Aprilia SR 50 Factory - startování, volnoběh

Aneb když něco nefunguje tak, jak má...

Aprilia SR 50 Factory - startování, volnoběh

Příspěvekod Pepa B. » 03 kvě 2010, 20:16

zdravím, o víkendu mě překvapila nemilá věc. Nastartuju studený motor (napoprvé) nechám na stojanu brblat, oblékám se u garáže, připravuju. Najednou skútr zdechnul. Zkoušel jsem startovat, asi 20x, s pauzama, během hodiny, nic...Diagnostika nepsala žádnou chybu, benzínová pumpa pracuje. Kouknul jsem do Návodu na údržbu, kde píšou, že se má zkusit dát naplno plyn, startovat a během startování pouštět plyn - takhle jsem nastartoval. Pokud je skútr v běhu, jede krásně, beze změny. Pokud je motor studený, při prvním přidání plynu je to bez reakce a dnes ráno, když jsem dojel na první světla, skútr zase zdechl - nastartovat šel jen výše uvedeným způsobem. Setkal se někdo z vás se stejným problémem? Motor je to PureJet, r.v. 2006, dnes jsem tam dal novou svíčku a bez efektu. Díky za postřehy.
Pepa B.

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 9
Registrován: 07 bře 2010, 14:24
Skútr / moto: Aprilia SR 50 Factory

Re: Aprilia SR 50 Factory - startování, volnoběh

Příspěvekod pan.smith » 04 kvě 2010, 23:53

Mám taky PureJet a můj skútr se občas chová podobně. Dnes se mi zdechnutí stalo 2x taky a marně se snažím ze symptomů obecně (startování, teplej motor, studenej motor) zjistit, co by na to mohlo mít větší a menší vliv a dobrat se kloudnýho výsledku. Mě to ale má tendenci zase teď aktuálně nepřecházet do volnoběhu, po zastavení to točí 4.000 ot/min a po cca. 5 vteřinách pokud to nelechtám plynem, tak to zdechne. Pak to většinou zase bezproblémů chvíli jde.

Každopádně jsem odpozoroval jednu věc, moje starý NRGčko je v PureJetu poměrně hodně háklivý na kvalitu benzínu. Takže už mám osvědčený místa, kde tankuju a tím úspěšně spoustu problému eliminuju. Teď se mi to ale opět začalo stávat najednou z ničeho nic.

Obecně už jsem se stříkačkou pár problémů měl, vždycky se ale po čase vyřešily samy.

Jinak moje zkušenost je ta, že moje stříkačka je taky hodně háklivá na vzduchovej filtr. Když jsem ho měnil a naschvál jsem dal lepší od MALOSI, tak to zdechalo po startování a dusilo se, hned jsem zajel pro origo za 80 Kč, dal ho tam a po krátkym zajetí a profouknutí už si to sedlo a v pohodě.

Průserem je, že by tohle všechno chtělo řešit na diagnostice, kterou tady ale na ty stříkačky nikdo nemá:-/ Občas mám pocit, že se ta stříkačka sama učí a po chvilce si sama sedne, ale to je spíš moje haluz á la placebo:-)

Osobní zkušenost: Rozhodně bych do toho netankoval 100 oktanovej benzín... Mý stříkačce to nedělá dobře, to už vim...
Naposledy upravil KYBLOS dne 07 led 2014, 02:31, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou
Aktuálně: Gilera Runner 200 ST
Dříve: Piaggio NRG MC2; Gilera Runner 50 SP

Obrázek
Uživatelský avatar
pan.smith

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 328
Registrován: 13 kvě 2009, 18:16
Bydliště: Praha 8
Skútr / moto: Gilera Runner 200 ST (2011)

Re: Aprilia SR 50 Factory - startování, volnoběh

Příspěvekod Pepa B. » 05 kvě 2010, 09:06

benzín tam je OMV Carrera 95. Včera jsem to odvezl do Dmota v Brně, tam na to mají diagnostiku, tak uvidíme.Na křižovatkách jsem to držel na 4000 otáčkách, aby to náhodou na volnoběh nezdechlo :)
Problémy jsou tedy hlavně startování (studeného i teplého motoru), jde to jen při současném držení plynu naplno.
Jinak - pokud nechcípne, tak drží pěkně otáčky na 2000, jde za plynem.

Každopádně - jak budu vědět, co tomu bylo, tak to sem napíšu.

11.5. edit:
dnes mi volali z Dmota - diagnostika nehlásí žádnou chybu, jdou hledat mechanický problém...
Naposledy upravil KYBLOS dne 07 led 2014, 02:32, celkově upraveno 2
Důvod: Citace posledního příspěvku. Sloučeny dva příspěvky pod sebou.
Pepa B.

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 9
Registrován: 07 bře 2010, 14:24
Skútr / moto: Aprilia SR 50 Factory

Re: Aprilia SR 50 Factory - startování, volnoběh

Příspěvekod pan.smith » 11 kvě 2010, 12:03

Ja vcera vycistil vejfuk a chova se to vyrazne lip...

Dej vedet.
Aktuálně: Gilera Runner 200 ST
Dříve: Piaggio NRG MC2; Gilera Runner 50 SP

Obrázek
Uživatelský avatar
pan.smith

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 328
Registrován: 13 kvě 2009, 18:16
Bydliště: Praha 8
Skútr / moto: Gilera Runner 200 ST (2011)

Re: Aprilia SR 50 Factory - startování, volnoběh

Příspěvekod Pepa B. » 21 kvě 2010, 07:54

tak aktuální stav:
- včera měl být skútr opravený, není :( . Překontrolovali prý všechno, tlaky válce, benzínového čerpadla, komplet diagnostika...včera měnili nějaké gufera na klice, stále nestartuje jak má. Nyní je objednáno těsnění pod hlavu, pak už prý nevědí :roll:

... dám vědět, jak se to nakonec dořeší ... teda nečekal jsem takové problémy s PureJetem po 1.100 km ...
Pepa B.

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 9
Registrován: 07 bře 2010, 14:24
Skútr / moto: Aprilia SR 50 Factory

Re: Aprilia SR 50 Factory - startování, volnoběh

Příspěvekod Pepa B. » 09 čer 2010, 06:03

..tak mám skútra doma a jede jako předtím. Co mu teda bylo:

- výměna těsnění pod hlavou - bez efektu
- výměna 2x gufero na klice - bez efektu
- nakonec to bylo vstřikování, dle faktury Inlet valve - závada vyřešena
- výměna svíčky - byla tam úplně nová, ale během servisu "odešla"

Suma sumárum včetně pomocného materiálu a práce 5 400,-.
Co oceňuji je to, že ačkoliv na servisu strávili podle jejich slov kolem 10 hodin, na faktuře mám účtovány pouze 4h.
Servis D-Moto Brno.
Pepa B.

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 9
Registrován: 07 bře 2010, 14:24
Skútr / moto: Aprilia SR 50 Factory


Zpět na Technické problémy se skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 návštevníků