Aneb když něco nefunguje tak, jak má...
02 úno 2008, 20:28
Ahoj,
když jezdím v této roční době tak se ukazatel teploty motoru zvedne tak o 2mm od dorazu a víc nic. Je to normální, nebo mi nezavírá termostat?
Dík, Radektramp.
02 úno 2008, 20:31
NO tak v tomto období se nediv ,musíš si před chladič dát nějaky tvrdý papír nebo nějakou dečku ,jinak se ti to nezahřeje na provozní teplotu
02 úno 2008, 20:36
A má to termostat???
02 úno 2008, 20:39
No jo,ale co kdyz jedes nejakou dlouhou trasu treba po okreskach, kde se ti to nezahreje a pak prijedes do ucpaneho mesta a zacne se ti to prehrivat (diky te decky)? Teda ja jsem to moc prekryvat nezkousel,ale jednou jsem jel bez bocniho krytu(co privadi vzduch k chladici) a neprijemne se to hralo-bylo to docela blizko cerveneho pole.
A jak to byva s umistenim termostatu? Ten byva u motoru nebo na chladici (nekde jsem cetl ze u Majesty to byva u chladice)
02 úno 2008, 21:28
Termostat tam mám a musí otevírat mezi 80,5 až 93,5. Dnes se mi motor ohřál na zcela normální teplotu.
Podle mě, na to žádná deka nemá vliv, jelikož dokud termostat neotevře (než motor dosáhne požadované teploty) tak prostě do chladiče nic nejde.
02 úno 2008, 21:36
Dost závisí od konstrukce motoru. Na Madisonu jsem v zimě měl provozní teplotu více než po 5 km a na X9 je to skoro hned, do kilometru.
Nefunkčnost termostatu poznáš snadno.Nastartuj a nech motor ohřívat, chladič musí zůstat studený než ti teploměr dojde na provozní teplotu. Pokud se bude ohřívat už předtím pomalu, tak to vypadá na netěsnící termostat. Atlantic má pokud vím stejný motor Piaggio Master jako X9, takže bych to viděl na termostat.
Naposledy upravil
Chrt dne 02 úno 2008, 21:37, celkově upraveno 1
03 úno 2008, 12:10
Ještě mě napadla možnost, že by špatně ukazoval teplotu budík. To bych asi poznal nejlépe, pokud nechám motor běžet na místě - pak se nemůže chladící kapalina ochlazovat, ani pokud by termostat nezavíral. Pokud se teplota zvedne je problém v termostatu, pokud se nezvedne (dle ) budíku je problém v budíku. Prosím o případnou opravu mé úvahy.
Dík, Radektramp.
03 úno 2008, 13:28
Marios: Myslim, ze doba kartonu a decek a jinych blbosti, je uz davno pryc. Dnesni moderni motory a tim na 100% motor v Atlanticu je nic takoveho nepotrebuji. Pokud funguje otvirani/zavirani termostatu, vsechna cidla jak maji, tak by se to melo zahrat uplne stejne, jako v lete. Maximalne to bude trvat o neco dele, ale i to nemusi byt pravdou. U moji M4 je doba za kterou se ohreje na provozni teplotu ted v zime jen o cca 5 minut delsi a pak uz si to drzi teplotu v poho.
Radektramp: zkontroluj funkci termostatu a budiku.
Naposledy upravil
janon dne 03 úno 2008, 20:00, celkově upraveno 1
03 úno 2008, 14:09
No tak se budu opakovat, zalezi prece na tom, kde je meric teploty kapaliny. Kdyz v chladici, tak se muze stat, ze vidime ze je kapalina studena,ale kapalina v motore muze byt na spravne teplote. nemylim se? To nemusi mit s termostatem nic spolecneho...
03 úno 2008, 14:23
Cpujky: Tak jak si to napsal máš zcela jistě pravdu, ale domnívám se že čidlo teploty pro teploměr bude na výstupu kapaliny z motoru a né na chladiči, protože znát teplotu chladiče je za normálních okolností pro provoz vozidla zhruba stejně důležité jako znát teplotu výfuku.
03 úno 2008, 14:24
No to souhlasim,ale cetl jsem nekde, ze stara Majesty to tak treba mela.
Naposledy upravil
KYBLOS dne 08 úno 2014, 13:29, celkově upraveno 1
Důvod: Citace posledního příspěvku
03 úno 2008, 14:30
Cpujky: Nevím, neznám kostrukci chladící soustavy na staré Majestě, ale proč by to čidlo dávali na chladič? Myslím, že by ným to mohl zodpovědět nějaký její majitel. A proto prosím pište, pište, jak je to s tím čidlem teploměru díky :stare:
03 úno 2008, 19:58
Cpujky: To bych vuvec neresil, kde to je. Predpokladam, ze vyrobce vi, kam je nejvhodnejsi umistit to ci ono.
02 bře 2008, 17:41
Tak nevím. Nastartoval jsem studený motor a bezkontaktním teploměrem jsem měřil teplotu povrchu lamel chladiče. Byla stále 10st.C -jako okolní vzduch a za 5min najednou vyběhla na 50st.C. To mě utvrdilo, že termostat otvírá brzy. Zajel jsem do servisu a tam mě přesvědčovali, že je to normální, dělají to všechny atd. Marně sháním někoho se stejným strojem, kdo by mi to potvrdil, tj. zda-li jim také zůstává teplota vody v chladiči na 50st.C. Tak prosím poraďte co dál. Mě nic nenapadá. Stejnýž motor má asi i X9 500.
Dík, Radektramp.
03 bře 2008, 11:42
a zkoušel jsi měřit na kolik byl ohřáty motor v místě termostatu?tam je to totiž podstatnější než na chladiči..chladič může být a i bude studenější než motor.