Technické problémy s čínskými skútry
16 kvě 2022, 07:02
V pátek jsem poprvé vyjel na trochu delší cestu (20 km do práce) - Rhon 50 2T. Ráno úplně bez problémů, ale odpoledne se mi stalo, že po delším kopci přestal motor jít za plynem. Přitom na volnoběh se držel a když jsem ho nechal cca dvě minuty stát vypnutý, tak zase jel. Problém se opakoval znovu po cca 4 km zase na vrcholu kopce. Když jsem pak sjel dolů, tak to do dalšího zase jelo a nahoře opět. Asi 30 vteřin jsem stál na volnoběh a pak už jsem víceméně po rovině dojel domů úpúlně v pohodě. Předpokládám problém v nedostatečném přísunu paliva. Filtr se zdá OK, takže podtlakový ventil? Díky.
16 kvě 2022, 07:54
Přísun paliva to docela jistě nebude, když píšeš, že to dělá i po kopci. To by to musel dělat i na rovině před kopcem, ne jen za ním. Tipuju, že v kopci mu ji vytneš na plný plyn, tak se víc zahřeje, a pak zase jede, když vychladne. Hledal bych teplotní závislost.
16 kvě 2022, 07:59
No mě připadá, že to prostě chvíli trva, než tam zase doteče dostatek paliva. Proto bych viděl problém třeba v tom podtlakovém ventilu. Ale OK, pokud by to tím nebylo, tak "teplotní záležitostí" je myšleno co? Že se přehřívá? Že by to tak výrazně ochladlo během pár desítek vteřin na volnoběh? A přehřátí by se projevovalo takto? Jako u vzduchem chlazeného 2t se to určije docela blbě... :-/.
Jinak před lety se mi velmi podobně chovalo jedno auto. Když se jelo do kopce, tak občas nestíhala membránová benzínová pumpa dodávat dostatek paliva. A dělalo to přesně tohle, že to nešlo za plynem, až to chcíplo. Vyměnil jsem jí a byl klid. Proto podezírám ten podtlakový ventil u nádrže.
16 kvě 2022, 08:09
Nebo se přidírá
Odesláno z mého SM-T713 pomocí Tapatalk
16 kvě 2022, 08:33
Je to číňan, má to asi 8500 km, navíc původní majitel to měl lehce přetaktované, takže to jede celkem v pohodě okolo 60 kmh (po rovině), na jednu stranu by mě to tedy nepřekvapilo. Na druhou bych ale čekal, že se to bude projevovat častěji a ne jen v kopci nebo za kopcem. Uvidíme no, budu to pozorovat, případně se zeptam kluka u nás v dílně. K tomu palivovému problému mě zkrátka svádí to, že to nehcípne, pak to v pohodě jede dál. Připadá mi tedy, že když to zase "nateče", tak je to OK. Proto mě napadl jako první ten podtlakový ventil.
Naposledy upravil
the_miracle dne 16 kvě 2022, 08:44, celkově upraveno 1
16 kvě 2022, 08:34
Přesně tak, tipuju, že se přehřívá a jak píše JardaB, dost možná se to přidírá. Jestli na ten plný opravdu jezdíš, zkus to i na rovině, tuším, že to bude stejné. Jinak má rada je koupit si 4takt stříkačku 125 ccm. Doba 2T a karburátorů už pominula, řidičák na auto máš, tak proč trápit padinu.
16 kvě 2022, 08:48
Koupil jsem to za 3000,-, v podstatě za cenu nových gum a baterie, které na to původní majitel nedávno dal. Předpokládám s tím ježdění na trasy do 3 km. Velmi výjimečně (v létě max 1x týdně) pro zábavu do práce cca 22 km. Jel jsem s tím třeba to páteční ráno několikrát delší úsek na plný plyn po rovině a neudělalo to. Jak píšu výše, zeptám se v dílně.
16 kvě 2022, 12:07
A co ti brání místo klovani do klávesnice koupit podtlakovy palivovy ventil za 150 Kč když už jsi tak bytostně přesvědčený o tom že je to tím a prostě ho vyměnit....10minut práce
Ale myslím si stejně jako kolegové výše....přidírá se ti,....No o prodejce asi věděl proč ho pouští dál....koupil sis kupu problémů...ale za ty prachy, nekup to...
16 kvě 2022, 12:38
Ok, beru na vědomí a díky. Ono by ani to zadření asi nebylo nic fatálního, pokud stačí vyměnit toto:
https://www.scooter-tuning.cz/sady-valc ... pNEALw_wcBŽe je to srágora jsem věděl a s tím mi to i prodávající nechal. Proto to bylo za cenu za jakou to bylo. Když kouknete do inzerce, tak jsou i hodně přes 10k a pochybuji, že v lepším stavu. Jako docela mě pobavila demontáž podsedlových plastů. Sice k tomu je servisní manuál, ale to, že některé šrouby jsou nepřístupné už tam nepíší. Ve finále se mi osvědčilo povolit nosič kufru a sundat to jako monoblok. Stejně se toho dost ulámalo jak je to z toho nekvalitního plastu. Je to tvrdý, žádné extra pohodlí, ale pro ty rohlíky a vyjímečně do práce je to docela zábava.
Díky všem, hodím to známému na dílnu, ať na to mrkne.
16 kvě 2022, 17:05
takže ti puvodní majitel PRODAL lehce NATAKTOVANÝHO čínana kterej se lehce NATAKTOVANĚ přidírá ráno v chladu to do práce stihneš , odpol v teple ahoj KAFKO .....
16 kvě 2022, 18:27
Je to otázka, musí to hoch vypozorovat, nebo zkusit víc mazat .... třeba to pomůže.
19 kvě 2022, 14:37
Potlakovým ventilem to nebude. Když běží motor, tak benzín teče krásně. Takže buď je to přicpané někde dál, nebo je to nějaký jiný problém, jak jste tu tipovali. Dneska mi to udělalo znovu. Dělá to fakt jen v kopci a zajímavé je, že na volnoběh to nechcípne, když uvolním plyn. Pokud ho ale držím, tak to chcípne. Dal jsem tomu 10-20 vteřin a pak už jsem kopec normálně vyjel bez problému. Je to pekelný stroj
.
-- 19 kvě 2022, 14:41 --
Jinak to je asi blbost, ale umřela baterka. Tím to ale asi nebude, že?
-- 19 kvě 2022, 14:56 --
Ještě jsem objevil toto:
50ccm-f78/rhon-nejede-v-kopci-t12404.htmlTo by taky mohlo být. Jsem fakt zvedavý, co se objeví za problém.
19 kvě 2022, 17:04
Ten tvůj nález je jiný problém, slabá kontrastka v kopci neumožní podřadit a stroj jede pořád "na čtyřku".
1 - Zkus cvičně jednu nádrž trochu víc oleje do benzínu
2 - další pokus je možný s trochu větší hlavní tryskouo
3 - vše ale záleží od pozorování jak a kdy se stroj chová (vliv teploty vzduchu po ránu, jak se stroj chladí) je to takové pokusničení - od stolu se nedá ukázat přesně tady je příčina, protože symptomy jsou takové, jaké jsou
13 črc 2022, 22:07
Tak klučina mi vyčistil karburátor a zatím dobrý (cca 200 km).