Technické problémy s čínskými skútry
Odeslat odpověď

Garelli XO 125, úplně mrtvá

02 čer 2024, 19:04

Zdravím

mám problém se skútrem, ke kterému jsem přišel před rokem zadarmo od známého. Zhruba před rokem na něm známý ještě přijel ke mně do garáže, takže skútr byl pojízdný. Skútr pak stál asi půl roku pod plachtou v garáži a nic se s ním nedělo. Na jaře, když jsem ho vytáhl, najednou nešel nastartovat. Motor sice točil, ale nic se nedělo. Zjistil jsem, že svíčka nehází jiskru. Neměl jsem čas to řešit tak jsem to odložil.

Když jsem se po měsíci ke skútru vrátil, najednou už ani netočil, přestože baterie byla nová a plně nabitá. Po otočení klíčku se sice rozsvítily světla a vše fungovalo, ale motor ani nezačal točit. Zas jsem to nechal být. Když jsem se po měsíci vrátil, zjistil jsem, že po vložení klíčku a jeho otočení na displeji zmizí čas a jako bych v tu chvíli odpojil baterii – světla se buď nerozsvítila, nebo jen velmi slabě. Přitom baterie byla podle měření v pořádku a plně nabitá.

Zhruba den nebo dva poté jsem to zkusil znovu, a už se neděje vůbec nic, jako by baterie nebyla vůbec připojená. Nejdřív jsem si myslel, že by to mohlo být kostřením, ale po změření jsem zjistil, že na kostře jsou stejné hodnoty jako přímo na baterii.

Máte někdo nějaký tip, co bych měl zkontrolovat nebo co by mohlo být příčinou těchto problémů? Děkuji moc za jakékoliv rady a pomoc.

Re: Garelli XO 125, úplně mrtvá

03 čer 2024, 08:46

Baterie nová, 100% nabitá... Stejně to není jistota, to už tu bylo 100x. Vezmi startovací kabely, propoj to s autem a zkus, co se při startování bude dít. Podle toho se uvidí. Vypadá to na elektriku, tak tímhle začni, hodně to napoví.

Re: Garelli XO 125, úplně mrtvá

03 čer 2024, 22:23

Baterka je určitě v pořádku? Nevím, co je připojeno i bez klíčku, ale pokud je klidový odběr třeba 10mA, tak za měsíc si to z baterky vezme cca 7Ah kapacity a to nepočítám samovybíjení a pokusy o start. Takže buďto baterku nabij/vyměň, nebo udělej, co radí kerim7.

Re: Garelli XO 125, úplně mrtvá

14 čer 2024, 10:40

xid00 píše:Zdravím

mám problém se skútrem, ke kterému jsem přišel před rokem zadarmo od známého. Zhruba před rokem na něm známý ještě přijel ke mně do garáže, takže skútr byl pojízdný. Skútr pak stál asi půl roku pod plachtou v garáži a nic se s ním nedělo. Na jaře, když jsem ho vytáhl, najednou nešel nastartovat. Motor sice točil, ale nic se nedělo. Zjistil jsem, že svíčka nehází jiskru. Neměl jsem čas to řešit tak jsem to odložil.

Když jsem se po měsíci ke skútru vrátil, najednou už ani netočil, přestože baterie byla nová a plně nabitá. Po otočení klíčku se sice rozsvítily světla a vše fungovalo, ale motor ani nezačal točit. Zas jsem to nechal být. Když jsem se po měsíci vrátil, zjistil jsem, že po vložení klíčku a jeho otočení na displeji zmizí čas a jako bych v tu chvíli odpojil baterii – světla se buď nerozsvítila, nebo jen velmi slabě. Přitom baterie byla podle měření v pořádku a plně nabitá.

Zhruba den nebo dva poté jsem to zkusil znovu, a už se neděje vůbec nic, jako by baterie nebyla vůbec připojená. Nejdřív jsem si myslel, že by to mohlo být kostřením, ale po změření jsem zjistil, že na kostře jsou stejné hodnoty jako přímo na baterii.

Máte někdo nějaký tip, co bych měl zkontrolovat nebo co by mohlo být příčinou těchto problémů? Děkuji moc za jakékoliv rady a pomoc.

Měl jsem podobný problém, problém s baterií 100%. Vyměňte ji a zkuste rolování znovu.
Odeslat odpověď