Diskuze o stylingu skútrů. Úpravy vzhledu. Plasty, lak, světla, hudba,...
Odeslat odpověď

28 led 2008, 22:21

Po dlouhé době jsem se odhodlal ke koupi xenonové výbojky do skútra. Vyfotil jsem rozdíl pro ty, kdo o tom taky přemýšlí, nebo jako já - váhají.



Světlo s klasickou žárovkou H4 60/55W
Obrázek

To samé světlo s xenonovou výbojkou 35W
Obrázek
(foceno stejným fotoaparátem za stejných světelných podmínek ve stejném režimu citlivosti)


Rozdíl na silnici si určitě dokážete představit, fakt je to mazec. Montáž je jednoduchá, patice je stejná jako u žárovky, jen se musí někam přidělat vysokonapěťové trafo o rozměrech 9x7x3 cm. Veškerá kabeláž je v balení, celá práce mi trvala asi 15 minut. Výdrž výrobce uvádí 2000 hodin, uvidíme jestli kecá. Cena není malá, stálo to 2490,- za 1 kus, ale nelituju. Celá sada 2. kusů se dá koupit za míň, ale kdo má jednu žárovku, nevyužije to.

Tady jsou odkazy s více info a kde koupit

xenony.ic.cz

xenon.cz


---

28 led 2008, 22:44

Ty jo to je drsne! A co ostatni ridici na to? Neblikaji na tebe at neztlumis ty dalkovky? :D A jak to pak budes delat na technicke (je ale fakt, ze to moc nekontroluji). Jak by se to dalo udelat kdyz mas na sviceni 2 svetla (jedno na potkavacky, druhe na dalkovky)

28 led 2008, 23:00

Cpujky když budou blikat, taky bliknu. Navíc to tak neoslňuje, je to jako u aut. Jen to prostě víc svítí. Do 2 světel by to šlo, jedno potkávací s xenonem, druhý dálkový.
Naposledy upravil tom.boy dne 28 led 2008, 23:05, celkově upraveno 1

28 led 2008, 23:11

taky prispeju nepatrnym odkazem
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

28 led 2008, 23:25

Tome jakou to má barevnou teplotu?? A je to i Bi??
Naposledy upravil TheWitch dne 28 led 2008, 23:30, celkově upraveno 1

29 led 2008, 11:05

Jarda tak přesně tuhle krabici od toho mám, možná to bude tím že to je z moto pikna

TW barevnou teplotu to má tu bílou, ne modrou nebo růžovou, ted nevím jestli to je 6000k nebo 8000k. Prostě nádherný bílý světlo. Jestli je to BI nevím, zatím se tolik neznáme ;). Není to BI, dálkovou to neumí ale ani jí nepotřebuju protože to svítí fakt moc.

29 led 2008, 11:35

Hele a jak je to s montazi? Zvladne to upny laik (ktery neni "neschopny"), nebo je to pro bezneho cloveka lepsi sverit montaz technikum v servise?Neni tam velky zasah do elektriky? Co na to alternator a baterka?A jak to resis s nahradni zarovkou (vybojkou).Vozis ji taky ssebou? Jak je to se skutecnou zivotnosti. Neni potreba nejak upravit svetlomet (tvar,cirost krytu svetla)?
Moc se mi to libi a dalo by se o tom i uvazovat :)

29 led 2008, 11:47

Psal jsem že montáž je fakt snadná, pokusím se ti to přiblížit. Odpojíš konektor od stávající žárovky a žárovku vyndáš. To zvládne každý, ne? Potom místo žárovky dáš výbojku, která má stejnou patici jako žárovka, takže to taky zvládne každý. Konektor, který ved k žárovce, připojíš ke kabílku co vede do vysokonapěťového trafa. Konkrétně je to kabel co se strká do konektoru v trafu s nápisem IN (kdo by to řek co). Druhý konektor z trafa se jmenuje OUT, k tomu se připojí kabel který vede už přímo do výbojky, takže máme hotovo! Zbývá někam v dosahu kabelů připevnit trafo, buď na šroubky nebo stahovacími páskami. A SVÍTÍME! Žádná úprava světla ani optiky se nekoná, možná jen seřídit světlo, aby svítilo malinko níž, páč to fakt svítí hodně. Nerad bych aby mi pak chodily účty od zdravotních pojišťoven za to, že vyrábím z protijedoucích řidičů slepce.

29 led 2008, 11:49

No jenže já tam mám ve dvou parabolách dvě H4 takže mě to vyjde draho :-( fakt draho, škoda

29 led 2008, 11:53

Luca jednu si můžeš udělat na potkávací (xenon) v druhý parabole dálkovou. Je to snadný.

