Aneb když něco nefunguje tak, jak má...
17 úno 2019, 20:56
Puch Hero Winner 50. Koupen za pár korun jako dlouho nejetý s riskem, protože nešel na místě natočit. Přičítal jsem to ekos*ačkám a zacpané palivové soustavě. Doma rozebral karbec i palivovou pumpu, vyčistil i když žádný velký problém jsem neviděl a nasadil zpět. Z karbecu ale kapal benzín, přes to jsem to zkusil nastartovat a po tom, co jsem stříkl přes otvor sání benzín chytl a kromě vysokých volnoběžných otáček šlapal a pak i startoval dobře. Protože mám v dílně mráz, tak jsem se s tím zatím spokojil.
Protože jsem zjistil, že benzín kapal dál, zase jsem sundal karburátor, znovu pročistil, namontoval, benzín nekape, ale taky to nestartuje. Přitom benzín tam jde, karburátor jsem měl sundaný několikrát, protože jsem zjistil, že v nádrži je bordel. Takže jsem vyčistil nádrž, vyměnil hadice, znovu vyčistil karburátor. Ale pořád stejné. Svíčka suchá, ve válci taky sucho (točil jsem bez svíčky), ale benzín to tahá, takže pumpa funguje. Když stříknu přes sání, tak to naskočí napoprvé, ale jen než tam směs zhoří.
Nevím, kde hledat chybu.
18 úno 2019, 10:16
Benzín to tahá, takže pumpa funguje .... co tím myslíš ? Ono to má čerpadlo benzínu a nemá to podtlakový ventil ? Ten máš zapojený a spoje a vedení podtlaku jsou těsné? Funkce se dá vyzkoušet "hubou"
18 úno 2019, 10:39
Je tam membránová pumpa. Nádrž je pod řídítkama za čelním plastem, vedení paliva vede pod nohama, v půlce je membránová pumpa a karburátor je výš. Do pumpy vedou 3 hadičky, vstup, výstup a pak užší hadička vedoucí od motoru a to usuzuju, že je právě řízení podtlaku. Všechny hadička zapojené.
To, že to tahá benzín jde vidět v hadičkách, dal jsem průhledné a taky po demontáži karburátoru z něj i hadic benzín vyliju, tak do něj jde. Podle stavu svíčky a protáčení bez ní ale usuzuju, že benzín nejde dál do válce. I startování jde slyšet, že nemá snahu, přitom když se benzín vstříkne do sání naskočí hned, ale jen na dobu, než shoří vstříknutý benzín.
18 úno 2019, 16:05
1. K té pumpě vede nějaký elektro kabel, když je to pumpa ?
2. Není to náhodou podtlakový ventil ?
3. Proč je podtlakový ventil pod karburátorem a ne nad karburátorem když to jde spádem z nádrže ?
4. Co to je proboha - tahá benzín ? Zkoušel jsi funkci podtlakového ventilu (odpojit připojení k plovákové komoře, odpojit podtlak a v té hadičce pusou udělat podtlak ?
18 úno 2019, 19:42
JardaB - jsi hodný , ale nejlépe to vyjádří fotografie:
18 úno 2019, 19:59
Teraz ho to bude ešte viacej rajcovať
18 úno 2019, 20:11
Divím se JardaB,že se pořád angažuje v odpovídání na jakýkoliv pitomý dotaz toho zmetka kocůrovitého tvaru
18 úno 2019, 21:57
Teď mám období klidu, harmonie a trpělivosti .... tyto povahové aspekty mi jindy zase schází a jsem ironický a uštěpačný. Občas (jako dnes) dostanu na kokos za trpělivost a jindy zase čočku za podrážděné a ironické posty. Možná na to má vliv fáze měsíce.
19 úno 2019, 10:14
Pánové nerozumím o čem je řeč? Tím zmetkem mám být jako já? V tom případě si můžu myslet něco o internetových hrdinech, kteří by mě to do očí neřekli.
Pro návrat do tématu:
1,2) ano jedná se o ventil, chyba v názvosloví, kdysi jsem něco podobného měl na motorce a tam tomu zase říkali pumpa
3) proč je pod karburátorem netuším, vzhledem k umístění nádrže, bude hladina benzínu vždy nad karburátorem
4) tahá benzín jsem myslel, že při startování jde vidět, že benzín se posouvá směrem ke karburátoru a přes to, že jsem karburátor před tím čistil a po marných pokusech o nastartování a demontáži je plný benzínu
Nicméně jsem zjistil, že podtlakový
ventil asi nefunguje dobře, protože i bez podtlaku propouští benzín. Přes to je mě divné, proč to aspoň nenaskočí - do karburátoru jde benzín, trysky jsou čisté ale jakoby nedával vůbec směs do motoru. Svíčka je suchá, když zkusím protočit motor bez svíčky, tak z otvoru taky nelítá žádný zbytek směsi.
