139QMA - za jízdy chcípl a už nenaskočil

Technické problémy s čínskými skútry

Re: 139QMA - za jízdy chcípl a už nenaskočil

Příspěvekod ROBOTOX » 30 zář 2015, 06:56

Zkrátka kdybych to naladil podle rysky časování na rotoru tak se ventily s největší pravděpodobností potkaj s pístem...

-- 30. 9. 2015 17:14 --

Mimochodem ocenil bych, kdyby mi zde někdo napsal, jaké jsou předepsané vůle obou ventilů. Všude každej píše něco jinýho, případně nějaký svoje hodnoty který "zkoušel". Já bych potřeboval přesné, předepsané hodnoty. :)
Obrázek
CYBORG ZEN BT49QT-12 - Majitelem od 9.2.2014 - odstaveno 8.9.2015
Obrázek
GILERA RUNNER 50SP - Majitelem od 22.10.2015
Uživatelský avatar
ROBOTOX

100+
 
Reputace: 5
Příspěvky: 150
Registrován: 09 zář 2012, 20:12
Bydliště: Hradec Králové
Skútr / moto: Gilera Runner 50SP

Re: 139QMA - za jízdy chcípl a už nenaskočil

Příspěvekod Valheru_KOKr » 30 zář 2015, 22:02

já se u 152BMQ dočetl rozmezí 0,03mm-0,15mm

Ideálně se mi osvědčilo nastavení vůle ventilů na 0,05 a 0,05mm s tím, že výfukový jsem nechal trochu volnější k měrce. Možná by vůle mohla být menší, ale bral jsem to jako kompromis životnosti. S 0,1mm již je slyšet klepání a 0,05 má vcelku rozumný výkon a nic neklepe.

Nastavuji podle rysek na kolečku, kontroloval jsem si brčkem úroveň pístu ve válci a sedí to, že je v horní úvrati po zavření sacího ventilu.

Jinak pokud jsem dobře pozoroval píst a brčko, potom by se nic potkat nemělo, protože ten prostor ve válci mi přišel dost velký (tuto informaci ber s rezervou...stále se učím :) )
Kája

Yuki CITY 125 - Nová čína, s jasnou historií a zcela nejasným osudem
Kokříkovi cesty
Nevidí mě! Neslyší mě! Nepředvídá mě! Nedává pozor! Nerespektuje mě, protože jsem na 2 kolech! Vím to, předpokládám to, a proto ještě jezdím a stále píši!
Uživatelský avatar
Valheru_KOKr

250+
 
Reputace: 33
Příspěvky: 394
Registrován: 29 čer 2015, 15:48
Bydliště: Praha 13
Skútr / moto: Yuki CITY 125
Tuning / úpravy: Ne

Re: 139QMA - za jízdy chcípl a už nenaskočil

Příspěvekod ROBOTOX » 01 říj 2015, 17:11

0,05 pro oba ventily? Děkuji :)
Obrázek
CYBORG ZEN BT49QT-12 - Majitelem od 9.2.2014 - odstaveno 8.9.2015
Obrázek
GILERA RUNNER 50SP - Majitelem od 22.10.2015
Uživatelský avatar
ROBOTOX

100+
 
Reputace: 5
Příspěvky: 150
Registrován: 09 zář 2012, 20:12
Bydliště: Hradec Králové
Skútr / moto: Gilera Runner 50SP

Re: 139QMA - za jízdy chcípl a už nenaskočil

Příspěvekod Valheru_KOKr » 09 říj 2015, 20:18

Tak už ti to jezdí? Nějak tu chybí závěr této příhody
Kája

Yuki CITY 125 - Nová čína, s jasnou historií a zcela nejasným osudem
Kokříkovi cesty
Nevidí mě! Neslyší mě! Nepředvídá mě! Nedává pozor! Nerespektuje mě, protože jsem na 2 kolech! Vím to, předpokládám to, a proto ještě jezdím a stále píši!
Uživatelský avatar
Valheru_KOKr