29 led 2008, 14:48

Xenony se pro dálkové nepoužívají protože než se výbojka nažhaví neviděl bys nic.
Používá se jen Bixenon za H4 kde dvě vlákna jsou nahrazeny přesunující se clonkou.zatím ale ty bixenony nemají až tak vychytané jak samostatné H 1,3,7.
Ty ceny jsou dnes také trochu někde jinde a je velký rozdíl kvality některých čínských a ost.výrobců.
Dával jsem je na auto a je to 100 a 1.Na skutru jsem také přemýšlel ale vzhledem k tomu že v noci toho až tak nenajezdím tak jsem to neřešil.
Jinak Cpujky odběr je nižší 35W takže menší spotřeba.Montáž bez obav tak jak je psáno výše.
Naposledy upravil lojza dne 29 led 2008, 14:54, celkově upraveno 1

29 led 2008, 15:08

[quote=tom.boy]Psal jsem že montáž je fakt snadná, pokusím se ti to přiblížit. Odpojíš konektor od stávající žárovky a žárovku vyndáš. To zvládne každý, ne? Potom místo žárovky dáš výbojku, která má stejnou patici jako žárovka, takže to taky zvládne každý. Konektor, který ved k žárovce, připojíš ke kabílku co vede do vysokonapěťového trafa. Konkrétně je to kabel co se strká do konektoru v trafu s nápisem IN (kdo by to řek co). Druhý konektor z trafa se jmenuje OUT, k tomu se připojí kabel který vede už přímo do výbojky, takže máme hotovo! Zbývá někam v dosahu kabelů připevnit trafo, buď na šroubky nebo stahovacími páskami. A SVÍTÍME! Žádná úprava světla ani optiky se nekoná, možná jen seřídit světlo, aby svítilo malinko níž, páč to fakt svítí hodně. Nerad bych aby mi pak chodily účty od zdravotních pojišťoven za to, že vyrábím z protijedoucích řidičů slepce.[/quote]
Tak to je opravdu pohodka, to musi zvladnouot kazdy :)

29 led 2008, 15:12

[quote=lojza]Xenony se pro dálkové nepoužívají protože než se výbojka nažhaví neviděl bys nic.
Používá se jen Bixenon za H4 kde dvě vlákna jsou nahrazeny přesunující se clonkou.zatím ale ty bixenony nemají až tak vychytané jak samostatné H 1,3,7.
Ty ceny jsou dnes také trochu někde jinde a je velký rozdíl kvality některých čínských a ost.výrobců.
Dával jsem je na auto a je to 100 a 1.Na skutru jsem také přemýšlel ale vzhledem k tomu že v noci toho až tak nenajezdím tak jsem to neřešil.
Jinak Cpujky odběr je nižší 35W takže menší spotřeba.Montáž bez obav tak jak je psáno výše.[/quote]

...a o ten úvodní vysokonapěťovej kopanec se stejně postará to trafo... ;)

29 led 2008, 15:37

[quote=lojza]Xenony se pro dálkové nepoužívají protože než se výbojka nažhaví neviděl bys nic.
Používá se jen Bixenon za H4 kde dvě vlákna jsou nahrazeny přesunující se clonkou.zatím ale ty bixenony nemají až tak vychytané jak samostatné H 1,3,7.
Ty ceny jsou dnes také trochu někde jinde a je velký rozdíl kvality některých čínských a ost.výrobců.
Dával jsem je na auto a je to 100 a 1.Na skutru jsem také přemýšlel ale vzhledem k tomu že v noci toho až tak nenajezdím tak jsem to neřešil.
Jinak Cpujky odběr je nižší 35W takže menší spotřeba.Montáž bez obav tak jak je psáno výše.[/quote]

A tohle asi bude cinska vyroba co?Ja jezdim v noci docela casto (treba trasa Brna - Frydek-Mistek),takze mi o sviceni jde.Stavajici potkavaci svetlo sviti dobre, dalkovky skvele.Takze by u me slo jen o potkavaci
No jestli jsem to dobre pochopil, v baleni jsou 2sady.To znamena, ze na skutru, kde mam jedno svetlo na potkavacky mi staci jedna a ta druha je zbytecna => dalo by se to koupit s nekym na pul :)
A jak je to dle vyhlasky?Jak se na to budou divat policajti?Nebudou mit nutkani nas brat?Nerad bych vyjel nekam do zahranici,kde by me chytli a nepustili do doby nez bych to dal do puvodniho stavu :(

jeste neco k montazi.Muze se kdykoli vratit puvodni zarovka? (jen vymena zarovky a odpojeni trafa?) Nekde jsem totiz cetl, ze se to svetlo musi nejak vrtat ci co :(
Naposledy upravil Cpujky dne 29 led 2008, 15:40, celkově upraveno 1

29 led 2008, 16:18

Hodně zaleží na kvalitě trafa tzv Balast.aby byl opravdu vodotěsný ,jinak hrozí malá životnost z důvodů absorbce vzdušné nebo i ostatní vlhkosti.Dělají se sady na auto tj,v páru.Řešení je jít s někým na půl.Cpujky jaké tam máš žárovky?
Jinak předpisům to neodporuje pokud tam nedáš nějaké 8000K které svítí modře,parabolu neměníš ani nijak neupravuješ jen vyměníš žárovku za patřičnou výbojku a přidáš trafo/Balast/Vetšinou je i el.instalace a průchodky dodávány tak že nemusíš nic drátovat.Zpětá vratna operace je otázkou 1min.
Odeslat odpověď