Technické problémy s čínskými skútry
Odeslat odpověď

Re: 139QMA - za jízdy chcípl a už nenaskočil

18 zář 2015, 20:26

Podtlakiva Membrana je ok na karburatore? Hadicky si neprehodil?

Re: 139QMA - za jízdy chcípl a už nenaskočil

19 zář 2015, 07:14

Karburátor je vždycky plný benzínu.

21.9. edit:
Tak jsem tu záhadu dneska asi definitivně rozlouskl. Ani jiskra, ani benzín - ale ventily. To syčení nebyl karburátor ale netěsnící jeden z ventilů. Když jdu k horní úvrati (oba ventily zavřené) a překonávám kompresi, tak si hlava někde zasyčí (pravděpodobně netěsní jeden z ventilů) a komprese uteče. Takže to je na výměnu hlavy z ventily. Taky jsem si všiml že se motor v jedné poloze zadrhává (když vačka sacího ventilu plně tlačí na vahadlo).
Naposledy upravil KYBLOS dne 22 zář 2015, 10:04, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou.

Re: 139QMA - za jízdy chcípl a už nenaskočil

21 zář 2015, 20:27

nebo těsnění pod hlavou?
ventily by měli jít nastavit pokud nedovírá případně zabrousit sedla a nastavit vůle

Re: 139QMA - za jízdy chcípl a už nenaskočil

21 zář 2015, 21:38

To se uvidí až se hlava sundá. S tou vůlí bych si nebyl jist, jako náhodou jsem je pár týdnů před incidentem měřil a byly OK. Hlavně motor zdechnul rázně za jízdy takže spíš podpálený ventil nebo to těsnění. Ale spíš si některý ventil "ufukuje". :)

Re: 139QMA - za jízdy chcípl a už nenaskočil

22 zář 2015, 08:32

Len pozor lebo uz sa stalo ze sa pretocilo ozubene koleso na vacle a potom ked sa to dalo na znacky doslo pri otackach k stretu ventilu s piestom a motor zase nesiel,hlavne je to zakerna porucha

Re: 139QMA - za jízdy chcípl a už nenaskočil

26 zář 2015, 22:12

Vyměn CDI stejný typ a pojede

Re: 139QMA - za jízdy chcípl a už nenaskočil

28 zář 2015, 10:13

Tak proběhla demontáž hlavy. Kromě toho, že nesedí ryska "T" na rotoru s dírou na kolečku vačky a museli jsme si udělat fixem vlastní značku to šlo bez problému. A vypadá to spíše na to těsnění pod hlavou. Pod těsněním bylo docela olejovato a stoprocentně netěsnilo. Ventily se zdají být OK. Test kdy se do hlavy u každého ventilu naleje benzín a sleduje se, jestli ventil nesákne byl úspěšný. Nové těsnění pod hlavu by to mělo vyřešit. :)

Re: 139QMA - za jízdy chcípl a už nenaskočil

28 zář 2015, 11:42

Omlouvám se za OT
Jak dlouho už nejezdíš? Já 20 dní řešit závadu a pořád se držet slova "ASI", "by mělo" nebo "možná" tak to snad hodím ze skály :D

Re: 139QMA - za jízdy chcípl a už nenaskočil

28 zář 2015, 16:20

Ano, dvacet dní skútrové abstinence. Ono když to řeší člověk, který nemá moc zkušeností z 4T motorem, nechce platit zbytečně drahýho servisáka a na kvalitnější stroj nemá tak je to těžší. A když je to ještě čínský stroj tak je řešení závady ještě závažnější problém. Člověk si není jist ničím. Taky vyměním špatnou spojku, jejíž hluk a vibrace jsem řešil v jiném topicu. (ta se poškodila zřejmě pádem na zem během těžkého souboje s matkou polořemenic). Pokud těsnění vyřeší nefunkčnost motoru a nová spojka hluk a vibrace tak budu nejšťastnější člověk :)

Re: 139QMA - za jízdy chcípl a už nenaskočil

29 zář 2015, 06:30

ROBOTOX píše:Tak proběhla demontáž hlavy. Kromě toho, že nesedí ryska "T" na rotoru s dírou na kolečku vačky a museli jsme si udělat fixem vlastní značku to šlo bez problému. A vypadá to spíše na to těsnění pod hlavou. Pod těsněním bylo docela olejovato a stoprocentně netěsnilo. Ventily se zdají být OK. Test kdy se do hlavy u každého ventilu naleje benzín a sleduje se, jestli ventil nesákne byl úspěšný. Nové těsnění pod hlavu by to mělo vyřešit. :)

Dost zaujimava vec,ako vies ze tak ako si dal rysku s fixou je to v poriadku a nie koli tomu motor nebezi

Re: 139QMA - za jízdy chcípl a už nenaskočil

29 zář 2015, 14:42

ROBOTOX píše:...Kromě toho, že nesedí ryska "T" na rotoru s dírou na kolečku vačky a museli jsme si udělat fixem vlastní značku to šlo bez problému...

Ty voe, jestli ti někde nesedí nějaká značka, která má sedět, tak si přece nemůžeš jen tak někde jinde udělat fixem jinou a brát to jako že je to OK, ne? To se asi muselo někde něco protočit, ne? Rotor zapalování na klice, nebo rozvody na hřídelích, nebo rozvodovej řetěz apod...

Re: 139QMA - za jízdy chcípl a už nenaskočil

29 zář 2015, 16:20

Protočit se nic nemohlo a pokud jo, tak to nemělo vliv na motor protože jsem to kontroloval ještě před poruchou když jsem preventivně měřil vůle ventilů a ta značka na rotoru neseděla s otvory v kolečku vaček. Čili to nemá s poruchou nic společnýho. Ale nechápu jak to, že to nesedí.

Re: 139QMA - za jízdy chcípl a už nenaskočil

29 zář 2015, 17:15

jo ahaaa, ono uz to tak bylo pred poruchou...

Odesláno z mobilu přes Forum Fiend. Tapatalk už fakt neee!

Re: 139QMA - za jízdy chcípl a už nenaskočil

29 zář 2015, 17:20

A co jako? To mi chceš říct že motor kterej by měl takhle hodně posunutý časování by byl funkční?

Re: 139QMA - za jízdy chcípl a už nenaskočil

29 zář 2015, 22:22

Chci tím říct jenom "jo ahaaa, ono uz to tak bylo pred poruchou...", nic víc. Není to myšleno ironicky. Jenom prostě "jo ahaaa, ono uz to tak bylo pred poruchou..."
Odeslat odpověď