V oblasti skůtrů jsem opravdu teprve holátko, tak mě nebijte.
Jsou ale věci které platí obecně. Naprosto základní potřeba u diagnostikování závady a ujasnění směru kudy se dát, jsou dva okruhy. Palivový a elektrický. A ten směr nám může lehce určit zapalovací svíčka. Pokud po chvilce marného startování je suchá - je to palivo, pokud je mokrá - je to zapalování.
Toto bych doporučoval všem těm mnoha uživatelům kteří pláčou že nemohou nastartovat. Jenomže zítra se objeví další, zaregistruje se a bez toho aby si tu něco přečetl, opět "Nemůžu nastartovat, prosím pomožte..." (toto nesměřuji na žádnou konkrétní osobu.) Takový je svět internetu.
Pokud je svíčka mokrá, je potřeba ji očistit a vypálit. Autogen asi nebude, ale poslouží i plynový sporák, nebo turbo zapalovač. Opět zastartuji (pro případ že by se náhodně uchlastal) a když nic, můžu jít po elektrice.
Pokud je suchá a máme motor s karburátorem, doporučuji natáhnout si do stříkačky cca 10ml benzínu a během startování vstříknoutcelý obsah do karbecu. Když bafne a pár vteřin pojede, jdeme po palivu. (Pokud máme stříkačku, doporučuji nerýpat do toho a najít si telefonní číslo do nejbližšího servisu)
Toho testování prstem se neboj. To píše Mr.Voza naprosto správně. Je tam sice 10-15 tisíc voltů, ale žádný ampér. Ublížit to nemůže ani kardiakům. Největší sfině byly rusáci. Gaz, Moskvič, Volha. To byly prdy panečku!!!
Ten hnědý kroužek kolem isolátoru, pokud je myšlen ten který je nahoře/venku, vidím naprosto plasticky. To bývá otisklé gumové těsnění fajfky. Nastrč svíčku do fajfky, jestli to je v tom místě kde se stýkají.