Aneb když něco nefunguje tak, jak má...
03 pro 2008, 10:38
Ahoj , poradí mi někdo , jak má správně fungovat aut. sytič u leonarda 150? . nejde natočit , až po dlouhém startování dlouho jde na malé otáčky , až jako by se dusil až se zahřeje je v pohodě.Na přívodu sytiče nemám žádné napětí ani před ani po nastartování.Po připojení na napětí z baterie se jehla sytiče vytahuje, ale slyšel jsem že se má zasouvat. Poraďte?
Naposledy upravil
KYBLOS dne 26 črc 2013, 12:49, celkově upraveno 1
Důvod: Téma bylo přesunuto do správné sekce
03 pro 2008, 13:44
to je choroba leonard to startovanie>>>to neni chyba sytica>>>ale pada benzin<<
04 pro 2008, 09:09
díky za odpověď , ale poád nevím jak má fungovat ten sytič , když na něj nejde zádné napětí.
05 pro 2008, 13:44
[quote=kolik]Ahoj , poradí mi někdo , jak má správně fungovat aut. sytič u leonarda 150? . nejde natočit , až po dlouhém startování dlouho jde na malé otáčky , až jako by se dusil až se zahřeje je v pohodě.Na přívodu sytiče nemám žádné napětí ani před ani po nastartování.Po připojení na napětí z baterie se jehla sytiče vytahuje, ale slyšel jsem že se má zasouvat. Poraďte?[/quote]
http://www.scootland.cz/scooter-tuning- ... tartovani/zkus to takhle.Možná rada k ničemu ,ale asi lepší jak nic.Jinak ten sytič musí být ovládaný nějak teplem takže bud se špatná ještě to ovládání nebo máš někde cvaklej drát a nebo je ten sytič vážně špatnej.
05 pro 2008, 14:33
to neos: Tak tohle musím vyzkoušet.Problém se startováním lea,pokud déle stojí a je poměrně chladno,mám taky.Díky za tip.
05 pro 2008, 19:37
v karbci přece benzín zůstane , hadičky vedou z pumpy až pod sedlo a pak dolů do karbce,takže benzín
v plovákové komoře by měl zůstat , pořád mě trápí že nejde žádné napětí na ten sytič ani po nastartování
06 pro 2008, 09:22
To kolik : Myslím že princip automatického sytiče je stejný i na mém stroji - v sytiči je odporový člen, který se průtokem proudu zahřívá a přes bimetal vysouvá jehlu sytiče tak dlouho, až uzavře sytičový okruh a karburátor už pak jede v normálním režimu zahřátého motor, sytičový okruh je stále uzavřený dokud je zapnuté zapalování - když ho vypneš, tak přes odpor sytiče neprochází proud a jehla sytiče se začne zasouvat zpět a otevírat sytičový oruh ( tomu zasouvání pomáhá i pružina ) Pokud připojíš sytič na baterku a jehla se vysouvá, tak je sytič OK, mimo jiné, pokud je stejné konstrukce jako mám já, tak se dá i seřizovat - spodní část je na závitu a jejím otáčením se jehla posouvá nahoru nebo dolů, čímž se prodlouží, nebo zkrátí doba po kterou funguje sytičový okruh. A k tomu napětí - když zapnu zapalování tak na přívodu sytiče naměřím 12V, když nastartuju tak 1,22V a odporový člen sytiče má 35,5 ohmu. Pokud po zapnutí zapalování nenaměříš na přívodu žádné napětí, tak je něco špatně v přívodu - přerušený drát, zaoxidované kontakty, chtělo by to prosvítit všechny dráty podle schéma a zjistit přes co všechno je ten sytič napájený, nejsem žádný elektrikář, takže v tom už ti moc neporadím. Ať se ti daří
06 pro 2008, 18:05
díky za radu vyzkoším to
17 pro 2008, 13:32
Zdar, možná trochu s křížkem po funuse, ale řešil jsem naprosto stejný problém zde na fóru u Leonarda 150.
Nakonec jsem přišel na to, že princip je jak píše mirsil, porotože mi nikdo neporadil.
I to seřizování je takové, ale já jsem to řešil metodou pokus omyl.
Jen jedna odlišnost. Napájen je sytič normálně z altíku (střídavě), takže pokud se netočí motor, nezahřívá se bimetál, nevysouvá se sytičová jehla a nezavírá vzduch. Když startuješ, altík už funguje a tak sytič funguje
Ottázkou dvě a problémem u mě byl problém taky s benzínem
Jsou tam hadičky a jeden jednocestnej ventil a čerpadlo, tento ventil pouští přepad do nádrže a nepouští vzduch do systému. Všechny hadičky musí být utěsněné, jinak padá benzín. kontrola toho ventylu neuškodí (vypadá jak sýtko). Z jedné strany neprofoukneš, z druhé snadno. V čerpadle problém nebude, ale pro jistotu bych to zkusil jestli při startování valí benzín.
