Diskuze o stylingu skútrů. Úpravy vzhledu. Plasty, lak, světla, hudba,...
11 bře 2010, 20:04
Copak o to, patice žárovky se dá vyměnit. Ale otázkou je jestli ti to utáhne 35 W. Pokud tam máš takovoudle žárovku, tak by tipoval, že to dává míň watů.
12 bře 2010, 17:33
obecně platí že xenon má menší odběr než žárovka. a pokud máš menší žárovku (35W) a xenon bude alespoň to samé pak bych v tom neviděl problém.
xenon je přeci výbojka podobná zářivce ( jen logikou, nechytejte mě za slovo) a u xenonu je nutné zapalovací trafo, které je nutné pro zapájení plynu ve výbojce podobně jako startér u zářivky. a poté samotná xenonová výbojka žije z podstatně menšího proudu než žárovka. Teď mě tedy napadá co znamená údaj na xenonu 35W, je to hodnota ekvivalentu s žárovkou nebo zkutečný příkon xenonové výbojky plus zapalovací trafo?
13 bře 2010, 20:20
cau hele chtel bych se zeptat v xenonech se ubec nevyznám a chtel bych si je koupit muzete mi poradit jaky koupit mam tam ted tuhle zárovku
http://www.scootland.cz/zbozi/rms-zarovka-12v-35-35w/ mám tam potkávací a dálkové dík za rady
13 bře 2010, 21:01
no nevím,díval jsem se na internet a xenony se podle me vubec s takovou patici nedelali,i na motorkarich to schaneli a nic se jim sehnat nepovedlo
třeba bude mit nekdo víc štěstí a něco najde
14 bře 2010, 00:11
někdo tu psal že na dálkový se xenon nehodí protože chvíli trvá než nastartuje a tudíž by než nahodí nic nesvítilo,já mám 1x H7 tlumený a 1x H7 dálkový a mezi nima se přepíná, napadlo mně zapojit to jako mám u auta ,tlumený zůstane svítit a dálkový se přidá, ani jsem netuši že je to tak zapojený, přišel jsem na to náhodou v garáži.
14 bře 2010, 11:54
hele hosi jak zjistim jestli mám H4 nebo H7 jestli neco takovyho mám
14 bře 2010, 12:07
Jednoduše
H4 ma dve vlakna tlumene/dalkove
H7 ma jen jedno vlakno a vetsinou se kombinuje se zarovkou H3
14 bře 2010, 12:29
aha
http://www.scootland.cz/zbozi/rms-zarovka-12v-35-35w/ to tam mám ja takze mi tam xenony ubec nepujdou? nebo dá se tam nák dát jina patice?
14 bře 2010, 13:06
a nemohl bych tam dát nak tu H4 patici treba ji nak koupit a predelat to ?
14 bře 2010, 13:19
pro kazdy typ zarovky se modeluje parabola a u nekterych motocyklu i predni sklo. Takze zkusit to muzes, ale je otazkou jak to bude svitit. Pro tvu pripad by stejne musel byt bixenon. Takze zkus tam prvni dat H4 a uvidi jak to bude svitit a podle toho se muzes rozhodnout.
14 bře 2010, 13:50
Taky jsem si pohrával s myšlenkou xenonů, na motorku o tom dál uvažuju - balasty už se dělají krásně malý takže s tím není problém - ale u malých skútrů je problém právě s paticema..
Jinak pokud by někdo zvažova jít cestou žárovek, našel jsem zajímavé srovnání na svfóru:
Philips BLUEVISION : Barva světla 4000K,čili "studená bílá" , dobré jak do tlumených tak do dálkových světel. Svítí výrazně "bíle", protože baňka žárovky je zabarvena do modra jen slabě. POZOR! Některé tuningové noname žárovky nemají barevné sklo, ale jen filtr na něm nanesený. Ten se vlivem vysoké teploty časem odlupuje a padá do paraboly světla. Zatím jsem byl s BLUEVISION nejvíce spokojen. Pokud máte dobře seřízená světla, budete opravdu spokojeni.
Philips POWER2NIGHT : Barva světla 2700K. U těchto žárovek mírné zklamání. Za cenu za kterou se prodávají bych očekával trošku víc. Barva světla normální, světelný tok ale vyšší. Tudíž více světla na silnici. Ovšem poměr cena/výkon není nikterak extra dobrý.
Osram SILVERSTAR : Barva světla 2700K, čili klasická "teplá bíla" barva. Ovšem se speciálním vláknem, které umožňuje větší rozžhavení. Z toho vyplívá vyšší světelný tok a velmi dobré osvětlení vozovky. Mám je teď v tlumených světlech a i přes stejnou barvu světla, jako má dav, vidím více.
Osram COOLBLUE : Barva světla 4000K. Ovšem "jen" +30% výkonu. Tyto žárovky jsou nápadné bílomodrým světlem. Hodí se do dálkových světel, kdy je paprsek soustředěn do úzkého kuželu. Rovnoměrnost v tlumených světlech je na úrovni standartní žárovky, ovšem pro oko v lepší barvě. V dálkových světlech jsou ale naprosto perfektní. Veškeré reflexivní značení budete vidět výrazně zřetelněji. To se hodí třeba při svižné jízdě po dálnici.
Osram ALLSEASON : To jsou žárovky svítící výrazně nažloutlou barvou. Není to přirozená barva světla, je jí dosaženo pomocí barevného skla. Zvláštností těchto žárovek je v tom, že pří prosvetlování například mlhy, nezatěžují díky svojí barvě oko řidiče v takové míře jako standartní žárovky. Díky těmto vlastnostem se hodí zejména do mlhových světlometů. Použítí v tlumených světlech bych se asi raději vyhnul.
Osram NIGHTBRAKER: Barva světla velice podobná jako Osram Silverstar, jen svítí o malinko více bíle. Ovšem hustota a rovnoměrnost osvětlené vozovky je na vyšší úrovni. Rozdíl oproti standartní žárovce H7 je propastný. Avšak na mokré vozovce nepřináší výrazné zlepšení. Takže pokud jezdí někdo jen za dešte, investice do NIGHTBRAKER se mu nevyplatí. Tomu kdo jezdí i za sucha, vřele doporučuji ! Více na http://www.osram.cz/nova-automobilova-z ... ice-svetla .
Pokud budete někdo v nejbližší době chtít investovat do žárovek, doporučuji pro vás následující postup :
U aut:
Tlumená světla : Philips BLUEVISION / Osram NIGHTBRAKER
Dálková světla : Osram COOLBLUE
Mlhová světla : Osram ALLSEASON
U motorky:
Volil bych NIGHTBRAKERY, barva je bílá, což jen dobře..nehodlám flojdům cokoli vysvětlovat a stáčí že je dráždím laďákama, no a co se týká ceny a efektu, jsou opravdu super !!!
14 bře 2010, 14:31
TO: ryan ale ta nightbrakery ma patici H4 a jak si psal to vetsina malych skutr nemá vetsinou maji BA20D takže na skutra to stejne dát nemuzu
15 bře 2010, 12:35
Mám s SRkem stejný problém