Aneb když něco nefunguje tak, jak má...
17 říj 2006, 16:56
Tak,
uz jsem toto tema nadhazoval asi 3x.
Bez solidni odpovedi a bez toho, aniz by se tento zapeklity problem vyresil, ktery mi degraduje masinu na 100 ccm. Jen pockejte, az se Vam objevi tenhleten samej problem!
Takze - dusi se mi pri jizde na plny. Tad v mrazech vydrzi o dost vice nez mi to udela! 2-3 minuty na plnej kalup a hhhhhhh...dojede, odezva na plyn je zpomalena, tzn.pridam plyn, nic, 2-3 sekundy a zabere, parkrat pootocim rukojeti plynu, necham vorazit a chytne se. Uz mi to nadelalo takovejch problemu pri predjizdeni kamionu....
Uz na to pecu, vymenim hadicky, fitry, membranu, karbec cely rozeberu a vymenim, co se da. Tez vodni pumpu, a zkontroluji elektriku, resp.promerim vse. Dam pak seridit karb.a uvidime...na jare.
Delalo li toto nekomu problemy a vyresil je, nevahejte a dejte mi vedet.
Dik
18 říj 2006, 16:16
Hmmm, dalsi prihozeni. Ja tam nemam ale regulaci vzduchu, jenom volnobehu. Svicka do bela.
Dik, zkusiiiim!!! :p
Cest. S.
23 říj 2006, 17:09
Mám podobnej problém už půl roku. Závada by měla být ve variátoru.
23 říj 2006, 18:55
Houby!!! A kde? Jo, mam vyrazny problem a to ze nemam varec sestaveny tak jak ma byt - protoze ho mam prapodivne vystrceny do vnejsi strany, tak o jeden cm! takze mi vnejsi remenice drhla o kryt variatoru!!!-ovsem podle manualu ho mam sestaveny dobre!!! Ale ted citim rozdil, ted v chladnych dnech mi jede o dost lepe! Chladici kapalina mi prosakovala okolo valce - to hadam, ze bylo z prehrati.
Taky mi "neco" vibruje pod zadkem - jedu, zrychluju a zzzzzzzazeeeziiiii pustim plyn a vzumvzumvzum - Co to je, nevim presne...Hadam, ze urcite nemam var.vycentrovany, ovsem remen je bez znamky vetsiho opotrebeni!!!
Dalsi problem - mam trochu pokrivane zadni rameno - kotouc brousi o brzdu, neni uprostred mezi destickami, ale vice nahly k jedne strane, jo, lize mi desticku.
Dalsi problem by mohlo byt zapalovani.....
O vsech tehle vecech vim, udelam pres zimu. Tech 10 dni jeste budu jezdit a dost. A svicka je do bela! Osobka bych hadam tu smes - ale co kde a jak to prisava, to mi hlava vazne nebere. Zkusim objednat knihu - workshop u vydavatele a assembly manual, protoze jinak to nevyresim a ani bych nevyresil. Pres zimu nastudujeme tema variatory, pujcim si ve vedarne nejakou knihu a uvidime. Na to se pride!!!
Naposledy upravil
skopi dne 23 říj 2006, 18:56, celkově upraveno 1
24 říj 2006, 05:54
K brzdě: Pokud ten skůtr nemá nějaké zvláštní řešení brzdy, tak tam žádné centrování není. Normálně je brzda plovoucí. Pokud se po odbrždění z jedné strany malinko dotýká disku, tak je to normální, protože tam prostě není žádné zařízení, které by jí mělo nějak centrovat. Jenom chvění disku jí odstrčí. Jestli jen lehce škrtá, ale když zůstane studená, pokud se s ní nebrzdí, tak je v pořádku.
24 říj 2006, 09:28
Zdar Skopi,
ten první problém, který popisuješ bych si tipnul buď na nízkou hladinu v karburátoru, eventuelně vysráženou vodu a hlavně špatný poměr směsi. Taky jsem si s tím hrál a vzal jsem to zgruntu. Rozebrat karbec, vyčistit, vyfoukat, vzduchový filtr to samé. Jo a některé motory (třeba ten můj na Daelimu) mají ještě takový šyštém, že mezi karburátorem a hrdlem sání je trubička hadička, která při pohybu pístu otevírá podtlakový ventil přívodu paliva. Stačí malá netěsnost, nebo skřípnutí a dělá to šílený věci B) Všechno souvisí se vším a příčin tady může být X.
Ad brzdy: Dědkas má pravdu, pokud tam není fakt nějaká brutální anomálie, tak destičky se lehce dotýkají kotouče.
Spíš by mě děsily ty průsaky chladící kapaliny, nevím, jestli jsem to správně pochopil, ale to by se rozhodně dít nemělo
Jestli ti to prosakuje kolem válce, tak bude v čoudu těfnění pod makovicí a to hrozí záděrem (což by taky mohlo souviset s výše jmenovaným)
Hodně štěstí s opravou Joooo a svíčka do bíla indikuje chudou směs na vzduch, toho jsem si všim až teď.
Naposledy upravil
KYBLOS dne 09 úno 2014, 14:30, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny dvy příspěvky pod sebou
24 říj 2006, 16:53
Dedkasi, dik, ale ta brzda je primontovana na rameni. To rameno je pokrivane! Tzn.i ta brzda je soupla asi 0,5 cm ze sveho osy na jednu stranu. Pri vysoke rychlosti -nad 70 km/hod.je to i citit - zadni kotouc je o dost teplejsi, primo horky, co horky, varici kdezto predni jen horky. Rozdil teplot je pomerne velky. Opravime.
