Technické problémy s čínskými skútry
Odeslat odpověď

Explorer Twister 50

15 bře 2021, 13:54

Zdravím, přihodila se mi situace se skútrem a nevím si rady, poradil by mi někdo? Ve skútrech se vůbec nevyznám
Koupil jsem skútr Explorer Twister, asi 2 týdny zpátky, normálně fungoval, startoval přes startér na řidítkách a jezdil jsem na něm. Dneska jsem normálně jako vždycky nastartoval, nechal skútr jet na volnoběh (tak dvě minuty než jsem hodil plachtu pod sedadlo a nasadil helmu) a odjel. Po asi 2km mi ale z ničeho nic za jízdy chcípl (cca v 30km/h při stálém přidávání plynu), zkusil jsem tedy nastartovat, ale už jsem musel přidat plyn, aby motor chytl, ovšem po dalších asi 100 metrech znovu chcípl.
Teď už mi nenastartuje vůbec, ve startéru na řidítkách akorát jednou cvakne a to je vše, nakopávačka je zablokovaná (ať dupu jak dupu, tak se nehne).
Nevíte co by s tím mohlo být, popř. jak to řešit?
Díky moc za odpověď,
Mates

Re: Explorer Twister 50

15 bře 2021, 14:32

Nechci strašit, ale pokud je baterka dobrá a startér nemá sílu s tím hnout a ani nakopávačka, tak to vypadá, že je to zadřené.

Re: Explorer Twister 50

15 bře 2021, 17:51

Takový rady na dálku ... ještě když tomu nerozumíš ??? Můj odhad je zadřeno .... viz nakopávačka

Re: Explorer Twister 50

16 bře 2021, 14:06

Počul so o podobnom prípade,keď za jazdy zdochol motor a keď bol motor ešte teplý tak sa nedal pretočiť. Ale po vychladnutí znova bolo všetko v poriadku. V tomto prípade bola veľmi nízka hladina oleja v motore.Takmer tam nič nebolo.

Re: Explorer Twister 50

16 bře 2021, 17:40

Nízká hladina oleje ? Takže přidřený ...

Re: Explorer Twister 50

16 bře 2021, 18:37

Hetrik píše:Počul so o podobnom prípade,keď za jazdy zdochol motor a keď bol motor ešte teplý tak sa nedal pretočiť. Ale po vychladnutí znova bolo všetko v poriadku. V tomto prípade bola veľmi nízka hladina oleja v motore.Takmer tam nič nebolo.

Tak pár rýh ve válci to jistě udělalo, ale ty nejsou bez rozebrání vidět :wink:
Jen ještě doplňující otázka, je ten Twister dvoutakt nebo čtyřtakt?

Re: Explorer Twister 50

16 bře 2021, 19:22

keto píše:
Hetrik píše:Počul so o podobnom prípade,keď za jazdy zdochol motor a keď bol motor ešte teplý tak sa nedal pretočiť. Ale po vychladnutí znova bolo všetko v poriadku. V tomto prípade bola veľmi nízka hladina oleja v motore.Takmer tam nič nebolo.

Tak pár rýh ve válci to jistě udělalo, ale ty nejsou bez rozebrání vidět :wink:
Jen ještě doplňující otázka, je ten Twister dvoutakt nebo čtyřtakt?

Je to dvoutakt, dneska jsem zkusil otočit klíčem i dupnout na nakopávačku a obojí normálně fungovalo, zkontroloval jsem olej a je tam asi čtvrtina nádržky (takže to bude nejspíš ten problém), každopádně teď by mělo stačit dolít olej a normálně na něm bych na něm měl dojet do servisu?
Fakt mě nenapadlo po 14 dnech kontrolovat hladinu oleje, když jsem skútr kupoval, tak mi bývalý majitel řekl, že byl na kontrole ve scootlandu, tudíž jsem nějak počítal s tím že první měsíc dva by to mělo být v pořádku i bez kontroly. No poučil jsem se tou těžší cestou

