Technické problémy s čínskými skútry
12 čer 2024, 20:12
Ahoj, potřebuji se poradit s tématem nefunkčnosti skútru.
Můj Maxon nejel asi 3 roky. Po výměně baterie, vyčištění karbecu a výměně benzínu se zase rozjel. Nastal 1. problém - neudrží se volnoběh, tz. že musím neustále držet mírné otáčky při startu, při brždění do zatáček nebo když stojím na křižovatce. Proto jsem vyměnil automatický sytič.
Po této výměně už nemohu vůbec nastartovat. Po otočí klíčku se nerozsvítí přístrojová deska a ani nemá snahu startovat.
Překontroloval jsem veškeré kontakty, zapojil jsem zpět původní sytič, zkontroloval jsem baterku.
Baterka je v pořádku (5,7V). I když ji dám na nabíječku (Bosch C3), tak je ok. Proměřil jsem snad všechny trasy a všude je nějaký proud.
Zvláštní je, že při poočení klíčku a pokusu o nastartování se snižuje kapacita baterie a to i když nemá snahu startovat. Jediné co jde je zadní brzdové světlo, ale to jen na chvíli než se baterka vytříská.
Co by jste mi poradili, jak ho mám opětovně oživit?
Předem díky za reakce.
Grips
12 čer 2024, 23:25
5,7 V je v pořádku, jak jsi na to přišel ? Jsi si jist, že Ardour má 6V instalaci ? To by měla mít nabitá aku 6,4 V. Ale podle mého názoru ta máš 12 V aku.
Zapni svoji hlavu, je to na delší trať ....
13 čer 2024, 10:12
óóó máte pravdu. Nějak mi to nedocvaklo
. Zmátlo mě to, že nabíječka ukazuje, že baterie je v pořádku. Díky.
13 čer 2024, 14:20
Nabíječka ji asi detekovala jako 6V baterii a tak je podle ní v pořádku. Ale určitě tam je 12V baterie.
Třeba tato -
https://www.autokelly.cz/Product/VT-506 ... 9;40069037
13 čer 2024, 17:20
Takže baterka je vyřešena. Vycucala se mi, protože jsem měl pootočený klíč.
A jak by jste mi poradili s tím volnoběhem? Stále padá.
14 čer 2024, 10:02
Volnoběh padá (chcípá) za tepla, za studena nebo někde "mezi" studeným a ohřátým motorem (po vypnutí sytiče) ?
14 čer 2024, 11:28
Padá ve všech situacích.
14 čer 2024, 19:39
Mám ti radit abys seřídil volnoběh ... nebo jsi toho zas napsal polovic ?
14 čer 2024, 20:35
Bazerka dobita. Vypadá to že je to vyřešené. Zahřál jsem motor a sešteloval jsem volnoběh. Zatím přede, tak uvidíme zítra.
14 čer 2024, 20:43
JardaB,tenhle kripl stroj je neseřiditelný,měl ho brácha a do 5tis v pohodě, potom to začalo,stále chcípal.Nový sytič a né jednou,karec čištění ultrazvukem časem nový a stále dokola,prostě si to žilo svým životem,víc jsem to opravoval než to jezdilo.Pak to položil prodal na díly, a od doby co má novou Hondu,najel 37tis tak nechcípla ani jednou a já jsem bez práce, krom základního servisu.
14 čer 2024, 22:10
Dovedu si představit. Leda vyměnit karburátor a od normálního výrobce
15 čer 2024, 10:34
adacarp píše:JardaB,tenhle kripl stroj je neseřiditelný,měl ho brácha a do 5tis v pohodě, potom to začalo,stále chcípal.Nový sytič a né jednou,karec čištění ultrazvukem časem nový a stále dokola,prostě si to žilo svým životem,víc jsem to opravoval než to jezdilo.Pak to položil prodal na díly, a od doby co má novou Hondu,najel 37tis tak nechcípla ani jednou a já jsem bez práce, krom základního servisu.
No mám Ardoura rv2014 najeto 15000km. A zrovna karburátor a motor jsou snad to jediné co funguje v pohodě. Karburátor jsem po první zimě vyčistil od biousazenin a přetryskoval na 102. Pak už jen seřídil vzduch a volnoběh a od té doby jsem na něj nesáhl (kromě jedné výměny el. sytiče).
To dalších chybek se na tomto ďábelském stroji našlo dost.
Ale zrovna tento týden byl u nás s Matadorem známý a stěžoval si na "motor".
Tak jsem na to kouknul - volnoběh měl "seřízený" matkama na bovdenu lanka. A divil se že to zase chcípá.
Ale prohlídl jsem i ten karbec - vnitřek byl v pořádku - po vyčištění a seřízení to už jede v pohodě. Ale moc zářnou budoucnost mu nedávám. Oxidace je taková, že jsem musel použit tmel na dotěsnění - drážky na těsnění jsou vydrolené.
15 čer 2024, 14:35
Štelování na bovdenu plynového lanka je na seřízení vůle heftu, nikoli na seřízení volnoběhu. Při otáčení řídítky se bowden ohýbá a tím dochází k jeho prodlužování. Vůle by měla být zhruba 3-5mm....
15 čer 2024, 14:44
Radaprda píše:adacarp píše:JardaB,tenhle kripl stroj je neseřiditelný,měl ho brácha a do 5tis v pohodě, potom to začalo,stále chcípal.Nový sytič a né jednou,karec čištění ultrazvukem časem nový a stále dokola,prostě si to žilo svým životem,víc jsem to opravoval než to jezdilo.Pak to položil prodal na díly, a od doby co má novou Hondu,najel 37tis tak nechcípla ani jednou a já jsem bez práce, krom základního servisu.
No mám Ardoura rv2014 najeto 15000km. A zrovna karburátor a motor jsou snad to jediné co funguje v pohodě. Karburátor jsem po první zimě vyčistil od biousazenin a přetryskoval na 102. Pak už jen seřídil vzduch a volnoběh a od té doby jsem na něj nesáhl (kromě jedné výměny el. sytiče).
To dalších chybek se na tomto ďábelském stroji našlo dost.
Ale zrovna tento týden byl u nás s Matadorem známý a stěžoval si na "motor".
Tak jsem na to kouknul - volnoběh měl "seřízený" matkama na bovdenu lanka. A divil se že to zase chcípá.
Ale prohlídl jsem i ten karbec - vnitřek byl v pořádku - po vyčištění a seřízení to už jede v pohodě. Ale moc zářnou budoucnost mu nedávám. Oxidace je taková, že jsem musel použit tmel na dotěsnění - drážky na těsnění jsou vydrolené.
No on ten čínskej zázrak neměl budoucnost hned z prvovýroby, natož zářnou.....
15 čer 2024, 20:24
No podívej - ono to zase není tak divoké - třeba karbec na číňana koupíš za 550kč i s poštou. Já jsem teď holce potřeboval vyměnit ISC na 4 roky staré Yamaze MT03 - 5600kč.
Seženeš na to vše a v podstatě za pusu.
A pokud je člověk schopen si servis oskákat sám, tak je provoz těchto čínských verglů snesitelný. Ale je to samozřejmě vykoupeno nějakými ústupky - rychlost, spotřeba, komfort řízení apod.
Při slušné údrbě to je schopné sloužit - ostatně Karlos to dokazuje dostatečně.
Já třeba narovinu řeknu, že bych si něco takového nepořídil - toho našeho Maxíka dotáhla domů manželka (musím uznat, že půl roku starý Maxon s 400km se slevou 30% byl celkem slušný kauf) a taky ho převážně používá jen ona. O něčem novém a lepším nechce ani slyšet - na těch 5km tam a 5km zpět převážně po městě jí to stačí. Něco jiného by asi bylo, kdyby jezdila delší trasy hlavně mimo město.
Já mám další dvě motorky, takže to neřeším - na toho maxona ale také sednu, když je třeba skočit do krámu pro nějaký ten šroubek, nebo pro balík do Z-boxu. Drapnu starý blembák, co mám pověšený v garáži, neřeším oblečení a jedu. Prostě pro naše účely to je dostačující.