Aneb když něco nefunguje tak, jak má...
31 črc 2015, 07:33
Ahoj, spousta lidi dela prestavby a tuning, ale jak hledam, tak nenachazim nic co by mi pomohlo s problemem prehrivani. Prestavel jsem svou Gileru Dna 125 na 200 piaggio original valec, motory maj byt temer stejne, ale ten muj se ted prehriva. V servise mi akorat vymenili termostat a teplotni cidlo v chladici a rekli ze je to dobry. Pokud jedu mimo obec, tak se teplota celkem drzi, ale jakmile nekde zacnu zastavovat a necham to na volnobeh, treba na krizovatce, tak mi strasne leti teplota nahoru. Nevite cim by to mohlo byt??? Zvazuju pridani dalsiho nebo vetsiho chladice, ale do toho se mi moc nechce, navic jsem to u nikoho moc nevidel.
31 črc 2015, 08:46
Tak já myslím, že chladičem to nebude. DNA se dělala i jako 180, takže si myslím, že ten chladič to musí utáhnout.
Taky si myslím, že v těhle vedrech letí teplota nahoru každýmu.
Rozhodně bych hledal jinde než v chladiči.
31 črc 2015, 10:23
Jo taky jsem si rikal ze je to jako dna 180, hodne blizke runneru 200 a problemy tam nejsou. Je to ale Ital, tak by mel vedra zvladat.. Vetrak na chladici mi spina dobre, ale kdyz se zapne automaticky, tak presto jde teplota stale nahoru. Navic kdyz mam teplotu jen o trochu nizsi, tak to jede o dost lepe. I proto bych ji rad snizil.
31 črc 2015, 13:44
Urcite aj ta 200 ma taku istu velkost chladica? Kvapalina je namiesana dobre, lebo neriesena sice nemrzne ale zle odvadza teplo a na motorku staci do -10st teda zalezi od toho kde parkujes v zime, este je moznost zle odvzdusnene alebo zle pretlakove viecko na expanskke
01 srp 2015, 21:11
Podle indícií mě napadá pouze vodní čerpadlo.
Při vyšších otáčkách je unášeno a "něco" dává, na volnoběh stojí. Zkoušel jsi při stání na místě, mírně vyšší otáčky?
(ještě jedna věc co se může udělat - vybrat termostat a vyzkoušet jestli přehřívání pokračuje))
03 srp 2015, 07:16
Baharis: take jsem tak uvazoval, takže mam ted napojenou elektrickou vodni pumpu. Dava krasne a trochu se to zlepšilo, ale ne uplne.
Dusan: kapalinu mam novou do +135, parkuju v garazi, tak mraz me netrapi. Puvodne mi to odvzusnovali v servisu, pak uz ja, ale vysledek stejnej, tam by to melo byt dobry. Může mít to víčko velký vliv? Jeho stav jsem ještě nezkoumal..
03 srp 2015, 09:20
Supply Dušan.
Správně fungující víčko má za úkol udržet v chladící soustavě mírný přetlak. A to z důvodu, že voda má při vyšším tlaku vyšší stupeň varu. Tím pádem i když teplota vystoupí na 100 - 120°C, nevyvaří se.
Jiný účel víčko neplní.
EDIT: Pokud je pumpa v pořádku, je možné se vrátit k základní filozofii, jede - chladí / nejede - nechladí. Vypadá to že nápor vzduchu to uchladí, když stojí tak ne. Psal jsi že ventilátor spíná (ani nevím že motorka má ventilátor), dobrá. Není možné, že by byl ventilátor zapojený obráceně? Přepólováním by se točil na druhou stranu. Je to asi blbost, ale když u toho člověk není a nemůže sám zkoušet a hledat, radí se dost blbě.