkou. Jo, sytič jsem odpojil a měřil napětí jen na tom konektoru, předpokládám, že ta elektronika je tak blbá, že to napětí po odpojení nevypne.... sytič jsem zatím samotný nezkoušel, ten budu řešit, až to bude dobíjet....
23 úno 2021, 22:29
Pokud není nastartováno tak do sytiče nejde plných 12V. Teda alespoň Yamaha to tak měla. Napoj ho přímo na baterii a zkoukni jestli ti vyjíždí.
23 úno 2021, 22:42
Jasný, já to zkouším právě na nastartovaným skutru. Mám vždycky pět minut, než to začne zdechat, tak to oměřit
Ale hlavní problém je, že to nedobíjí, z toho regulátoru jdou dva výstupy, jeden 12V na ten sytič a druhej nabíjecí napětí na baterku a ani z jednoho výstupu prostě nic neleze... sytič zatím vem čert...
Naposledy upravil
Pavell007 dne 23 úno 2021, 22:47, celkově upraveno 1
23 úno 2021, 22:46
Ty regulátory většinou na motorkách fungují tak, že usměrňují střídavé napětí a hlídají velikost toho usměrněného a přebytek pak maří jako teplo, proto ta žebra na chlazení. Takže je dobré, aby tam nějaká zátěž na tom byla, aby regulátor nemusel vše mařit na teplo.
-- 23. 2. 2021 21:48 --
podle toho co píšeš, tak má ten regulátor 4 piny? nebo více?
23 úno 2021, 22:55
Jo čtyřpinovej, takovej ten mrňavej.
23 úno 2021, 22:58
20210223_221858.jpg
pokud máš tohle zapojení, pak by byl ten sytič napájen střídavým napětím přímo z odbočky a stejnosměrné by šlo na baterii po usměrnění v regulátoru nebo máš z toho altíku jen dva vývody? ten tří vývodový musí mít uvnitř jeden na kostru a ten dvou není ukostřený.
Ještě jsem našel nějakou malůvku a pár slov od někoho, kdo rozkuchal ten regulátor, jestli ti to pomůže
http://www.modelcnc.cz/Cinske_skutry2.htm
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
24 úno 2021, 00:51
Tak jsem nakonec našel schéma na Aragon, což by mělo být to samé...
Tak to vypadá, že sytič je skutečně napájen 12v odbočkou z jednoho vinutí, tak to zkusím zítra měřit na střídavé.
Zatím díky moc!
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
25 úno 2021, 16:40
Tak jsem to změřil střídavým a lítá to 12-18V
25 úno 2021, 20:35
což je zřejmě v pořádku, ještě možná zkontrolovat zda se neuklepala zem v tom altíku, druhý konec té cívky by měl být ukostřený, jinak by to nemělo obvod a tím pádem by to ani nedobíjelo, je to vidět i na tom schématu co jsi našel, ale nevím jak je to tam provedeno fyzicky, mohlo by to být jen volné nebo zoxidované
25 úno 2021, 20:44
Jo, to je dobrej nápad s tou zemí, díky za tip. No když koukám na to schéma, tak bych to mohl proměřit ohmetrem, když rozpojím ten třípinovej konektor, co je vpravo toho magneta a změřím to mezi pinem B konektoru altíku a nějakou kostrou... Zatím bohužel nemůžu povolit ten větrák před altíkem, abych se tam fyzicky kouknul. Nějakej šikula tam dal křížoový šrouby, místo normální hlavy na ráčnu a jak už jsou trochu žvejklý, tak to prostě nepovolim, respektive se bojim, že ten šroub vymrvim už úplně a budu v řiti. Tak sbírám chuť na akci s flexou a plochou drážkou, pak dám bit na ráčnu a to musí jít...