od Mr.Voza » 02 úno 2014, 16:07
jj, to je pravda, ale nic to nemění na tom, že kdyby ta nabíječka náhodou pustila větší napětí než těch 14,4 nebo 14,7V (napětí, který dobíjí baterku), tak tam to napětí bude stejný ať ta nabíječka bude připojená přímo k baterce, nebo bude připojená přes autozásuvku.
Kdyby ses chtěl chránit proti tomuhle, tak bys tu baterku musel odpojit od skůtra a pak jí nabíjet odpojenou - to je taky pro jistotu doporučený i v každým manuálu k nabíječce, aby pak uživatel nabíječky nemoch požadovat po výrobci nabíječky náhradu, kdyby mu nabíječka ve vozidle něco poškodila (třeba i ne vinou nabíječky ale třeba špatnou elektroinstalací ve vozidle).
Moje zkušenost s nabíjením je taková, že jsem nikdy během nabíjení baterku od motorky ani auta neodpojoval a nabíjel jsem jí vždycky připojenou. A to jak u starejch škodovek a favoritů kde tý elektriky moc nebylo, tak i u "elektronicky vyspělejších" - co si teď vzpomínám - Fabia stará i nová v různejch motorizacích a výbavách, Roomster, Alfa 156, BMW E36, Aprilia Scarabeo 500GT... a nikdy žádnej probém - vlastně mě ani nenapadlo, že by se tím mohlo něco stát... vždyť přece za jízdy je tam stejný napětí, jako při nabíjení - za jízdy se přece baterka dobíjí taky...
Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP