Aprilia Leonardo 150 - automatický sytič

Aneb když něco nefunguje tak, jak má...

Aprilia Leonardo 150 - automatický sytič

Příspěvekod kolik » 03 pro 2008, 10:38

Ahoj , poradí mi někdo , jak má správně fungovat aut. sytič u leonarda 150? . nejde natočit , až po dlouhém startování dlouho jde na malé otáčky , až jako by se dusil až se zahřeje je v pohodě.Na přívodu sytiče nemám žádné napětí ani před ani po nastartování.Po připojení na napětí z baterie se jehla sytiče vytahuje, ale slyšel jsem že se má zasouvat. Poraďte?
Naposledy upravil KYBLOS dne 26 črc 2013, 12:49, celkově upraveno 1
Důvod: Téma bylo přesunuto do správné sekce
kolik

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 4
Registrován: 03 pro 2008, 09:25

Re: Aprilia Leonardo 150 - automatický sytič

Příspěvekod dr.snake » 03 pro 2008, 13:44

to je choroba leonard to startovanie>>>to neni chyba sytica>>>ale pada benzin<<
dr.snake

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 262
Registrován: 07 říj 2008, 18:32
Bydliště: kosice slovensko
Skútr / moto: majesty 125

Re: Aprilia Leonardo 150 - automatický sytič

Příspěvekod kolik » 04 pro 2008, 09:09

díky za odpověď , ale poád nevím jak má fungovat ten sytič , když na něj nejde zádné napětí.
kolik

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 4
Registrován: 03 pro 2008, 09:25

Re: Aprilia Leonardo 150 - automatický sytič

Příspěvekod Neos50 » 05 pro 2008, 13:44

[quote=kolik]Ahoj , poradí mi někdo , jak má správně fungovat aut. sytič u leonarda 150? . nejde natočit , až po dlouhém startování dlouho jde na malé otáčky , až jako by se dusil až se zahřeje je v pohodě.Na přívodu sytiče nemám žádné napětí ani před ani po nastartování.Po připojení na napětí z baterie se jehla sytiče vytahuje, ale slyšel jsem že se má zasouvat. Poraďte?[/quote]

http://www.scootland.cz/scooter-tuning- ... tartovani/
zkus to takhle.Možná rada k ničemu ,ale asi lepší jak nic.Jinak ten sytič musí být ovládaný nějak teplem takže bud se špatná ještě to ovládání nebo máš někde cvaklej drát a nebo je ten sytič vážně špatnej.
Uživatelský avatar
Neos50

500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 618
Registrován: 20 lis 2007, 19:24
Skútr / moto: Piaggio Sfera 50 RST
Tuning / úpravy: Malossi multivar,Karbec Naraku 17,5 tvrdší spojkový pružinky,výfuk teprve bude :-D

Re: Aprilia Leonardo 150 - automatický sytič

Příspěvekod R1 Max » 05 pro 2008, 14:33

to neos: Tak tohle musím vyzkoušet.Problém se startováním lea,pokud déle stojí a je poměrně chladno,mám taky.Díky za tip. ;)
Když jezdit, tak srdcem; když řídit, tak s rozumem. Obojí naráz se nevylučuje.

číslíčko na Maxe: 732 549 204
Uživatelský avatar
R1 Max

1000+
 
Reputace: 12
Příspěvky: 1317
Registrován: 09 kvě 2008, 15:01
Bydliště: Seč
Skútr / moto: Aprilia 150 Leonardo

Re: Aprilia Leonardo 150 - automatický sytič

Příspěvekod kolik » 05 pro 2008, 19:37

v karbci přece benzín zůstane , hadičky vedou z pumpy až pod sedlo a pak dolů do karbce,takže benzín
v plovákové komoře by měl zůstat , pořád mě trápí že nejde žádné napětí na ten sytič ani po nastartování
kolik

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 4
Registrován: 03 pro 2008, 09:25

