Světla pro denní svícení - pouze jedno svítící světlo vpředu

Diskuze o stylingu skútrů. Úpravy vzhledu. Plasty, lak, světla, hudba,...

Příspěvekod Daduller » 21 bře 2008, 16:57

Zdravím všechny
Nevíte někdo, zda se dá na skutru použít tzv světlo pro denní svícení? Mám vpředu dvě lupy na H3 a H4 a v létě se mi nechce huntovat bateriii i samotná světla zbytečným svícením. Tak jsem si řekl, že bych si na skutra dal pouze přední (třeba diodové) denní světlo, které by se rozsvicovalo hned po startu a ostaní by byli potmě. Nejsem si ale jist, zda mi to legislativa umožňuje... Nevíte jak je to se svícením na jednostopých vozidlech? V předpisu EHK/OSN č. 48 se píše jen o dvoustopých a zák. 361/2000Sb. taky nic moc neříká... :rolleyes:
Jawa 23 Mustang, Tmec 50 Betka, Jawa 350/639, Baotian Cyborg ACE 125, Honda NHX 110 Lead
Uživatelský avatar
Daduller

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 31
Registrován: 21 bře 2008, 14:00
Bydliště: Praha 6 - Vokovice
Skútr / moto: HONDA NHX 110 Lead
Tuning / úpravy: ...v záruce a tak bez úprav

Příspěvekod Mefisto » 21 bře 2008, 17:11

Pokud jsou schvaleny na tvuj typ skutru, maji ATEST 8SD tak v pohode, v jinych pripadech na vlastni triko ;) :p
Hyosung SF50 Prima / YAMAHA RACING: variator: HEBO Next Generation, vyfuk: Tecnigas Next R
FJS 600 Silver Wing / new spigle a tourist plexi(urizly) a .............
CBF 1000
Uživatelský avatar
Mefisto

1000+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1121
Registrován: 15 dub 2007, 19:15
Bydliště: Neco na D1 mezi Prahou a Bratislavou

Příspěvekod Daduller » 21 bře 2008, 17:26

Tam se ale přece nejedná o schválení na určité typy vozidel. Pokud jsou světla homologovány (E8) a označeny (RL) jako světla pro denní svícení, můžu je užít, pokud ale bude zapojení zodpovídat předpisům. Bohužel ale zákon mluví je o dvoustopých vozidlech a o motorce ani Ň. Takže pokud si koupím homologované světlo, tak bych ho tam teoreticky dát mohl, ale jak to netuším...

Výňatek z nařízení pro SPDS: ;)

Svítilny musí být homologovany, včetně umístění, montáže a zapojení podle předpisu EHK/OSN č. 48, tak jak to předepisuje vyhláška č. 341/2002 Sb., ve znění vyhlášky č. 197/2006 Sb. Svítilny musí být označeny homologačním znakem E (v kroužku) s číslem pod kterým byla homologace uvedena a s označením RL (označuje světla pro denní svícení).
V části 2a uvedeného předpisu se uvádí:
1. Montáž - nepovinná na automobilech, zakázána na přípojných vozidlech,
2. Počet - dvě
3. Umístění - na šířku: bod přivrácené plochy ve směru vztažné osy, který je nejdéle
od podélné střední roviny vozidla, nesmí být vzdálen více než 400 mm od vnějšího obrysu vozidla. Vzdálenost mezi vnitřními okraji obou přivrácených ploch ve směru vztažných os nesmí být menší než 600 mm. lato vzdálenost může se zmenšit až na 400 mm, když je celková šířka vozidla menší 1300 mm. na výšku: nejméně 250 mm a nejvýše 1500 mm nad vozovkou, na délku: na přídi vozidla. Tato podmínka se považuje za splněnou, jestliže vyzařované světlo neobtěžuje řidiče ani přímo ani nepřímo přes zpětná zrcátka a nebo jiné plochy na vozidle odrážející světlo.
4. Elektrické zapojení - jestliže jsou denní svítilny na vozidle, musí být automaticky
zapnuty, když je zařízení, které startuje nebo zastavuje motor v poloze, která motoru umožňuje jeho běh. Aktivace a deaktivace zařízení pro automatické rozsvícení denních svítilen musí být možná bez použití nářadí. Denní svítilny musí automaticky zhasnout, jakmile se rozsvítí světlomety, s výjimkou případu, kdy se světlomety použijí pro přechodné varovné rozsvěcování v krátkých intervalech (světelná houkačka).
5. Sdělovač - kontrolka zapojení obvodu je nepovinná.
Jawa 23 Mustang, Tmec 50 Betka, Jawa 350/639, Baotian Cyborg ACE 125, Honda NHX 110 Lead
Uživatelský avatar
Daduller

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 31
Registrován: 21 bře 2008, 14:00
Bydliště: Praha 6 - Vokovice
Skútr / moto: HONDA NHX 110 Lead
Tuning / úpravy: ...v záruce a tak bez úprav

Příspěvekod Mefisto » 21 bře 2008, 17:45

U nas musi mit kazda vec, kterou pridelas na auto ATEST 8SD, alespon donedavna to jeste platilo.

