Zdravím přátelé a všechny ochotné rádce,
letos to bude sedmým rokem, co drandím toho mazlíka a poprvé mě po zimě zklamal. Vždycky stačilo dolít baterku destilkou, nabít, připojit, nakopnout, nechat chvíli rozchodit na volnoběh a jezdit. Dnes jsem ráno baterku zapojil, bezproblému na drc nastartoval (připomínám že je to Factory s elektrickým startérem, bez nakopávačky). Párkrát jsem potúroval, ať se probudí ze zimního spánku a po chvíli z volnoběhu chcípla. Fajn, druhý pokus, zvuk standardní, čistý, kultivovaný jako vždy. Dám se tedy do lehké projížďky.
Jedu asi 700-800 metrů a při silnějším přidání nezačal ani kuckat, ani cukat, ale znenadání klesly otáčky a začal zpomalovat, pričemž po dvou vteřinách se vrátil do normálu... Ujedu dalších 500 metrů a to samé... po optimálním zahřátí a silnějším přidání plynu opět, ztráta výkonu, zpomalení.. ubral jsem plyn, znovu přidal a jel zase v pohodě. Dojedu zpátky k baráku a po 10ti vteřinách volnoběhu opět chcípá.
Ptám se vás zkušených, čím to může být? Karbec žádný není, všechno je elektronika a vůbec se v tom nevyznám. Jen vím s jistotou, že vždycky přes zimu byla s polovinou nádrže a nikdy nebylo třeba na jaře měnit benzin. Po zapojení baterky byl v podstatě stroj připraven na sezonu, stačilo dofoukat kola. Co se týče zvuku, vše v pořádku, nikde nic nemlátí, jede čistě a na stojanu i při rozjezdu jde motor ochotně do otáček.
Jediná věc, co mě napadla je, že po tom co jsem asi 5000km ochotně do toho lil 98 oktanů, jsem začal lít klasickou 95 od benziny, je možné že se nějak zanesla palivová nádrž a při přidání plynu jde do vstřikování málo paliva? Zajímají mě ale vaše nápady a zkušenosti před tím, než to z tama vycucnu a naliju čerstvý, abych případně něco nezdrbal. Předpokládám, že nějakou nesrovnalostí v baterce by to být nemělo(?)
Díky všem za jakoukoliv pomoc a nápad