Technické problémy s čínskými skútry
16 dub 2021, 20:38
Byl jsem kupovat žárovky v servisu motorek (bohužel jen Yamaha, Honda a tak). Pán říkal, že tyhle hodnoty tomu fakt nevadí. Co by to mohlo být, ho nenapadlo, protože tyhle skútry nezná. Dokonce i pro ty žárovky mě poslal naproti do Elitu. Dal jsem nové žárovky, nechal to vrčet a záměrně nechal sytič odpojený (možná je to tedy špatně). Světla svítila. Zkoušel jsem to různě tůrovat a vše OK. Postupně jsem to celé zase poskládal - oplastoval,aby se na tom dalo jezdit a vyrazil. Schválně jsem si dával pozor, jestli třeba neblikám, nebrzdím, nedrncá to někde. Po cca 500 metrech světlo začalo kolísat a žárovka praskla. Na úplně rovné silnici, při 40km/h. Opět komplet předek i zadek. Poslední, co můžu je koupit ještě jeden sytič někde jinde (třeba ten starý, při kterém žárovky svíti, je úplně OUT a chová se tak, jako že tam ani není připojen. A pak ještě CDI. To je asi fakt vše, co můžu jako lajk vyzkoušet. Pak už bude muset hledat nějaký profík. Skoro to vypadá, že to je někde prošlehlý, ale myslím, že jsem prošel úplně všechno možný.
16 dub 2021, 20:58
Pokud připojení starého sytiče nehne s napětím a připojení nového ho stáhne skoro na nulu, tak tu evidentně něco nehraje. Vypadá to jako by byl jeden přerušený a ten druhý probitý na kostru nebo ve zkratu...pokud máš ohmetr, tak zkus změřit na odpojeném sytiči odpor mezi těmi kontakty a odpor vůči kostře ke každému z kontaktů.
17 dub 2021, 12:18
Měření odporu. Starý sytič (světla svítí, ale shoří, na objímce 12-14,5V střídavých)-mezi kontakty sytiče cca 38 ohm, každý kontakt vůči kostře nic. Nový sytič (světla nesvítí, na objímce 0,6V střídavých),mezi kontakty sytiče 0,8V, každý kontakt vůči kostře nic. Konektor, do kterého zapojuji sytič - černý drát vůči kostře 0,8ohm, druhý drát cca 1,6 ohm. Jestli tomu dobře rozumím, tak ten nový sytič je vyzkratovaný uvnitř? To znamená, že po připojení nového dojde ke zkratu a světla nesvítí a po připojení starého sice nedojde ke zkratu, ale zase je tolik proudou, že odejdou světla? Z toho by mi vycházelo koupit jiný sytič.
17 dub 2021, 19:19
Ten nový je jisto jistě špatný, protože tak malý odpor je skoro zkrat, ten starý 38 ohmů by znamenalo, že tam poteče proud 0,3 až 0,4 A, nevím zda je to obvyklá hodnota.
17 dub 2021, 19:27
Teď je ještě otázka, jestli jsem ten nový neodpálil tím, že jsem ho tam připojil. Zbývá, než zkusit koupit nový a risknout to. Pak už to musí hledat někdo, kdo tomu fakt rozumí. Já už tomu věnoval hodně a jako laik už víc nevyzkoumám. Moc díky. Pak dám vědět, jak jsem dopadl.
21 dub 2021, 11:32
Dorazil nový sytič. Odpor mezi kontakty nového sytiče 8,7ohm. Nikam ho nepřipojuji, protože mi docvakla možná dost zásadní věc. Nový regulátor, který jsem koupil, má kontakty nevím jak. Takže to teď provozuju na ten starý, který ale může být KO a proto to tam občas vylítne. Objednal jsem regulátor, který má popsané piny a už teď vidím, že budu muset dva z nich prohodit. Až to budu mít, tak nandám nový sytič a všechny žárovky. To už je ale poslední akce a pak to vzdávám
21 dub 2021, 16:08
Tak držím palce
22 dub 2021, 17:56
Dorazil regulátor. Dle popisu od prodejce jsem musel přehodit dva kontakty. Dal jsem nový sytič a všude nainstaloval zdravé žárovky. Skútr startuje, dobíjí, svítí a zatím po cca 5km mi neodešly žárovky. Myslím, že to u mne bylo takto. Vadné magneto nedobíjelo. Odešel regulátor a tím se odpálil sytič a žárovky. Doufám, že jsem to nyní nezakřikl. Zítra to víc projedu. Velmi důležitá informace pro ostatní je, že prodávané regulátory, pokud to není originální díl, mají přehozené kontakty. Moc děkuji všem za spolupráci.