250+
 
Reputace: 33
Příspěvky: 394
Registrován: 29 čer 2015, 15:48
Bydliště: Praha 13
Skútr / moto: Yuki CITY 125
Tuning / úpravy: Ne

Re: 139QMA - za jízdy chcípl a už nenaskočil

Příspěvekod ROBOTOX » 09 říj 2015, 22:04

No, od posledně jsem se hodně posunul. Nakonec byl zjištěn netěsnící sací ventil. Hlava byla tedy odborným servisem dána snad do pořádku. Zajímavá byla montáž. Po prvním smontování motoru jsem zjistil že mám na klikovce spadlý rozvodový řetízek takže následovalo opětovné rozebrání a velmi pracné nasazování zpátky na kolečko. Když jsem motor poskládal tak následoval první start. Nejprve se musel naplnit palivem úplně vyschlý karburátor (díky bohu za nový startér- i když po chvíli už unavená baterka nestíhala a musel nastoupit kickstart). Po obtížném startování motor jako zázrakem ožil. Bohužel, motor stále vykazuje nějakou nětesnost. Lehce uchází komprese, motor stále slyšitelně za běhu syčí, má tendence chípnout a běží prostě blbě. (navíc nová spojka nevyřešila obrovský hluk ale to je vedlejší). Opravdu netuším čím mě chce ten stroj zase překvapit...
Obrázek
CYBORG ZEN BT49QT-12 - Majitelem od 9.2.2014 - odstaveno 8.9.2015
Obrázek
GILERA RUNNER 50SP - Majitelem od 22.10.2015
Uživatelský avatar
ROBOTOX

100+
 
Reputace: 5
Příspěvky: 150
Registrován: 09 zář 2012, 20:12
Bydliště: Hradec Králové
Skútr / moto: Gilera Runner 50SP

Re: 139QMA - za jízdy chcípl a už nenaskočil

Příspěvekod Dědek64 » 09 říj 2015, 22:27

Zda máš dobře nastavené rozvody,tak to musí jít.Komprese může ucházet špatně nastavením rozvodů,ucházení ventilama nesprávnou vůlí ventilů,podpálením ventilů atd.Vše dobře překontroluj to kompresiometrem ten to prozradí zda je to v hlavě nebo ve válci
Dědek64

250+
 
Reputace: 7
Příspěvky: 284
Registrován: 06 lis 2013, 17:41
Skútr / moto: Mors

Re: 139QMA - za jízdy chcípl a už nenaskočil

Příspěvekod ROBOTOX » 09 říj 2015, 22:43

Hlava byla v servisu kde její těsnost měřili, vadný ventil zabrousili aby těsnil. Ventilové vůle jsou nastaveny též.
Obrázek
CYBORG ZEN BT49QT-12 - Majitelem od 9.2.2014 - odstaveno 8.9.2015
Obrázek
GILERA RUNNER 50SP - Majitelem od 22.10.2015
Uživatelský avatar
ROBOTOX

100+
 
Reputace: 5
Příspěvky: 150
Registrován: 09 zář 2012, 20:12
Bydliště: Hradec Králové
Skútr / moto: Gilera Runner 50SP

Re: 139QMA - za jízdy chcípl a už nenaskočil

Příspěvekod Dědek64 » 10 říj 2015, 13:45

Není servis jako servis,někteří chtějí dělat servis a o strojích nevědí základy,proto to tak vypadá.Nejlépe uděláš,když namontuješ kompresiometr a snažit se jaky tlak ve válci naměříž.Jestli by byl slabší tak dát pod svíčku asi lžíčku mot.oleje a znovu namontovat kompresiometr a změřit.Když se tlak zvýší tak to jsou vadné kroužky nebo vyběhaný motor.Když se naopak tlak ve válci bude stejný jak při prvním měření,tak je něco buď s ventily nebo s hlavou nebo špatně nastaveno časování.Doufám,že bylo zkontrolován sací okruh a je OK
Dědek64

250+
 
Reputace: 7
Příspěvky: 284
Registrován: 06 lis 2013, 17:41
Skútr / moto: Mors

Předchozí

Zpět na Technické problémy s čínskými skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron