ahoj,nevíte kde je problém.Skutr vstřikování nejde vubec do otaček.Píše to chybu P0122 to chyba TPS ...vše vyěněno i řídící jednotka a pořád při přidání plynu to chcípá...díky za postřehy
Predpokladám že to má riadiacu jednotku MT5 ako Ardour.P0122 znamená:Snímač polohy škrtiacej klapky otvoreného okruhu, alebo skratované koncové kolíky signálu na mínusový pól batérie. Konektor na snímači polohy škrtiacej klapky môže byť zaoxidovaný, alebo zatečený napríklad po jazde vdaždi, alebo umývaní skútra a tým pádom signál zo snímača do riadiacej jednotky môže byť skratovaný na kostru.
právě že ne...je to nový skutr má najeto 100km a ani v servisu si nevědí rady.Zkoušeli jsme hodnoty ...z TPS jde 5 drátů a oproti stejnému skutru když jsme napíchnuli dráty jehlou a měřili je ,tak ukazují uplně jiné napětí.Ale vše nějak dává nějaké hodnoty takže vše vodí a ve zkratu není....vůbec nás nic nenapadá...TPS měněn i Řídící jednotka...
Ten signál nemusí byť skratovaný na kostru ,ale jeho hodnota je nižšia ako má byť normálne. Porucha môže byť aj v kabeláži v podobe ubytku napätia buď referenčného na snímači na pinoch 4 a 3 (tam by malo byť asi 5V) alebo od snímača k riadiacej jednotke pin 2. Ešte by som rozpojil konektiry a odmeral odpor medzi konektorom klapky pin 2 a čiernym konektorom J2 riadiacej jednotky pin 12. Musí tam byť hodnota menšia ako 1 ohm.
tady hodnoty: 1.brown / purple engine not started 0V ; started 2,5V 2.gray / purple engine not started 5V ;started 5V 3.green - 4.brown / black engine not started 0V ;started 0,6 V 5.Orange engine not started 5V ;started 2,5
Máte k tomu takúto schému zapojenia, lebo tie farby mi nejak nesedia. Je to už s normou euro5? Podľa schémy sa mi zdá že je to zrkadlovo obrátené minimálne pin 2 a 4. Pretože referenčné napätie má byť 5V medzi pinmi č.3 a 4. A pin č.2 je informácia do RJ o polohe klapky.
No tak to je fakt neprehľadná schéma. Ale komponenty by mali byť rovnaké ako v Ardoure, z ktorého som priložil schému. Určite by som premeral vodiče od snímača k riadiacej jednotke, hlavne ten pin 2 k pinu 12 na RJ a ak to značenie nie je zrkadlovo otočené tak pin 4 k pinu 12 na RJ. Ale nesedí mi to pretože keby na pine č.2 bolo 5V, ako píšete vyžšie, nemalo by to hádzať poruchu P0122.
tady mně ještě poradili na jednom zahraničním foru: Pls check whether it is clear between the brown-black wire (number 4 in the picture) to NO.12 wire of ECU connector J2 ,there are 2 connector on ECU,and J2 is the black one. Zkontrolujte, zda je čistý mezi hnědočerným vodičem (číslo 4 na obrázku) a vodičem NO.12 konektoru J2 ECU, na ECU jsou 2 konektory a J2 je ten černý.
Primitiv píše:právě že ne...je to nový skutr má najeto 100km a ani v servisu si nevědí rady.Zkoušeli jsme hodnoty ..
jako je asi fajn, že se snažíš vyřešit, lecos se naučíš ... ale nejdeš proti záruce ? co když to bude třeba vadná řídící jednotka, nebo i zmetkové kabely, kdo zaplatí výměnu za nové ? Neopravitelná závada - když píšeš, že servis neví co s tím - se řeší novým kusem.
Na tej poslednej schéme, ako aj na fotke s popisom su piny č.2 a 4 prehodené a tak isto aj pin č.1 s pinom č.5 !!! Ale pin 1 a 5 sú pri tejto poruche nepodstatné.Tak to proste memôže fungovať, aby na bežci potenciometra bolo 5V. Funguje to tak, že na jednom konci potenciometra musí byť 5V na druhom konci 0V a do riadiacej jednotky ide informácia z bežca potenciometra od 0V do 5V podľa foho ako sa pridáva plynom. Potenciometer je vlastne delič napätia a pri voľnobehu by na pine č 2 mohla byť hodnota 0,6V a pri plnom plyne zase maximálna hodnota 5V, samozrejme stále merané voči pinu č.3 nie voči kostre. Mínus pól batérie a mínus pól referenčného napätia nie sú na schéme spojené. Podstatné je či pri naštartovanom skútri je na čiernom konektore riadiacej jednotky (RJ) na pine č.12 tiež 0,6V voči pinu č.10 toho istého konektora.
tak jsem prehodil PIN 2a 4 a vůbec žádná změna.Nevíte co ty jednotlivé piny znamenají a jaký mají funkci?Když přidám plyn tak to chcípá ,tedy asi to nedává signál pro vstřik a více paliva....