Technické problémy s čínskými skútry
10 dub 2021, 20:19
Zdravím,
po zimě (ale možná už to bylo před zimou) mi nesvítí skútr. Blinkry a brzdové světlo svítí. Žárovky jsou OK, prostříkal jsem přepínače na řídítkách a teď už nevím, na co se zaměřit. Tady na foru jsem četl, zda funguje dobíjení. Jak to změřím? Na kontaktech baterie voltmetrem? Nebo možná regulátor napětí? Kde bych ho na Keewayi našel? Špatná cívka na statoru? Jak se k těm cívkám dostanu? Z které strany motoru? Tam co je plastový kryt vrtule chlazení? Díky za každý nápad.
10 dub 2021, 21:03
Poradím jen s dobíjením, jelikož ten skútr neznám, takže dáš voltmetr přímo na baterii, změříš kolik tam je, nastartuješ a znovu změříš, napětí by mělo vylézt někde k 14V a i když přidáš plyn, tak by nemělo přelézt přes 14,4V, pak ti to nabíjí, jak má
Ono mnohé skútry mají zvlášť cívky pro světla, která nejdou ani přes usměrňovač a regulátor nabíjení a jsou napájená přímo střídavým napětím, takže se může stát, že ti to nabíjí a přesto nesvítí nebo naopak, protože každá část je napájená z jiné cívky
.
11 dub 2021, 11:19
Díky za radu. Na baterii měřím 12,7V normálně, i po nastartování. Z toho odvozují, že to nedobíjí. Mohl by to tedy být ten regulátor napětí? Všechny konektory (i k němu) jsme prostříkal, ale to nepomohlo. To je asi maximum, co jsem schopen udělat. Na stator se nedostanu. Dá se ten regulátor nějak otestovat? Nebo to může být ještě něco jiného? Díky.
11 dub 2021, 18:35
Nabíjení a svícení nemají žádnou souvislost, pokud baterie žije. Jen to tvoje bádání potřebuješ měřák, ohmmetr nebo zkoušečku.
Naposledy upravil
JardaB dne 12 dub 2021, 09:05, celkově upraveno 1
11 dub 2021, 20:03
Při měření na konektoru, který jde do regulátoru dle návodu na scootland.cz měřím mezi zbývajícíma dvěma konektory (ty od baterky jsem měřil a jde na ně normálně 12,7V jednosměrných) jsem naměřil střídavých 2 - 8V dle otáček. Nevím, zda je to dost u tohoto skútru. Musím se přiznat, že jsem to nevydržel a už objednal regulátor jiný. Pokud to tedy tím nebude, předpokládám, že je problém na statoru. Už jsem se díval na nějaká videa a pokud by bylo nejhůř, tak bych se do toho asi pustil. Předpokládám, že už to jinde být nemůže. Všem díky za odkazy a rady. Dám vědět, jak to dopadlo.
11 dub 2021, 20:57
2-8 střídavých je málo
13 dub 2021, 15:21
Tak regulátor to nebyl.Premyslel jsem,co jsem vlastně na skutru vsechno delal (vymena hadicek,cisteni karburatoru)a doslo mi,ze jsem menil i elekronicky sytic.Po jeho odpojeni se svetla rozsvitila.Kdyz ho pripojim zpet,tak zhasnou.Kdyz tam připojím původní,tak svetla sviti.Muze byt sytic vadný nebo je to jiny typ?Na shopu meli dva.Jeden noname levnejsi a Naruku drazsi.Vzal jsem ten dražší a dela to tohle. Nicmene na baterce pri nastartovani stejne namerim porad jen 12,7. Uz jsem u magneta,ale musim vyrobit nejaky stahovak. Pokud tedy skutr nedobiji (baterii mam taky novou) muze být problem jeste jinde nebo je to uz jen na statoru? Diky
15 dub 2021, 18:30
Vyměnil jsem stator. Světla svítila, na baterce jsem měřil stejnosměrně bez nastartování 12.7V a po nastartování 14,6V. Projel jsem to a když jsem se vrátil, tak jsem si všiml, že opět nesvítí světla. Žárovky KO. Když změřím na patici, kolik tam jde, tak naměřím střídavých 12V na volnoběh, ale až 14,1 na plný plyn. Už jsem bezradný. Je možné, že stator dává nějak víc? Ty světla jdou také přes regulátor napětí nebo ne? Moc díky za rady.
15 dub 2021, 19:47
To bývá různé, ale u těch čínských většinou nejdou světla přes regulátor a jsou natvrdo zapojené přímo na cívku, ale většinou z odbočky, na které je menší napětí, než které jde na regulátor a nabíjení, tak je možné, že jsi světla nenapojil na odbočku, ale na plné napětí, některé mají zvlášť cívku pro světla, na které je nižší napětí a zvlášť pro nabíjení. Proto když prdne jedna žárovka, tak po nějaké době prdnou i další, jelikož se tam počítá s nějakou zátěží a když se ta zátěž zmenší, tak stoupne napětí a zlikviduje i zbytek žárovek
Jinak to, co jsi naměřil na baterii je OK, sice by to mělo regulovat na 14,4 ale to by už asi nemusel být takový problém
15 dub 2021, 19:56
Stator vypadá tak, že z něj jde třípinový konektor-ten nejde otočit. Jen zapojit jednou stranou. Pak z něj jdou bokem ještě dva kablíky. Ty teoreticky mohou jít prohodit, ale když jsem po nich šel, tak na tom statoru vedou k snímači otáček jeden a k té cívce naproti ten druhý. Schválně jsem si dával pozor, abych je zapojil stejně jako původní originál.
15 dub 2021, 20:08
tři piny, tak se zkus podívat na toto vlákno, jsou tam i náměry i schéma, zřejmě to máš podobně zapojené
https://www.skutrforum.cz/technicke-problemy-se-skutry-f9/cpi-oliver-nedobiji-t18143.html
16 dub 2021, 12:35
Dle vlákna jsem ještě kontaktoval kolegu a ten měl problém s konektorem u CDI. Já to tam mám OK. Teď se blbě zeptám. Když měřím na patici žárovky střídavý proud 12V volnoběžně a 14,6V po přidání plynu, tak je to hodně? Ty samé hodnoty měřím i na konektoru toho sytiče. Abych shrnul mé problémy. Když připojím nový sytič, tak na světlech měřím jen 0,6V - je špatný??, když tam připojím zpátky ten můj starý, tak napětí na světlech normálně je. Shořely mi s tím starým sytičem přední a zadní žárovky. Mohli shořet při těch 14,5V? Nebo něco nezafungovalo a vlítlo tam něco většího? Ale co?. Prošel jsem všechny konektory a všechny kostry. Vše jsem prostříkal kontaktolem. Může být problém s CDI? Skútr normálně startuje a jede. Vkládám ještě schéma, které jsem našel.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
16 dub 2021, 20:04
Podle mě by 14,5V vadit nemělo a žárovky by to vydržet měly, problém je, že je to spočítané při nějaké zátěži a když prdne žárovka v hlavním světlometu, tak to napětí stoupne a odpálí to časem i zbytek žárovek. Ten sytič je topné tělísko, které zahřátím zavírá sytič, takže po nastartování se to začne zahřívat a vlastně to stále hřeje po celou dobu jízdy, s tím odběrem proudu se počítá, takže když se to tělísko přeruší může to také znamenat narůst napětí a nebo pokud zkratuje, tak jeho pokles, možná je někde udána hodnota v ohmech, jaký by měl mít dobrý sytič odpor.