Re: Explorer Twister 50

16 bře 2021, 19:52

za mých mladých let jsem musel u dvoutaktu lít do benzínu olej, nevím jak je to u tohoto stroje, zda si přibírá olej z nějaké nádržky, ale pokud ano, tak ho bude ubývat dost rychle a je to třeba dolévat. Ještě dodám, že po tom zadření by možná nebylo od věci i tak něco oleje do benzínu dát, aby byl vyšší poměr, to se tak dávalo když se dvoutakt zajížděl, to jsou mé zkušenosti z před více jak 30 lety s dvoutakty, ale snad to platí i pro ty dnešní, ale možná taky ne :wink:
Naposledy upravil keto dne 17 bře 2021, 15:06, celkově upraveno 1

Re: Explorer Twister 50

17 bře 2021, 13:45

U dvoutaktu kterej si přimazává sám neexistuje že je tam málo oleje, jsou pouze dvě možnosti olej tam je a nebo není a je jedno jestli je tam litr a nebo decka

Re: Explorer Twister 50

17 bře 2021, 15:21

Skúter o ktorom som písal bol štvotrakt a po doliatí oleja jazdí bez problémov do dnes bez akejkoľvek opravy. Sú to už asi dva roky.
Čo sa týka dvojtaktov tak o primazávacom systéme zmesi, som ja osobne ešte nepočul.
Ja viem iba o dvojtaktoch ktoré sú mazane mastnou zmesou. To jest okrem oleja v motore sa do benzínu pridáva olej pre dvojtaktné motory väčšinou v pomere 1:50.

Re: Explorer Twister 50

17 bře 2021, 15:41

Moje odpověď byla pro Matessima. Automatické míchání oleje u dvoutaktu je běžná věc. To cos napsal je trochu divné. Existujou dva druhy motorů 2t a 4t, 4t je mazaný olejovou náplní která zůstává v motoru a jednou za čas se vymění, zatímco 2t se maže směsí benzínu a oleje, ale žádnou olejovou náplň nemá a jak se dostane olej do benzínu jsou dvě možnosti, tankuje se mix a nebo to má nádržku na olej a míchání probíhá v karburatoru. Ten druhý způsob není nic nového Jawa tomu říkala oil master, ČZ posilube a obě firmy s tím začaly někdy koncem 70 let

Re: Explorer Twister 50

17 bře 2021, 17:15

Moje skúsenosti s dvojtaktami začínajú pri jave 21 a končia pri simsone s51. Tam sa mazalo mastnou zmesou a ďalší olej v motore som mal na mysli olej vprevodovke.
Ale o tom druhom spôsobe prípravy mastnej zmesi v karburátore som vážne nevedel.

Re: Explorer Twister 50

17 bře 2021, 17:18

BurnesOldman píše:Moje odpověď byla pro Matessima. Automatické míchání oleje u dvoutaktu je běžná věc. To cos napsal je trochu divné. Existujou dva druhy motorů 2t a 4t, 4t je mazaný olejovou náplní která zůstává v motoru a jednou za čas se vymění, zatímco 2t se maže směsí benzínu a oleje, ale žádnou olejovou náplň nemá a jak se dostane olej do benzínu jsou dvě možnosti, tankuje se mix a nebo to má nádržku na olej a míchání probíhá v karburatoru. Ten druhý způsob není nic nového Jawa tomu říkala oil master, ČZ posilube a obě firmy s tím začaly někdy koncem 70 let


Je to 2T a nádržku na olej tam mám, takže předpokládám, že se to míchá v karburátoru? Olej tam byl (asi 1/4 nádržky), ale radši jsem dolil. Teď se normálně točí, ale nechce chytnout na el. startér, baterka by měla být nová. Čím by to mohlo být s ohledem na ten předchozí problém?

Re: Explorer Twister 50

17 bře 2021, 17:56

Jak to tak čtu tak to opravdu vypadá že je to zadřené ( ale křišťálovou kouli nemám), když tam máš nádržku na olej tak to přidává olej do karburátoru a tam asi někde bude chyba ( jak sem psal je jedno kolik je v té nádržce oleje, hlavně že tam nějaký je). Funguje to tak že z nádržky jde do čerpadla( které je hnané od kliky) a poté dál do karbce. Takže problém může bejt pohon toho čerpadla( piaggio ho žene řemínkem kterej se může přetrhnout, minareli používá plastovej šnek co se může ožvejkat a jak je to v tvém případě netuším) apropo co je tam za olej??
Odeslat odpověď