Aneb když něco nefunguje tak, jak má...
25 úno 2021, 22:05
Ty návody jsou fajn, ale tady nejspíš není 3 fázový altík, a ani třífázový regulátor nabíjení, protože má jen 4 vývody, ale jako postup vyhledání závady je to dobrý, také fakt, že ty cívky musí mít skoro nula ohmů tak jako tak, jen to měření jak cívek tak střídavého napětí z cívek bude jiný, u toho třífázového není žádný konec na kostru jako u jednofázového, tak pozor na ty nuance, ten postup nejde úplně použít beze zbytku.
25 úno 2021, 22:18
Díky, za odkaz, ty cívky zkusím taky proměřit.
-- 26 úno 2021, 19:56 --
tak kostra cívek ok, na konektoru k regulátoru je napětí baterky, čili to není nikde šluslý nebo přerušený,
tak zbývá blbý-nebo nesprávný i nový regulátor. Mám nový regulátor, u kterýho vím zapojení pinů, dělají se dva typy, nový sytič, zítra si udělám zkušební šňuru a zkusím ho na baterce ať mám jistotu a to už proboha musí fungovat.
02 bře 2021, 10:18
Tak sytič funguje, zkoušel jsem ho zapojit do skutru (starý jsem měl nezapojený v karbeci) a po nastartování vylezl. Dal jsem nový regulátor a na baterce furt pouze napětí baterky. Světla svítí, motor běží, takže magneto AC dává, na konektoru regulátoru (červený drát) naměřím tu baterku i když je nenastartováno, takže cesta je funkční, už nevím... Mohla by to dělat blbá baterka? Zkoušel jsem nabít, ihned po nabití měla cca 13,2, po deseti minutách 12,6, po dalších deseti minutách 12,5 a zůstalo to po cca hodině na 12,4. Měřeno naprázdno multimetrem...
02 bře 2021, 15:50
Na tom schématu, které jsi tady dal je ještě jak v plusové, tak v mínusové větvi směrem k nabíjení něco se značkou, která naznačuje něco jako diodu, tedy že proud může téct jen směrem do baterky v plusové části a z baterky v mínusové, má to zřejmě bránit vybití baterie, kdyby se něco s tím nabíjením stalo a ještě je tam vidět pojistka v plusové větvi, to je jediné co tam ještě vidím a co by mohlo bránit správné funkci. Jinak špatná baterie se dá poznat podle toho, že ji napětí při startu klesá pod 10V, to je taková hranice, kdy je zralá a výměnu.
03 bře 2021, 07:47
Ty značky jsou myslím kabelové svorky, stejný jsou i u altíku... Baterka asi vypadá kaput, koupil jsem si tu inteligentní nabíječku a nechce to nabíjet.... Jinou baterku to nabíjí....
03 bře 2021, 14:40
takže zřejmě problém odhalen
14 bře 2021, 20:30
Uz sa nedozvieme co? Obavam sa vsak ze 4pin reglery su minimalne 2 druhy. Navzajom nezameniteľné.
Odoslané z STF-L09 pomocou Tapatalku
14 bře 2021, 22:45
Taky by mne zajímalo, jak to dopadlo, zda baterie pomohla
15 bře 2021, 17:39
Taková anabáze a jako by stačilo zjistit měřákem na aku 2-12 hodin po nabití nabíječkou že tam není očekávaných 12,8 V
31 bře 2021, 20:03
Stále bojuju, mám čas do prázdnin, pak letí ze skály
Baterka byla zřejmě těsně před smrtí, tak jsem dal novou, teď se nevybije hned, ale drží, nicméně problém to nevyřešilo. Tak následoval regulátor, ano jsou dva typy, koupil jsem proto ten, kde bylo na obrázku zapojení těch pinů, bohužel zrovna obráceně, ale přesvorkoval jsem. Zase nedobíjelo a i to pak nechtělo chytnout, pak zase chvíli jo atd. Čili jsem zkusil magneta a když už jsem je objednával, tak cívku-kabel-fajfku. Už jsem chtěl jásat, protože na starých magnetech se tam asi něco dostalo mezi rotor a stator a byly vidět rýhy na rotoru a přeseklý drátek na cívce. Jenže po výměně zase nic. Tak jako to chytne, někdy zase to trvá, a když přidám plyn, tak se to dusí, nedobíjí. Tak buď to jsou dvě věci naráz, respektive jak jsem se v tom hrabal, tak jsem tam ještě něco připsal, nebo nevim. Karburátor má jehlu uprostřed, trysku 50, originál má být myslím 48, to už musí být jedno. Mohlo by to dělat vadné CDI? Plus k tomu třeba ucpaný nějaký kanálek v karbeci?
31 bře 2021, 20:20
Tak najprv zisti typ cdi ci ac alebo dc. Ak ac malo by ist bez baterky, akurat treba stavu na sytic. V kazdom pripade nastartovat a ist na zvysene otacky by to chvilku malo.
Potom mozes riesit dobijanie
Odoslané z STF-L09 pomocou Tapatalku
05 dub 2021, 17:26
tak další hlášení. Už jsem nevěděl co, tak jsem poguglil a zjistil, že mám cca 3km daleko servis. Čili jsem tam doskákal a výsledek je, že skutr už dobíjí, byl nalomen kebel u konektoru, ale motor má blbé tlaky. Tady musím pochválit sevis Tomáš Hrábek v Úhonicích, který našel blbý spoj v konektoru, změřil tlaky a poradil mi, co a jak dál mám zkusit s těmi tlaky, protože u něj by mě to stálo ranec za práci.
Tak jsem to rozhodil a ten válec nevypadá dobře. Takže poslední pokus bude s výměnou pístní sady.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.