Ahoj Pilote,
prusaky kapaliny okolo valce - pod hlavou, jsou zpusobeny prave prehrivanim valce. Prehriva se, to je 100%ntni!!! Pri prehrati se ti zvysi prudce zvysi tlak chladici kapaliny okolo valce a holt se protlaci ven - mozna je to i spatna vodni pumpa!
Valec mam po druhe GO, tesneni je nove, cca 1200 km, nebojim se, ze bych zadrel. Mam tam plnou syntetiku, Castrol olej, dal jsem na doporuceni technika a dal tam ten "nejlepsi".
Sem zvedavy na ten karbos, co to je. S GO motoru sem daval vycistit, profouknout a pretesnit ho, ano, byla tam netesnost, byla odstranena. Problem to jen o neco zmensilo...
Co je horsi, ze nevim presne jak ten karb funguje - kdyz tam nema stelovani smesi!!! Mam furt takovy tuseni, ze to bude elektrika. Asi koupim upne novy. Vzduchac je taky novy. I potlakovou pumpu sem rozebral, vycistil... No, uvidime, ja cele toto patrani po tomto problemu nafotim a zdokumentuju po krocich a hodim asi nekam na net, bude to serial o reseni problemu.
Naposledy upravil
KYBLOS dne 09 úno 2014, 14:32, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou
25 říj 2006, 14:06
To Pilot: Obyčejně se říká chudá směs, když je chudá na palivo. Směsi chudé na vzduch (a bohaté na palivo) se říká bohatá směs. Existuje jakési teoretické optimum, kdy je poměr vzduchu a paliva takový, že se spálí všechen benzín a zároveň se tím spotřebuje všechen kyslík ze směsi. I když to je jen teorie a tak dokonalého spálení směsi se nedosáhne.
Pokud vím, tak svíčka do běla by měla znamenat chudou směs. Tedy, po shoření benzínu zbude nespotřebovaný kyslík.
To Skopi: Napadlo mě, že by motor mohl při plném plynu zdechávat, jak to popisuješ, pokud nebude stíhat doplňování benzínu do karburátoru. Potom by karburátor mohl být v pořádku a závada by mohla být někde na trase mezi nádrží a karburátorem. Nemohlo by být někde něco zanešeného nějakou špínou? Palivový filtr?
25 říj 2006, 18:04
Nádhernej popis. Tak se mi to líbí, když je to popsaný tak krásně polopatě, páč to pak pochopím i já
Naposledy upravil
KYBLOS dne 09 úno 2014, 14:33, celkově upraveno 1
Důvod: Citace posledního příspěvku
25 říj 2006, 18:34
Dedkasi,
neni - vyvod z nadrze - prvni filtr je ok, vyvod zatesneny radne, menil sem palivove hadicky, vyhodil sem prvni filtr pod podtlakovkou, podtlakovka vycistena - nic spatneho v ni nebylo, membrany ok, karburator - profoukly kompresorem, rozmont.a smontovany zpet, vycisteny, tesnil. Novy vzduchovy fitr, nove kolinko sani karb.->valec.
Jak jsem psal, pres zimu to vemu z gruntu - tipuju si - muze to byt jeste karb nebo podtlakovka, spatna vodni pumpa ci elektrika. Strili mi to z vejfuku, stane-li se to. To strileni je znamka pretlaku ve valci. Takze musi bejt prehraty - dovadi me to na trojlistek karb x podtlak.pumpa x vodni pumpa, elektriku radej promerim.
Diky za rady! A at se Vam nic podobneho nestane! Skopi
25 říj 2006, 19:10
A to ti dělá při jízdě???
B)
25 říj 2006, 22:35
Podobný problém ale v mnohem větším měřítku jsem měl na Madisonu. Takhle si jedu, a najednou přidám plyn, jede to jaksi pomalu a hrozně to řve. Během pár kilometrů se to zhoršilo tak, že jsem stěží dojel. Výfuk neupadl, nicméně startér motor jen stěží protočil. Že bych zadřel? To snad ne, mám najeto jen 7000 km a servisují ve Scootlandu. Nakonec jsem vytáhl svíčku a bez komprese startér točil motorem normálně. Dneska to rozebrali a našli prasklé vodítko u napínání rozvodového řetězu.
Takže pokud jsi to nedělal tak zkontroluj rozvodová kola, časování rozvodu a napínák řetězu. Rovněž nastav správně vůli ventilů a pro jistotu zkontroluj kompresi (jestli náhodou není podpálený ventil).
Nad elektrikou bych asi nebádal, pokud svíčka není černá, tak určitě pálí dobře.
Střílení výfuku dělá chudá směs. Dělá to proto, že hoří pomaleji a v okamžiku otevření výfukového ventilu ještě expanduje a vyletí do výfuku.
Na tvém místě bych asi fakt nejdřív důkladně prověřil ventilový rozvod, teprve až bude ok, tak bych bádal nad karburátorem a zapalováním.
26 říj 2006, 14:06
Ahoj Chrte,
odbornik je tu! Dekuji za dalsi pridani do diskuse, ano, i toto bylo kontrolovano. On normalne padi po kalupu vsak najedno uvadne a rrrrrrci, rrrrrrrr nic pootocim plynem rrrrrrrchytne, je tam prodleva, po 4-5 otoceni se zase vrati zpet.... Diky!
Ano, Mariosi, za jizdy, pri plnem plynu, respektive nad 80 km/hod, prekrocim-li tuto hranici, pak si muzu byt jisty, ze to chcipne. Do 80 km/hod.jeste nezabral....coz se mi take nezda.
Neni hlucny, vse v normalu.
Jeste jednou dik za inspiraci na opravu! Skopi