A mozna si vsimnes, ze nepisu nic o vozidlu, ale o skutru ;)
Naposledy upravil Mefisto dne 21 bře 2008, 17:46, celkově upraveno 1
Hyosung SF50 Prima / YAMAHA RACING: variator: HEBO Next Generation, vyfuk: Tecnigas Next R
FJS 600 Silver Wing / new spigle a tourist plexi(urizly) a .............
CBF 1000
Uživatelský avatar
Mefisto

1000+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1121
Registrován: 15 dub 2007, 19:15
Bydliště: Neco na D1 mezi Prahou a Bratislavou

Příspěvekod Daduller » 21 bře 2008, 19:40

To je mi taky jasný... Musí být homologovány, mít atest. Ale žádný zákon nikde nepíše, jak a kam je přidělat na motorce a jestli se to vůbec může. O tom pořád píšu... Prostě jestli homologovaná světlo můžu přidělat a když ano, tak dle jakých podmínek.
Jawa 23 Mustang, Tmec 50 Betka, Jawa 350/639, Baotian Cyborg ACE 125, Honda NHX 110 Lead
Uživatelský avatar
Daduller

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 31
Registrován: 21 bře 2008, 14:00
Bydliště: Praha 6 - Vokovice
Skútr / moto: HONDA NHX 110 Lead
Tuning / úpravy: ...v záruce a tak bez úprav

Příspěvekod Mefisto » 21 bře 2008, 19:50

Mozna je to tim, ze motocykly svitily uz davno pred ucinosti zakona o denni sviceni pro auta a tak se to tenkrat vubec neresilo :o
Hyosung SF50 Prima / YAMAHA RACING: variator: HEBO Next Generation, vyfuk: Tecnigas Next R
FJS 600 Silver Wing / new spigle a tourist plexi(urizly) a .............
CBF 1000
Uživatelský avatar
Mefisto

1000+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1121
Registrován: 15 dub 2007, 19:15
Bydliště: Neco na D1 mezi Prahou a Bratislavou

Příspěvekod Daduller » 21 bře 2008, 20:02

To je ono... Ale s novelou zák. 361 se změnilo i ustanovení §32 a není zvlášť definováno svícení na motocyklech a zvlášť na autech. Je to v jednom paragrafu.

§32 Zák. 361/2000Sb
Motorové vozidlo musí mít za jízdy rozsvícena obrysová světla a potkávací světla nebo obrysová světla pro denní svícení, pokud je jimi vybaveno podle zvláštního právního předpisu. Tramvaj musí mít rozsvícena potkávací světla nebo světla pro denní svícení.


Ale to stále neřeší můj problém s tím, jak je přidělat a hlavně jestli vůbec můžu.

Asi se na to vykašlu a nebudu s tím otravovat... Nemá to cenu. :(
Jawa 23 Mustang, Tmec 50 Betka, Jawa 350/639, Baotian Cyborg ACE 125, Honda NHX 110 Lead
Uživatelský avatar
Daduller

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 31
Registrován: 21 bře 2008, 14:00
Bydliště: Praha 6 - Vokovice
Skútr / moto: HONDA NHX 110 Lead
Tuning / úpravy: ...v záruce a tak bez úprav

Příspěvekod Dopi » 22 bře 2008, 09:18

Taky jsem denním světle přemýšlel, ale pak jsem si řekl, že moje bezpečnost je důležitější než úspora žárovek, takže budu i dál svítit dvěma halogeny, abych nebyl tak snadno přehlédnutelný.
Moje vozítka: Skútr & Mazda 626 kombi 2.0i r.v.1992
Když je hnusně nebo zima, tak jezdím mazdou.
Uživatelský avatar
Dopi

250+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 318
Registrován: 27 říj 2007, 20:33
Bydliště: Mor.Třebová
Skútr / moto: Suzuki AN 400 Burgman, rv 2001

Příspěvekod Mefisto » 22 bře 2008, 13:37

[quote=Daduller]To je ono... Ale s novelou zák. 361 se změnilo i ustanovení §32 a není zvlášť definováno svícení na motocyklech a zvlášť na autech. Je to v jednom paragrafu.

§32 Zák. 361/2000Sb
Motorové vozidlo musí mít za jízdy rozsvícena obrysová světla a potkávací světla nebo obrysová světla pro denní svícení, pokud je jimi vybaveno podle zvláštního právního předpisu. Tramvaj musí mít rozsvícena potkávací světla nebo světla pro denní svícení.


Ale to stále neřeší můj problém s tím, jak je přidělat a hlavně jestli vůbec můžu.

