Technické problémy s čínskými skútry
Odeslat odpověď

139QMA - za jízdy chcípl a už nenaskočil

08 zář 2015, 20:33

Zdravím. Mám další problém s tímto motorem. Za jízdy náhle chcípl jako by došel benzín nebo se vyplo zapalování a poté už nenaskočil. Zatím je nejpravděpodobnější problém v zapalování. Hazí to jiskru podle mě slabou a někdy žádnou. Napětí na zapalovací cívce je (nad 20V). Na CDI je střídavé napětí nad 40V.

Re: 139QMA - za jízdy chcípl a už nenaskočil

08 zář 2015, 20:44

Začal bych od nejjednoduššího - svíčka, kabel, fajfka. Pak indukční cívka a CDI, pak stator zapalování (ideální by bylo mít tyhle věcy na zapůjčení a vyzkoušení). Nebo druhej funkční skůtr se stejným motorem a proměřovat postupně díly elektriky a dobrat se tak k tomu, co je v háji. Ideální by samozřejmě bylo mít servisní manuál na tenhle motor, kde by bylo uvedený, kde máš co naměřit, ale vzhledem k tomu, že se tady ptáš, tak předpokládám, že ten mít nebudeš.

Re: 139QMA - za jízdy náhle chcípl a už nenaskočil.

09 zář 2015, 06:58

Fajfka, VN kabel i svíčka jsou nové. Jednalo se o náhle chcípnutí motoru takže něco muselo umřít v elektronice (asi :) ). Alternátor dodává do CDI přes 50VAC když se pořádně šlápne (startér mám prozatím nefunkční takže musím šlapat :) ) takže tam by problém být neměl. Z CDI do zapalovací cívky jde taky dostatek šťávy. Cívka má ohmické odpory jednotlivých vinutí naprosto v pořádku. (na primární cívce 0,6 Ohmů, na sekundární 7,7 kOhmů). Bohužel hodnoty napětí které má vytvářet magneto, případně jaké má jít na cívku v manuálu (alespoň v tom který mám já) nejsou.

Re: 139QMA - za jízdy náhle chcípl a už nenaskočil.

09 zář 2015, 15:23

Když strčíš do fajfky prst, druhou rukou se ukostříš a šlápneš - dostaneš šlehu, až to s tebou škubne, nebo menší? Takhle jsem vždycky zkoušel, jestli jde na svíčku dostatečný napětí. A když to s tebou škubne, škube to s tebou ve stejnejch intervalech v jakejch slyšíš otáčet se motor?

Poznámka: Neručím za újmy na zdraví způsobený tímhle postupem :lol:

Re: 139QMA - za jízdy náhle chcípl a už nenaskočil.

09 zář 2015, 17:28

Teď jsem zjistil další věc a to, že svíčka má na izolátoru takový hnědý pruh kolem dokola jako by byla spálená. S jinou, funkční svíčkou také nechytl.

Nemám na to šáhnout si na VN z cívky :D Ale jiskra kterou jsem zkoušel na kostru přímo z VN kabelu byla taková slabší ale slyšitelně prskala. Ale byla to opravdu jenom taková bludička (správnou jiskru nedokážu posoudit)

Re: 139QMA - za jízdy náhle chcípl a už nenaskočil.

09 zář 2015, 18:31

V oblasti skůtrů jsem opravdu teprve holátko, tak mě nebijte.

Jsou ale věci které platí obecně. Naprosto základní potřeba u diagnostikování závady a ujasnění směru kudy se dát, jsou dva okruhy. Palivový a elektrický. A ten směr nám může lehce určit zapalovací svíčka. Pokud po chvilce marného startování je suchá - je to palivo, pokud je mokrá - je to zapalování.
Toto bych doporučoval všem těm mnoha uživatelům kteří pláčou že nemohou nastartovat. Jenomže zítra se objeví další, zaregistruje se a bez toho aby si tu něco přečetl, opět "Nemůžu nastartovat, prosím pomožte..." (toto nesměřuji na žádnou konkrétní osobu.) Takový je svět internetu.

Pokud je svíčka mokrá, je potřeba ji očistit a vypálit. Autogen asi nebude, ale poslouží i plynový sporák, nebo turbo zapalovač. Opět zastartuji (pro případ že by se náhodně uchlastal) a když nic, můžu jít po elektrice.
Pokud je suchá a máme motor s karburátorem, doporučuji natáhnout si do stříkačky cca 10ml benzínu a během startování vstříknoutcelý obsah do karbecu. Když bafne a pár vteřin pojede, jdeme po palivu. (Pokud máme stříkačku, doporučuji nerýpat do toho a najít si telefonní číslo do nejbližšího servisu)

