Diskuze o stylingu skútrů. Úpravy vzhledu. Plasty, lak, světla, hudba,...
Odeslat odpověď

20 dub 2007, 21:40

Tady jsou ty obrázky .... tak honem do sklenářství pro plexi a do práce :stare:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

20 dub 2007, 22:48

:)a jak se to dá tvarovat ? horkým vzduchem nebo čím ? něco podobného jsem měl na burgmanu ale už je u nového majitele. :(

21 dub 2007, 00:02

[quote=dbar] :)a jak se to dá tvarovat ? horkým vzduchem nebo čím ? něco podobného jsem měl na burgmanu ale už je u nového majitele. :([/quote]
Taky chci neco takoveho udelat.Na Hondach jsou ty plexy nejak kratke (asi delane na mel japonce) :D
Tvarovaat to plexy asi teplem,ale vic me zajima jak to uchytit na origos plexy aby se to nestipalo a dobre drzelo...

21 dub 2007, 06:51

MP psal ze to staci dat do trouby pri asi 120 stupnich a pak je to jak papir

21 dub 2007, 12:18

[quote=petrzet]MP psal ze to staci dat do trouby pri asi 120 stupnich a pak je to jak papir[/quote]
Jo na to si jeste vzpominam z pracovek na zakladce :) Nedojde ale ke zhorseni cirosti?
A hlavne jak to uchytit :)

21 dub 2007, 21:08

Takže když jsem to plexi nahříval horkovzdušnou pistolí , tak to nebylo úplně nej ... tam kde to bylo nahřátý a pak ohnutý - vytvarovaný , tak tam do dělalo takový optický klamy . Jako když jsem se přes to místo koukal tak třeba auto přede mnou bylo takový rozpláclý .... Pokud jsem nahříval plexi celý v horkovzdušné troubě tak to tak nedělalo . To znamená - nechat si ve sklenářství uříznout plexi ( já jsem zvolil tloušťku 2 mm ) , buď už konkrétní tvar - donést šablonu , nebo kus plexi z kterýho si to vyřežeš sám . Nechat na tom z obou stran tu igelitovou fólii . Pak jsem vzal plech na pečení buchet , otočil ho dnem nahoru , na to položil to vyříznutý plexi , zapnul horkovzdušnou troubu na 100°C a nechal prohřát , potom jsem přidal na cca 120°C , možná i o kousek víc a nechat pořádně prohřát . Ta igelitová fólie tu teplotu taky vydrží . Měl jsem připravený to origo plexi z Majesty , protože jsem to zakřivení chtěl udělat podle jeho horní části . Vyndáš plexi z trouby , nejlíp v koženejch rukavicích , a přiložíš na to podle čeho to chceš tvarovat . Během chvilky zchladne a drží tvar . Pokud se ti to nelíbí , dáš znova nahřát a opakuješ .
Do původního plexi jsem nechtěl vrtat , tak jsem vymyslel takový plastový držáčky . Já na to použil plast z madla co je u spolujezdce v autě nad dveřima - konkrétně jsem to vybral z jednoho odstavenýho OLCITU , ke kterýmu se nikdo nehlásil . Udělal jsem z toho tvar co je na obrázku . Nasunul to na origo plexi , tak aby ta lemovka byla v té díře a posunul až na horní okraj . Mám v tom držáčku dva závity M4 . Pak jsem to hezky vystředil , napasoval s tím udělaným deflektorem , naznačil na deflektor centropenem místo pro dírky a opatrně vrtal - nejlépe ruční vrtačkou . Ono plexi rádo praská , takže malý otáčky a s citem . Použil jsem šroubky co jsou třeba s něma skleněný dvířka u nábytku chycený k pantíku - koupíš v HORNBACHU , nebo kdejakým kutilským obchodě . Ještě jsem použil pod plexi malý gumový podložky , na té fotce jsou trochu vidět ... takový červený . Drží to perfektně , jen při maximálce ( kolem 130 ) to trochu vybruje jak se o to opírá vzduch , ale jezdím tak do 110 ;)
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