Asi se na to vykašlu a nebudu s tím otravovat... Nemá to cenu. :([/quote]

Tak to vem z druhe strany je nekde dano jak maji byt namontovany svetla pro denni sviceni na jednostopem motocyklu?
Hyosung SF50 Prima / YAMAHA RACING: variator: HEBO Next Generation, vyfuk: Tecnigas Next R
FJS 600 Silver Wing / new spigle a tourist plexi(urizly) a .............
CBF 1000
Uživatelský avatar
Mefisto

1000+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1121
Registrován: 15 dub 2007, 19:15
Bydliště: Neco na D1 mezi Prahou a Bratislavou

Příspěvekod Daduller » 22 bře 2008, 18:04

Tak to je nakonec pravda :D
Asi se poohlédnu po nějakých diodových a koupím je s někým napůl. Stačí mi přece jen jedno.
http://www.kopacek.cz/scripts/podrobnosti.php?IDZ=675

A co se týče té bezpečnosti... Myslím, že diodová SPDS jsou přes den stejně nepřehlédnutelná jako klasické světla. Co jsem například koukal na ledsvětla u Audi A8, to se přehlédnout nedá.
Jawa 23 Mustang, Tmec 50 Betka, Jawa 350/639, Baotian Cyborg ACE 125, Honda NHX 110 Lead
Uživatelský avatar
Daduller

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 31
Registrován: 21 bře 2008, 14:00
Bydliště: Praha 6 - Vokovice
Skútr / moto: HONDA NHX 110 Lead
Tuning / úpravy: ...v záruce a tak bez úprav

Příspěvekod Daduller » 22 bře 2008, 18:14

Taky jsem přemýšlel o tom, udělat z jednoho světla jak dálkové, tak potkávací a místo druhého dát kulaté s ledkami pro svícení na den.
Ale to se mi asi nepodaří. Myslím, že by to nebylo tak rušivé a dobře by to vypadalo.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Jawa 23 Mustang, Tmec 50 Betka, Jawa 350/639, Baotian Cyborg ACE 125, Honda NHX 110 Lead
Uživatelský avatar
Daduller

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 31
Registrován: 21 bře 2008, 14:00
Bydliště: Praha 6 - Vokovice
Skútr / moto: HONDA NHX 110 Lead
Tuning / úpravy: ...v záruce a tak bez úprav

Příspěvekod Leo250 » 09 čer 2008, 19:11

Daduller: tak jak jsi to na konec vyresil? :)
Leo250

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1
Registrován: 08 čer 2008, 16:31

Příspěvekod TheWitch » 10 čer 2008, 09:30

Já bych se na to vybodnul! Odjakživa jezdím přes den pernamentně s dlouhejma a stejně se vždycky najde nějakej blbec, kterej Ti tam vjede, nedá Ti přednost nebo proti Tobě začne předjíždět!! Naopak ještě vymejšlím, jak a kam ještě nacpat stroboskopy a pod.! Kvůli pár desetikorunám za žárovku nebo i kdyby pár stovkám za baterku tohle riskovat teda nebudu! ;)
http://www.thewitch.estranky.cz/ mluvící kost: 773 101 957
Uživatelský avatar
TheWitch

1000+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 1140
Registrován: 28 zář 2007, 10:49
Bydliště: Kroměříž
Skútr / moto: KačenkaIII. (Yamaha Majesty 250:)

Re: Světla pro denní svícení - pouze jedno svítící světlo vpředu

Příspěvekod Daduller » 20 lis 2009, 16:12

RE: Leo250
Vyřešil jsem to tak, že jsem skutra prodal a pořídil Leada.
K čemu mi jsou světla na denní svíení, když zbytek nestojí za nic a skutr se ti pod zadkem rozpadá, ikdyž se o něj staráš.

:idea: Přes den jezdím stále na dálkové a alespoň jsem vidět. A kdyby mi nedej bože to vlákno na dálkové prasklo, tak to přepnu na tlumené a můžu jezdit i v noci, což by s dálkovými nešlo. Prostě žárovku měním až při prasknutí obou vláken....
Jawa 23 Mustang, Tmec 50 Betka, Jawa 350/639, Baotian Cyborg ACE 125, Honda NHX 110 Lead
Uživatelský avatar
Daduller

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 31
Registrován: 21 bře 2008, 14:00
Bydliště: Praha 6 - Vokovice
Skútr / moto: HONDA NHX 110 Lead
Tuning / úpravy: ...v záruce a tak bez úprav

Re: Světla pro denní svícení - pouze jedno svítící světlo vpředu

Příspěvekod Wulf » 21 pro 2009, 14:50

Světla pro denní svícení na moto,nebo skůtra musí být vždy dvě zapojení a umístění je stejné jako na auto,protože se v zákoně píše motorové vozidlo a nerozděluje se auto,nebo moto.Takže výška je dána,jen kraje světel nesmějí být blíž než 400mm od sebe.
Uživatelský avatar
Wulf

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 23
Registrován: 16 pro 2009, 21:42
Skútr / moto: Beverly500,Sportcity200
Tuning / úpravy: výfuk termignoni,airbox4stroke power

Další

Zpět na Styling

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků

cron