A když ty fotky pomůžou....
19 úno 2019, 15:24
Fotky jsou dobré. Samozřejmě nepřesné vyjadřování nebo popis toho co a jak se již kontrolovalo věci nepomůže.
Trasu benzínu, pokud není zcela jistě tovární, bych se snažil zjednodušil tak, aby na trase nebylo "údolí" čili sifon.
Postup odstranění závady je v zásadě zcela jednoduchý, jen se k němu musí člověk postupně dobrat:
- funkce podtlakového ventilu
- sytič
- poloha klapky karburátoru v uzavřené poloze
- kontrola trysek a vzdušníků
- plovák
Vrátit se k tomu třeba po pauze a blbuvzdorně (opakovaně) prověřit trasu - až tam benzín poteče.
19 úno 2019, 16:23
Děkuji za trpělivost.
Trasa je tovární a jinak přehradit nejde, jak jsem psal, nádrž je pod řídítky, kolem krku řízení. Ale ani když jsem zkusil vynechat v cestě podtlakový ventil a natáhl to rovnou bez průvěsu do karburátoru, tak to nepomohlo.
No nicméně, už aspoň vím, že protíká ten ventil, po vyřešení budu pokračovat dá. V jiném fóru jsem našel, že se špatně nastavují volnoběžné otáčky a při jejich špatném nastavení nechce startovat. Je pravda, že ty jsou hodně vysoké, protože když nastartuju, tak to roztočí kolo tak, že až poskakuje na stojanu. Bohužel jsem neměl dostatečnou dobu na to, seštelovat ještě volnoběh.
19 úno 2019, 17:02
mmks píše:Pánové nerozumím o čem je řeč? Tím zmetkem mám být jako já? V tom případě si můžu myslet něco o internetových hrdinech, kteří by mě to do očí neřekli.
Klíííd.Až tu budeš dýl tak pochopíš
Máš možnost zjistit jestli skutr do poslední chvíle jezdil normálně?
Zkusil bych ještě zakrýt větší část sání a zastartovat. Podívat se na gufera na klice, jestli sedí jak mají. Do nastavení směsi na karburátoru se někdo hrabal?
19 úno 2019, 17:56
ne bohužel nemám. Skůtr měl být údajně po staré paní, která už si na něj netroufla a pak dlouho stál doma. Údajně ale fungoval. Jak jsem psal, když se mi ho podařilo nastartovat poprvé, šlapal dobře, motor reagoval na plyn, jen měl vysoké otáčky. Prodával někdo z rodiny. Je možné, že jsem nastavení směsi rozdrbal sám, ale nefungovalo ani před tím. Šroub o kterém si myslí, že nastavuje bohatost byl povolen na půl otáčky, protože se mi zdálo, že tam jde právě málo benzínu, povolil jsem o další půlku.
Další věc je, že protože to furt sundávám karburátor, není filtr nasazený, to by sice mohlo způsobovat chudší směs, ale že by až tak moc si nemyslím.
19 úno 2019, 19:54
mmks
A co takhle použít kouzelné slovíčko ( a nemyslím tím Abrakadabra). Když o něco žádám, bývá dobrým zvykem mezi slusnyma lidma poprosit, a ne ..... mám problém,kde je chyba...
S takovým přístupem si víš co...
Admine, prosím, lockni toto vlákno stejně to nikam nevede.
19 úno 2019, 21:49
Většinou na forech prosím i děkuji.Někde, kde jsou tlačítka jako tady za to naopak kritizují, že to zasírá vlákno.
Pokud bych našel možnost tak bych to klidně zamknul nebo nejlíp smazal sám. Už jste si ega namasírovali. Zjistil jsem, že je strašný problém nazvat ventil pumpou, i když někde tak označují taky viz.
https://www.proskutry.cz/p/benzinova-po ... mpa-honda/. To, že se nedočkám rady, jsem vzhledem k množství proměnných a nejasností celkem očekával, že budu označen jako zmetek už ne.
Takže se pánové dál plácejte po zádech, jak to máte zmáklé. Sbohem.