21 dub 2007, 22:27

[quote=MP]Takže když jsem to plexi nahříval horkovzdušnou pistolí , tak to nebylo úplně nej ... tam kde to bylo nahřátý a pak ohnutý - vytvarovaný , tak tam do dělalo takový optický klamy . Jako když jsem se přes to místo koukal tak třeba auto přede mnou bylo takový rozpláclý .... Pokud jsem nahříval plexi celý v horkovzdušné troubě tak to tak nedělalo . To znamená - nechat si ve sklenářství uříznout plexi ( já jsem zvolil tloušťku 2 mm ) , buď už konkrétní tvar - donést šablonu , nebo kus plexi z kterýho si to vyřežeš sám . Nechat na tom z obou stran tu igelitovou fólii . Pak jsem vzal plech na pečení buchet , otočil ho dnem nahoru , na to položil to vyříznutý plexi , zapnul horkovzdušnou troubu na 100°C a nechal prohřát , potom jsem přidal na cca 120°C , možná i o kousek víc a nechat pořádně prohřát . Ta igelitová fólie tu teplotu taky vydrží . Měl jsem připravený to origo plexi z Majesty , protože jsem to zakřivení chtěl udělat podle jeho horní části . Vyndáš plexi z trouby , nejlíp v koženejch rukavicích , a přiložíš na to podle čeho to chceš tvarovat . Během chvilky zchladne a drží tvar . Pokud se ti to nelíbí , dáš znova nahřát a opakuješ .
Do původního plexi jsem nechtěl vrtat , tak jsem vymyslel takový plastový držáčky . Já na to použil plast z madla co je u spolujezdce v autě nad dveřima - konkrétně jsem to vybral z jednoho odstavenýho OLCITU , ke kterýmu se nikdo nehlásil . Udělal jsem z toho tvar co je na obrázku . Nasunul to na origo plexi , tak aby ta lemovka byla v té díře a posunul až na horní okraj . Mám v tom držáčku dva závity M4 . Pak jsem to hezky vystředil , napasoval s tím udělaným deflektorem , naznačil na deflektor centropenem místo pro dírky a opatrně vrtal - nejlépe ruční vrtačkou . Ono plexi rádo praská , takže malý otáčky a s citem . Použil jsem šroubky co jsou třeba s něma skleněný dvířka u nábytku chycený k pantíku - koupíš v HORNBACHU , nebo kdejakým kutilským obchodě . Ještě jsem použil pod plexi malý gumový podložky , na té fotce jsou trochu vidět ... takový červený . Drží to perfektně , jen při maximálce ( kolem 130 ) to trochu vybruje jak se o to opírá vzduch , ale jezdím tak do 110 ;)[/quote]

Tak to je simply clever :)To by mohlo byt od skodovky :)
Ty plastove drzacky tam drzi dobre? Ja na plexy nemam lemovku,tak nevim zda by to nemelo v planu uletet :) Drzi to tam dobre,nebo je jednoduche to sundat? Nechtel bys to treba vyrabet? Neco podobneho jsem videl ale stalo to hodne penez...
Pojedes na sraz do Olmiku? Jestli jo,rad bych se na to kouknul...

22 dub 2007, 07:38

to MP: moc pěkný příspěvek, to sem patří ;)

22 dub 2007, 08:09

Pekna prace,opravdu pekna :cyclops:

22 dub 2007, 13:13

Cpujky: ....drží to dobře . Už jsem s tím najezdil 2000 kiláků . Pokud to chceš sundat , tak prvně odšroubovat plexi z držáčků , ty pak posunout dolů po origo plexi , kousek odchlípnout tu lemovku a sundat . Nebo pokud bys nechtěl trápit tu lemovku aby se pak neodchlipovala , tak sundat celý origo plexi a vysunout je ( na Majesty tak 4-6 minut pro manuelně zručnýho člověka ) . Vyrábět určitě ne :thinking: , pěkně jsem se navztekal :mad: než jsem to dotáhl do stádia v jakým to je teď . Původně jsem ty držáčky dělal ze silonu , nebo z něčeho hodně podobnýho silonu ( konkrétně to byl materiál z kterýho se dělaj florbalové mantinely ) , a to se hodně blbě opracovávalo . Tady ten plast z držadla Olcitu byl líp zpracovatelnej ( pilka na železo , pilníčky ... ) , a navíc je v přijatelné barvě . Tak až někde uvidíš OLCITA v rozkladu tak běž do něj :)
Jinak ty gumový podložky ( červený ) jsou gumičky co jsou v čepičce od ventilku ( otec dělá v pneuservisu ) , nebo můžeš zajít do nějakýho obchodu , třeba železářství , nebo kde prodávaj vodovodní baterie a tam maj různý sady těsnění na výměnu v bateriích , nebo ve splachovadlech na hajzlíky . Nebo to prostě vystřihneš z nějaký gumy , třeba staré duše .
Do Olmiku nejedu ... byl jsem tam včera na srazu ( Citroen Xsara ) ... nějak moc zájmů a koníčků a času málo . ;)
Naposledy upravil MP dne 22 dub 2007, 13:21, celkově upraveno 1
Odeslat odpověď