Re: Aprilia Leonardo 150 - automatický sytič

Příspěvekod mirsil » 06 pro 2008, 09:22

To kolik : Myslím že princip automatického sytiče je stejný i na mém stroji - v sytiči je odporový člen, který se průtokem proudu zahřívá a přes bimetal vysouvá jehlu sytiče tak dlouho, až uzavře sytičový okruh a karburátor už pak jede v normálním režimu zahřátého motor, sytičový okruh je stále uzavřený dokud je zapnuté zapalování - když ho vypneš, tak přes odpor sytiče neprochází proud a jehla sytiče se začne zasouvat zpět a otevírat sytičový oruh ( tomu zasouvání pomáhá i pružina ) Pokud připojíš sytič na baterku a jehla se vysouvá, tak je sytič OK, mimo jiné, pokud je stejné konstrukce jako mám já, tak se dá i seřizovat - spodní část je na závitu a jejím otáčením se jehla posouvá nahoru nebo dolů, čímž se prodlouží, nebo zkrátí doba po kterou funguje sytičový okruh. A k tomu napětí - když zapnu zapalování tak na přívodu sytiče naměřím 12V, když nastartuju tak 1,22V a odporový člen sytiče má 35,5 ohmu. Pokud po zapnutí zapalování nenaměříš na přívodu žádné napětí, tak je něco špatně v přívodu - přerušený drát, zaoxidované kontakty, chtělo by to prosvítit všechny dráty podle schéma a zjistit přes co všechno je ten sytič napájený, nejsem žádný elektrikář, takže v tom už ti moc neporadím. Ať se ti daří ;)
Profil motorkari.cz / Montážní návody / Rajče / Youtube / 739 226 818 WhatsApp Mirek
Uživatelský avatar
mirsil

1500+
 
Reputace: 222
Příspěvky: 1832
Registrován: 24 úno 2008, 08:07
Bydliště: Zahnašovice ZL
Skútr / moto: SB 650 K9 exe. Do 11/2011 Malaguti Madison 150
Tuning / úpravy: V profilu motorkari.cz

Re: Aprilia Leonardo 150 - automatický sytič

Příspěvekod kolik » 06 pro 2008, 18:05

díky za radu vyzkoším to
kolik

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 4
Registrován: 03 pro 2008, 09:25

Re: Aprilia Leonardo 150 - automatický sytič

Příspěvekod t.prilba » 17 pro 2008, 13:32

Zdar, možná trochu s křížkem po funuse, ale řešil jsem naprosto stejný problém zde na fóru u Leonarda 150.
Nakonec jsem přišel na to, že princip je jak píše mirsil, porotože mi nikdo neporadil.
I to seřizování je takové, ale já jsem to řešil metodou pokus omyl.

Jen jedna odlišnost. Napájen je sytič normálně z altíku (střídavě), takže pokud se netočí motor, nezahřívá se bimetál, nevysouvá se sytičová jehla a nezavírá vzduch. Když startuješ, altík už funguje a tak sytič funguje

Ottázkou dvě a problémem u mě byl problém taky s benzínem

Jsou tam hadičky a jeden jednocestnej ventil a čerpadlo, tento ventil pouští přepad do nádrže a nepouští vzduch do systému. Všechny hadičky musí být utěsněné, jinak padá benzín. kontrola toho ventylu neuškodí (vypadá jak sýtko). Z jedné strany neprofoukneš, z druhé snadno. V čerpadle problém nebude, ale pro jistotu bych to zkusil jestli při startování valí benzín.
t.prilba

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 10
Registrován: 14 črc 2008, 13:37

Re: Aprilia Leonardo 150 - automatický sytič

Příspěvekod MilanMen » 09 dub 2009, 11:38

Zdravím všechny,
mám stejný problém, když jsem tento skútr zakoupil, startování v nizkých teplotách nebyl problém. Za to nyní, to jsou věci.
Na skútru mám laděný výfuk a tunningový filtr. Jeli pod 15 stupňu tak se nechytám. Zjišťoval jsem co by. Takže první byla svíčka, protože po dlouhém startování, byla samozřejmně náramně udojená. Po té jsem šel po palivové soustavě, od čerpadýlka, po jednocestný ventil, ale samá voda. Při zkouškách čerpadla jsem sejmul vzduchový filtr a zacpal sání, abych vyzkoušel, jestli čerpadlo funguje a ejhle, skútr naskočil, Jak mile se motor párkrát otočil, není problém ho nastartovat opětovně. Bylo mi doporučeno vrátit zpěr originál airbox. Ale to zklamání, nikdy bych nevěřil, co takový tunningový filtr udělá s výkonem, reakcí na plyn a se zvukem laděného výfuku. Mimochodem stale jsem nenastartoval při nizkých teplotách. Po té ož my zbyl jen automatycký sytič a bingo, bylo to ono. Vyjmul jsem ho, změřil a na baterce fungoval perfektně, ale po změření vodičů k sytiči jsem zjistil, že se přerušil kabel napájení, záhada byla odhalena. Mimochodem, originál airbox jsem vyměnil opět za tunningový filtr a jede jako pila. MilanMen
MilanMen

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2
Registrován: 09 dub 2009, 10:43
Skútr / moto: Aprilia Leonardo 125
Tuning / úpravy: Výfuk, vzduch a td

Re: Aprilia Leonardo 150 - automatický sytič

Příspěvekod R1 Max » 09 dub 2009, 12:00

Můj leonid byl letos rozchozen u Mikyho. Prostě nenastartoval ani za boha. Miky zkusil vše, včetně nahřátí svíčky. Nakonec do sání vstříknul trochu eteru a ejhle,ono to chytlo. Jakmile se jednou roztočil, od té doby zase není problém. Sytič funguje jak má. Odpovědí kolem startování lea už je hodně a mě zatím přijde nejvychytanější systém přicpání sání. Musí být ovšem v cajku el. napájení sytiče. Ale je to stroj od stroje. Prostě tady se aprilce nezadařilo. Jakmile to nechám přezimovat, je amen. :|
Když jezdit, tak srdcem; když řídit, tak s rozumem. Obojí naráz se nevylučuje.

