Aneb když něco nefunguje tak, jak má...
05 bře 2008, 16:11
To jsem neměřil, termostat je v hadici a ta je pod plastama. Nebýt to v záruce tak termostat vyndám, strčím do kastrolu dám na vařič, přidám teploměr a koukal bych kdy se otevře. Potřeboval bych někoho kdo má stejného skota, abych si to u něj přeměřil zda-li to je stejné. Ale stejně i kdyby bylo u termostatu 60st.C tak je to málo - teda asi.
Dík za typ. Radektramp.
06 bře 2008, 13:29
Poradil bych ti jen , abys koukl a napsal sem :
http://www.skutrmoto.cz/modules.php?name=Forumsje tam mnohem více majitelů Atlantika a velkých X9 . Loni jsem byl s některýma z členů na "vejletě" a mimo jiné se tam o termostatu na Atlantiku bavili , protože to tam někomu taky ukazovalo na teploměru nějak málo . Moc si tu diskuzi nepamatuju , tenkrát jsem měl Máňu 1/4 litru a tak jsem k tomu neměl co říct , ale nějak matně si vzpomínám že někdo měl taky tenkrát funglovku Atlantika a měl mimo jiné stejnej problém , k tomu se přidalo ještě něco , a nakonec ho dal radši pryč a skončil u Yamahy T-Maxe ...
Mě to na Majesty ukazovalo na teploměru taky nějak málo , jednou jsem si dal tu práci a začal hledat proč . Vyndal jsem termostat , vařil ho ve vodě , měřil teplotu při které otevírá . Našel jsem i čidlo k teploměru , které ( jak psal i Cpujky ) jsem si myslel že je u chladiče , bylo na motoru ... vyšrouboval , zašrouboval ... nic jsem nezjistil . Vše jsem zase složil a pustil to z hlavy , protože termostat makal jak má ... a najednou , po tom všem ukazoval i teploměr jak má . Nevím proč , nic jsem s tím neudělal , jen rozebral a složil .
Naposledy upravil
MP dne 06 bře 2008, 13:32, celkově upraveno 1
06 bře 2008, 14:19
Je dost možný ,že čidlo bylo blbě ukostřeny třeba přeš oxidy a nebo blbě nasazený kabel
tím jak jsi to rozebral jsi to mohl nevědovmky opravit
06 bře 2008, 14:27
...samozřejmě...to je jediný vysvětlení , taky mě to napadlo .
Naposledy upravil
KYBLOS dne 08 úno 2014, 13:30, celkově upraveno 1
Důvod: Citace posledního příspěvku
07 bře 2008, 07:34
Dík za pomoc
.
Radektramp.
07 bře 2008, 11:29
Tak je to vyřešené a je čas na můj laický dotaz. K čemu je dobré znát teplotu vody v chladiči, když kafe si z ní stejně vařit nebudu?
07 bře 2008, 21:12
No právě, že vyřešeno to není. Pokud je nízká teplota motoru tak se snižuje mazací schopnost oleje, což má za následek rychlejší opotřebení a vyšší spotřebu i když plně synthetické oleje tuto nevýhodu snižují.
Radektramp.
08 bře 2008, 18:47
Dopi: a naopak. Jak zjistíš, že ti praskla hadice a voda začíná zatraceně rychle vařit ? Koukáš pod skůtra nebo na teploměr před sebou ?
20 čer 2008, 23:30
Zdravím chlapi, mám taky atlantica 500 sprint a taky mi to ukazuje nějak málo, asi to bude výrobní vada, a jak už bylo řečeno ta spotřeba je doopravdu vyšší než by měla být.. )-:
01 pro 2008, 11:27
Nazdar!
Jazdím na Honda Foresight-te. Môj teplomer ani v lete neukazoval uspokojivé stúpanie teploty počas jazdy. Len pár milimetrov.
Vyskúšal som termostat, OK. Mám zlomený termosenzor. Potreboval by som vedieť, že aký závit to má, aby som to mohol vyvrtať a prerezať. Nemá nikto s tým niaké skúsenosti alebo použitý senzor?
02 pro 2008, 09:46
Osobně si myslím, že problém bude v termostatu. V Nexusu sem ho musel také kdysi měnit. Tam to, ale mělo ještě další podivné projevy
, ale o tom uz sem se tady kdysi rozepisoval.
05 pro 2008, 18:53
No neviem .Teraz musím najprv zohnať termosenzor, a potom uvidím.
24 úno 2009, 22:49
Já vyzkoušel i vyměnit termostat... u atlanticu sprint je to prostě záhada... nakonec jsem to celé vyřešil výměnou a přeprogramováním řídící jednotky z nexuse a problém se ztratil... nikde ani v origo aprilia servisech to nedokázali vyřešit a jen mě to stálo hooodně moc Kč, pak jsem vzal řídíci jednotku pod mikroskop a zjistil, že je tam prasklý jeden zlatý vlasenec ktarý vede přímo do atmosférického čidla... a problém byl vyřešen( je to neopravitelné, a vznikne to jen lehkým přebitím.. jak známo ty regulátory pro motory piaggio jsou šunky a je lepší ho vyměnit za honďdácký... já tam dal ze silverwinga) jinak když je vada na atmosférickém čidle, tak řídící jednotka se chová jako by skůtr jezdil 2500km nad mořem, což znamená že tam dává bohatší směs a proto ta vyšší spotřeba a nižší výkon.. a to chlazení už neřeším(s novou naprogramovanou ŘJ se to ztratilo.. asi to bylá špatná edice řídících jednotek) a motor určitě není studený... proměřoval jsem to a je tam permanentních 90 stupňů jen to ta mrška neukazuje dobře... jinak zkošeli jste někdo po divoké jízdě atlantica zastavit(v létě) a nechat běžet 5min motor? jestli ne tak je to jedinná možnost jak slyšet puštěný větrák.. teplota vyletí nahoru až těsně před červené a až potom sepne větrák( prostě ta ručička dělá úplně jiné věci než by měla (-: asi ji to taky probije( pokud se nemýlím tak funguje na bázi odporu)