Technické problémy s čínskými skútry
Odeslat odpověď

Re: 139QMA - za jízdy chcípl a už nenaskočil

30 zář 2015, 06:56

Zkrátka kdybych to naladil podle rysky časování na rotoru tak se ventily s největší pravděpodobností potkaj s pístem...

-- 30. 9. 2015 17:14 --

Mimochodem ocenil bych, kdyby mi zde někdo napsal, jaké jsou předepsané vůle obou ventilů. Všude každej píše něco jinýho, případně nějaký svoje hodnoty který "zkoušel". Já bych potřeboval přesné, předepsané hodnoty. :)

Re: 139QMA - za jízdy chcípl a už nenaskočil

30 zář 2015, 22:02

já se u 152BMQ dočetl rozmezí 0,03mm-0,15mm

Ideálně se mi osvědčilo nastavení vůle ventilů na 0,05 a 0,05mm s tím, že výfukový jsem nechal trochu volnější k měrce. Možná by vůle mohla být menší, ale bral jsem to jako kompromis životnosti. S 0,1mm již je slyšet klepání a 0,05 má vcelku rozumný výkon a nic neklepe.

Nastavuji podle rysek na kolečku, kontroloval jsem si brčkem úroveň pístu ve válci a sedí to, že je v horní úvrati po zavření sacího ventilu.

Jinak pokud jsem dobře pozoroval píst a brčko, potom by se nic potkat nemělo, protože ten prostor ve válci mi přišel dost velký (tuto informaci ber s rezervou...stále se učím :) )

Re: 139QMA - za jízdy chcípl a už nenaskočil

01 říj 2015, 17:11

0,05 pro oba ventily? Děkuji :)

Re: 139QMA - za jízdy chcípl a už nenaskočil

09 říj 2015, 20:18

Tak už ti to jezdí? Nějak tu chybí závěr této příhody

Re: 139QMA - za jízdy chcípl a už nenaskočil

09 říj 2015, 22:04

No, od posledně jsem se hodně posunul. Nakonec byl zjištěn netěsnící sací ventil. Hlava byla tedy odborným servisem dána snad do pořádku. Zajímavá byla montáž. Po prvním smontování motoru jsem zjistil že mám na klikovce spadlý rozvodový řetízek takže následovalo opětovné rozebrání a velmi pracné nasazování zpátky na kolečko. Když jsem motor poskládal tak následoval první start. Nejprve se musel naplnit palivem úplně vyschlý karburátor (díky bohu za nový startér- i když po chvíli už unavená baterka nestíhala a musel nastoupit kickstart). Po obtížném startování motor jako zázrakem ožil. Bohužel, motor stále vykazuje nějakou nětesnost. Lehce uchází komprese, motor stále slyšitelně za běhu syčí, má tendence chípnout a běží prostě blbě. (navíc nová spojka nevyřešila obrovský hluk ale to je vedlejší). Opravdu netuším čím mě chce ten stroj zase překvapit...

Re: 139QMA - za jízdy chcípl a už nenaskočil

09 říj 2015, 22:27

Zda máš dobře nastavené rozvody,tak to musí jít.Komprese může ucházet špatně nastavením rozvodů,ucházení ventilama nesprávnou vůlí ventilů,podpálením ventilů atd.Vše dobře překontroluj to kompresiometrem ten to prozradí zda je to v hlavě nebo ve válci

Re: 139QMA - za jízdy chcípl a už nenaskočil

09 říj 2015, 22:43

Hlava byla v servisu kde její těsnost měřili, vadný ventil zabrousili aby těsnil. Ventilové vůle jsou nastaveny též.

Re: 139QMA - za jízdy chcípl a už nenaskočil

10 říj 2015, 13:45

Není servis jako servis,někteří chtějí dělat servis a o strojích nevědí základy,proto to tak vypadá.Nejlépe uděláš,když namontuješ kompresiometr a snažit se jaky tlak ve válci naměříž.Jestli by byl slabší tak dát pod svíčku asi lžíčku mot.oleje a znovu namontovat kompresiometr a změřit.Když se tlak zvýší tak to jsou vadné kroužky nebo vyběhaný motor.Když se naopak tlak ve válci bude stejný jak při prvním měření,tak je něco buď s ventily nebo s hlavou nebo špatně nastaveno časování.Doufám,že bylo zkontrolován sací okruh a je OK
Odeslat odpověď