číslíčko na Maxe: 732 549 204
Uživatelský avatar
R1 Max

1000+
 
Reputace: 12
Příspěvky: 1317
Registrován: 09 kvě 2008, 15:01
Bydliště: Seč
Skútr / moto: Aprilia 150 Leonardo

Re: Aprilia Leonardo 150 - automatický sytič

Příspěvekod dr.snake » 10 dub 2009, 18:28

musis sa presthovat do neapola a mas pokoj :D tam neni zima
Naposledy upravil KYBLOS dne 01 pro 2013, 21:04, celkově upraveno 2
Důvod: Citace posledního příspěvku
dr.snake

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 262
Registrován: 07 říj 2008, 18:32
Bydliště: kosice slovensko
Skútr / moto: majesty 125

Re: Aprilia Leonardo 150 - automatický sytič

Příspěvekod MilanMen » 15 dub 2009, 14:58

Tak ještě jeden postřech, zkontrolujte gumový přechod mezi karburátorem a hlavou. Já tam měl minimální prasklinku. Zalepil jsem ji, omotal elektrikářskou páskou a i dnes při 3 stupních jsem na poprvé nastartoval a to už jsem myslel, že po žních půjde k Turkovi.

20.5. edit:
Zdravím všechny co se trápí stále se startováním. Asi jsem to minule zakřikl, ale opět jsem měl problém se svým italem. Sytič pracuje perfektně, ale motor má stále chudou směs, takže jsem nastartoval, jen když jsem přicpal sání vzduchu a tak jsem zkusil udělat klapku přímo na vzduchovém filtru. Provrtal jsem tunningový filtr a vyrobil jsem plastvou klapku s páčkou na filtru. Tento vehykl jsem umístil před ústí karburátoru. Takže zavřu klapu, začnu startovat, po jedné vteřině startování otevřu klapku naplno a motor naskočí.
Asi bychom to mohli patentovat a prodat Aprilii. Zatím to funguje bezvadně. Horší bude, až to budu prodávat a budu někomu nezasvěcenému vysvětlovat, jak má startovat :D . MilanMen
Naposledy upravil KYBLOS dne 01 pro 2013, 21:04, celkově upraveno 2
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou
MilanMen

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2
Registrován: 09 dub 2009, 10:43
Skútr / moto: Aprilia Leonardo 125
Tuning / úpravy: Výfuk, vzduch a td

Re: Aprilia Leonardo 150 - automatický sytič

Příspěvekod sedli » 10 úno 2010, 17:42

Chci se zeptat na jednu věc k tomu sytiči...vyměnil jsem kapsli za novou, ale pořád to nechce chytat...tak se chci zeptat někoho kdo se vyzná v elektru. Baterku tam mám o poloviční kapacitě Ah než by měla bejt, ale v létě mi to na ni chytá. Tak chci vědět kolik proudu je potřeba na správnou funkci toho sytiče (četl jsem tady kolik tam teče ale z toho jsem jelen-nic mi to neříká)..jestli si právě při startu nebere uplně všechnu šťávu ten start elektrickej a kvůli němu se nedostává proud k tomu sytiči, aby pracoval jak má. Díky za info
Bylo : Piaggio Hexagon 125 LX 1996, Honda PCX 125 2011, Suzuki GSX-F, Kawasaki Versys 650.
Nyní : Kentoya HAMMER II-i 125
Uživatelský avatar
sedli

1500+
 
Reputace: 27
Příspěvky: 1942
Registrován: 27 črc 2009, 16:03
Bydliště: Brno
Skútr / moto: Honda PCX 1.generace
Tuning / úpravy: Laděný výfuk IXIL dual HyperLow, vyhřívané gripy Oxford,reflexní proužky na ráfky, LED parkovačky, karbonová fólie na pár dílech, množství originálních škrábanců a prasklin

Re: Aprilia Leonardo 150 - automatický sytič

Příspěvekod Dodo-TDM » 02 črc 2012, 20:42

nechápu ten jednocestnej venil:

http://partsdepot.cz/index.php?model=77 ... ion=360844

není to na přepad do nádžze, ale má být montován obráceně, poté ale vůbec nechápu jeho funkci?
Dodo-TDM

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2
Registrován: 01 črc 2012, 21:50
Skútr / moto: Leonardo 125


Zpět na Technické problémy se skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 14 návštevníků