_Tom_ píše:Mě jde o to, že jsi mluvil o tom, jak xenon žere víc než při použití žárovky, a proto kontrolujete jeslti to elektrika skútru utáhne. Jsem z oboru a nechápu to co jsi popisoval, proto jsem chctěl vysvětlit co jsi myslel tím, jestli u bude proud stačit.
Ale já sem nikde nepsal že žere více než žárovka. Má naopak menší spotřebu při svícení, ale na zapálení a nažhavení výbojky potřebuje dodání stálého proudu o určité hodnotě, takže při rozsvícení má ze začátku stejnou spotřebu cca jako žárovka, jenže žárovka jen rozsvítí vlákno a podle množství proudu svítí (jestli si rozumíme,třeba při slabé baterii a bez dobíjení by mžourala,ale porád svítí..). Buď na volnoběh třeba slaběji nebo tam můžou být jen nepatrné výkyvy které oko nerozezná. Jenže právě tyto výkyvy způsobí to, že ballast nemá pro začátek potřebný stálý proud a tudíž začne problikávat, protože jednotka se odpojí z důvodu nedostatku stáleho proudu, najednou tam zas je, tak to zase sepne, zase z důvodu nedostatku stálého proudu odpojí atd... Proto jsou důležité hodnoty I max.