Takže, Etanol E85 se nemá používat samostatně, protože má právě moc vysoký oktanový číslo, myslím, že je to 109 oktanů a jen 15% Etanolu tvoří benzín. Etanol se má míchat, nebo na něj musí být auto upraveno, což stojí snad 6 klacků, takže já míchám
. Sám na něj jezdím, ale ne ve skútru, to bych nerisknul. Beru to prostě tak, že to zkoušeli na autech a dokud to nezkusí v motorkách, tak do toho nepůjdu. Navíc nevím jestli má skútr lambda sondu, která si všechno sama upraví podle změny paliva podle sebe, to tam bylo taky psaný, to sem si nevymyslel. Jezdím na něj čerstvě v plechovce, takže zatím sem tam stačil nalít jen 13L Etanolu, benzínu v nádrži bylo ještě přes půlku, takže sem to zatím ředit nemusel. Moje plechovka - Felicia 1,3i. Budu to ředit 1:1 a když jsem to počítal doma podle cen benzínu pumpy, kde jsem to nabíral, tak sem zjistil, že na jedné nádrži ušetřím 136kč, proti tomu kdybych nabral 40L jen čistého Naturalu 95. Vycházelo mi to asi tak, že snad 9. plná nádrž je zdarma za ušetřený peníze.
Jen první poznatky z jízdy. Auto jede živěji, četl jsem, že Etanol přidá asi 10 - 15% na výkonu. Felda se mi i líp rozjíždí, když je studená a jak říkám, mám tam toho jen 13L. Předtím na čistý Natural 95 se to rozjíždělo za studena prostě divně, neumím to popsat, jak kdyby to jelo na 3 válce, než se to trošku ohřeje.
Jen se Etanol nemá používat v zimě, četl jsem, že snad při mínus 15°C může Etanol mrznout v hadicích, protože nemá takovou odolnost proti bodu mrazu jako má benzín. No a taky můžou být horší studené starty. Jen nevím jestli mysleli studené v létě, nebo studené jakože v zimě, když je 0°C apod. Já se s tím zatím nesetkal, chytá mi to normálně, ovšem ještě to není naředěno 1:1. Nicméně, kdyby se v zimě používalo ředění 3:1, tak se asi nic nestane, protože tím se tolik zase benzín nezředí.
Četl jsem tenhle článek, ale tady je to jen jako ukázka, přinesl mi to tatík odněkud zkopírovaný a sou toho 4 stránky s popisem zkoušek, který dělali atd.. atd...
http://www.i-svetmotoru.cz/article/7637 ... znem-aute/