09 dub 2009, 11:38
Zdravím všechny,
mám stejný problém, když jsem tento skútr zakoupil, startování v nizkých teplotách nebyl problém. Za to nyní, to jsou věci.
Na skútru mám laděný výfuk a tunningový filtr. Jeli pod 15 stupňu tak se nechytám. Zjišťoval jsem co by. Takže první byla svíčka, protože po dlouhém startování, byla samozřejmně náramně udojená. Po té jsem šel po palivové soustavě, od čerpadýlka, po jednocestný ventil, ale samá voda. Při zkouškách čerpadla jsem sejmul vzduchový filtr a zacpal sání, abych vyzkoušel, jestli čerpadlo funguje a ejhle, skútr naskočil, Jak mile se motor párkrát otočil, není problém ho nastartovat opětovně. Bylo mi doporučeno vrátit zpěr originál airbox. Ale to zklamání, nikdy bych nevěřil, co takový tunningový filtr udělá s výkonem, reakcí na plyn a se zvukem laděného výfuku. Mimochodem stale jsem nenastartoval při nizkých teplotách. Po té ož my zbyl jen automatycký sytič a bingo, bylo to ono. Vyjmul jsem ho, změřil a na baterce fungoval perfektně, ale po změření vodičů k sytiči jsem zjistil, že se přerušil kabel napájení, záhada byla odhalena. Mimochodem, originál airbox jsem vyměnil opět za tunningový filtr a jede jako pila. MilanMen
09 dub 2009, 12:00
Můj leonid byl letos rozchozen u Mikyho. Prostě nenastartoval ani za boha. Miky zkusil vše, včetně nahřátí svíčky. Nakonec do sání vstříknul trochu eteru a ejhle,ono to chytlo. Jakmile se jednou roztočil, od té doby zase není problém. Sytič funguje jak má. Odpovědí kolem startování lea už je hodně a mě zatím přijde nejvychytanější systém přicpání sání. Musí být ovšem v cajku el. napájení sytiče. Ale je to stroj od stroje. Prostě tady se aprilce nezadařilo. Jakmile to nechám přezimovat, je amen.
10 dub 2009, 18:28
musis sa presthovat do neapola a mas pokoj
tam neni zima
Naposledy upravil
KYBLOS dne 01 pro 2013, 21:04, celkově upraveno 2
Důvod: Citace posledního příspěvku
15 dub 2009, 14:58
Tak ještě jeden postřech, zkontrolujte gumový přechod mezi karburátorem a hlavou. Já tam měl minimální prasklinku. Zalepil jsem ji, omotal elektrikářskou páskou a i dnes při 3 stupních jsem na poprvé nastartoval a to už jsem myslel, že po žních půjde k Turkovi.
20.5. edit:Zdravím všechny co se trápí stále se startováním. Asi jsem to minule zakřikl, ale opět jsem měl problém se svým italem. Sytič pracuje perfektně, ale motor má stále chudou směs, takže jsem nastartoval, jen když jsem přicpal sání vzduchu a tak jsem zkusil udělat klapku přímo na vzduchovém filtru. Provrtal jsem tunningový filtr a vyrobil jsem plastvou klapku s páčkou na filtru. Tento vehykl jsem umístil před ústí karburátoru. Takže zavřu klapu, začnu startovat, po jedné vteřině startování otevřu klapku naplno a motor naskočí.
Asi bychom to mohli patentovat a prodat Aprilii. Zatím to funguje bezvadně. Horší bude, až to budu prodávat a budu někomu nezasvěcenému vysvětlovat, jak má startovat
. MilanMen
Naposledy upravil
KYBLOS dne 01 pro 2013, 21:04, celkově upraveno 2
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou
10 úno 2010, 17:42
Chci se zeptat na jednu věc k tomu sytiči...vyměnil jsem kapsli za novou, ale pořád to nechce chytat...tak se chci zeptat někoho kdo se vyzná v elektru. Baterku tam mám o poloviční kapacitě Ah než by měla bejt, ale v létě mi to na ni chytá. Tak chci vědět kolik proudu je potřeba na správnou funkci toho sytiče (četl jsem tady kolik tam teče ale z toho jsem jelen-nic mi to neříká)..jestli si právě při startu nebere uplně všechnu šťávu ten start elektrickej a kvůli němu se nedostává proud k tomu sytiči, aby pracoval jak má. Díky za info
02 črc 2012, 20:42
nechápu ten jednocestnej venil:
http://partsdepot.cz/index.php?model=77 ... ion=360844není to na přepad do nádžze, ale má být montován obráceně, poté ale vůbec nechápu jeho funkci?