Aneb když něco nefunguje tak, jak má...
31 říj 2010, 22:47
Kdyz vyperu vzduchovy filtr cim ho mam napustit? Vim je na to specialni olej, ale nekteri vyrobci skutru pripousti i vyprani v motorovem oleji. Co pouzivate vy?
31 říj 2010, 23:04
Zbytečnost. Placebo efekt. Další věc na které se vydělává. Prej to zachytí i mikročástice vzduchu aby ti to nešlo do motoru.Věř tomu nebo ne-ale nevim jak ti je to bude dlouho nepropouštět když víš jakej vzduch na silnici je
31 říj 2010, 23:06
Dám Ti otázku: Tam byl z továrny "prací filtr" ? Jestli ne, dám druhou: Proč jsi ho tam sakra dával ? Myslíš, že v tý fabrice jsou blbci????
31 říj 2010, 23:17
No Bahňáku zrovna od tebe bych tenhle názor nečekal. Prostě fabrika na seriovej produkčních strojích nevyužívá všechny možnosti a neznamená to, že jsou tyhle možnosti špatné. Filtry KN seriově nemontuje žádný výrobce, ale jejich přínos (byť ne tak skvělý jak se uvádí na krabicích) je měřitelný. Jednak co se týče proudění vzduchu a druhak i finanční, protože místo výměny vložky ji jen vyperu. Věc jiná je, že aby se jejich přednosti využili, musí se řešit i výfuk a popř. palivové mapy. Přesto takovouhle striktní averzí jsi mě překvapil. Už si nepamatuješ, co se dalo dělat s Jawou 90 změnou časování rotačního šoupátka? Nebo s Trabantem instalací klapek? A taky to fabrika nedělala...
31 říj 2010, 23:20
mam tam origo filtr - neco jako molitan, tak predpokladam, ze je praci alespon parkrat
http://www.scootland.cz/zbozi/rms-vzduc ... lli-horiz/z dob auticek na spalovak si pamatuju, ze bez oleje ve fitru, motor vydrzi zlomek toho co normalne
31 říj 2010, 23:25
Někdo tu psal něco o složení toho oleje. Prej vyjde uplně nastejno pokud vezmeš klasický WD-40 s rozprašovačem a přefoukneš to tím. Ten olej ti prostě zachytí ty malý částejčky vzduchu to neni tak těžký si to představit ne? Prostě se dostane do toho molitanu celýho a vzduch krásně projde a bordel se zachytí. Já to tak jednou taky udělal, minule jsem zaponěl ale neni to nic co by mě vrtalo hlavou
31 říj 2010, 23:30
no ja to chapu jak to funguje, jen nevim jak moc to slozeni oleje musim resit, mam treba silikonovou vazelinu ve spreji, je to pouzitelne?
u auticek byl na to specialni a celkem drahy olej, ale to byl extrem jezdili s motorem 3,5ccm co tocil i 30t otacek v totalnim prachu a bordelu
31 říj 2010, 23:47
Tak postupně: Pokud tam je "molitan" z výroby tak v pohodě. Určitě máš v manuálu nějaký doporučený olej na filtr. Nejsou to běžné oleje ale oleje dosti speciální a osobně bych to žádným "běžným olejem" nenahrazoval. Na enduru používám takovou modrou potvoru která se táhne přes celou dílnu
Ale spíš bych to viděl na nějaký spec. spray. Ta modrá potvora nejde z ničeho umejt
Co se týče mé averze k bezhlavým zásahům do továrních nastavení dvoutaktů, to je myslím spíš na pokec u pivka než na psaní tady. Věř mi, že jsem mnoho hodin trávil na brzdě při hledání nejlepších poměrů výfukových a sacích systémů a to v podmínkách které jsou pro laika naprosto nedostupné. Pouhá výměna filtru za KN nebo dokonce odstranění airboxu a přímý filtr změní u dvoutaktu směšovací poměr a bez dalšího seřízení směsi vede většinou k ochuzení včetně všech důsledků s tím spojených. Co se týče "výhod" těhle "pracích" filtrů, tak mám svůj lety prověřený názor a nehodlám jej měnit. Ale to bychom se dostali do polemiky do které se mi tady nechce.
31 říj 2010, 23:50
ja třeba vložku filtru peru v jarove vode pořadne necham uschnout na topeni a za 3-4 hodky dam do skutru a ok
31 říj 2010, 23:55
taky bych tam radsi videl tu skladacku co je v aute, ale protoze take nejsem priznivce bezhlavych zasahu, tak ho tam necham
ten olej co maj v manualu me pride zbytecne drahej vzhledem k tomu ze u jineho skutru jsem videl v navodu prani v obyc motorovym oleji - tak sonduju co pouzivate
kazdopadne lepsi jakejkoliv olej, nez zadnej olej
01 lis 2010, 00:03
To Bahňák: Souhlasím, proto jsem psal o palivových mapách. U karburátorových dvoutaktů je to možná snažší protože bez elektroniky, ale o to náročnější na zkušenosti. Já jsem si na závody vozil notýsek s poznámkami o nastavení na každé závodiště podle nadmořské výšky a na místě jsem dolaďoval podle počasí. Ale to určitě znáš...
01 lis 2010, 00:30
Já používam olej na filtry ve spreji Shell Advance - tyhle speciální oleje mají jiné složení než motorové - jsou lepivé takže nestékají do spodní části filtru a také neprochází do sání, ale zůstanou tam kde mají být a drahé rozhodně nejsou - pixli 400mll za 215 Kč mám tři roky a možná třetina tam ještě je, toho oleje se na jednu aplikaci použije nepatrné množství
01 lis 2010, 10:30
ok diky vsem za rady - koupim teda specialni olej primo na to, no kdyz se to prepocita na litr, tak to vychazi kolem 500 coz zrovna levne neni, ale slo mi spis o to, zdali si vystacim s necim co mam doma a nebo budu muset poshanet
ten olej co pouzivas ty jsi koupil na shellce?
01 lis 2010, 16:34
V motoprodejně Honda.
01 lis 2010, 16:47
ja ho kupoval ve scootlandu za podobnou cenu a za celou domu jezdeni jsem spotreboval necelou polovinu