Toho testování prstem se neboj. To píše Mr.Voza naprosto správně. Je tam sice 10-15 tisíc voltů, ale žádný ampér. Ublížit to nemůže ani kardiakům. Největší sfině byly rusáci. Gaz, Moskvič, Volha. To byly prdy panečku!!!
Ten hnědý kroužek kolem isolátoru, pokud je myšlen ten který je nahoře/venku, vidím naprosto plasticky. To bývá otisklé gumové těsnění fajfky. Nastrč svíčku do fajfky, jestli to je v tom místě kde se stýkají. :wink:

Re: 139QMA - za jízdy chcípl a už nenaskočil

13 zář 2015, 21:13

Nyní už jsem maličko zanevřel na elektriku protože jiskra se mi zdá dostatečná - pěkně fialová a dostatečně velká (podle mě) a spíš jsem se zaměřil na karburátor který jsem dnes do šroubku rozebral a profoukal. Ale vzhledem k tomu že tam nemám sytič tak nemohu plnohodnotně vyzkoušet (předpokládám že pouhé ucpání otvoru po sytiči prstem nestačí pro vyzkoušení). Počkám na nový sytič a taky startér a uvidíme.

Re: 139QMA - za jízdy chcípl a už nenaskočil

15 zář 2015, 17:33

Tak jsem dnes osadil startér a sytič. Než přejdu k jádru problému tak musím říct, že nový startér točí krásně a bez problémů :) Ale motor nenaskočí a pravděpodobně vím proč. Vzhledem k tomu že jsem provedl kompletní vyčištění karburace tak jsem veškeré problémy s palivem zavrhl. A opravdu to vypadá na zapalování. Jiskra je napohled uplně minimální a slaboulinká - piezo v zapalovači dělá silnější jiskru. A když jsem změřil fousy z CDI do cívky tak jsem v maximu naměřil cca 1V. Z alternátoru do CDI jde něco přes 60V takže dostatečné napětí. To všechno tedy asi ukazuje na CDI ne?

Re: 139QMA - za jízdy chcípl a už nenaskočil

15 zář 2015, 20:05

Pred nedavnem jsem take menil CDI, jiskru to davalo dle nalady.....po vymene CDI parada...a stoji cca 300kc...
Bylo to CDI s pinem 4+2....
Odesláno z mého Lenovo S660 pomocí Tapatalk

Re: 139QMA - za jízdy chcípl a už nenaskočil

15 zář 2015, 20:14

Na skútry-levně za cca 270 takže paráda (Naraku). Baotian skútry používají CDI s jedním konektorem a 6-piny (nebo pěti - ten jeden je pro snímač omezovače - růžový drát). Drtivá většina skútrů GY6 však používá CDI s vámi zmíněným děleným konektorem. Elektricky jsou ale uplně shodný :)

Re: 139QMA - za jízdy chcípl a už nenaskočil

16 zář 2015, 05:25

Len bacha lebo su cdi AC a DC najpr si zisti aky typ tam mas

Re: 139QMA - za jízdy chcípl a už nenaskočil

17 zář 2015, 17:48

Tak stále nestartuje. Jiskra se zdá být na pohled dobrá (nevím, nepoznám to). Při točení startérem a přidávání plynu na max má tendenci blafat ale nechytne. Elektriku bych s toho už vynechal protože když porovnám jiskru s jinými skútry se stejným motorem z videi na internetu tak ta moje jiskra se zdá být stejná. Když po několika pokusech vyndám svíčku, tak je černá (jakoby očouzená a ten povlak se dá setřít prstem) ale suchá. Ale zase si nemyslím že má být mokrá a mastná jako u dvoutaktu. U čtyřtaktu podle mě svíčka mokrá být nemůže protože tolik paliva se na svíčce nemůže usadit aby jí to "zamokřilo".

Re: 139QMA - za jízdy chcípl a už nenaskočil

18 zář 2015, 17:13

Kdyžtak Ti můžu poslat kontakt na kámoše šikovnýho servisáka, co dělá hlavně malý skůtry a pochopitelně se hrabe nejvíc v těhlecj čínskejch jebkách, protože se nejvíc serou. Určitě by si s tím poradil. Je z Prachovic, tak kdybys to byl schopnej k němu nějak dostat...

Re: 139QMA - za jízdy chcípl a už nenaskočil

18 zář 2015, 18:10

Mimochodem, má karburátor při startování syčet? Když pomalu protáčím startpákou tak si v jedné poloze karburátor pěkně zasyčí. Při přidání plynu nesyčí.

Re: 139QMA - za jízdy chcípl a už nenaskočil

18 zář 2015, 19:52

no pokud nechytne a je suchá tak tam nepujde benzin
proč by u čtyřtaktu nemohla být mokrá svíčka pokud tam jde benzín
co podtlakový ventil funguje? když vyndáš karburátor má v plovákové komoře benzín?
k syčení může docházet při sání
Odeslat odpověď