Diskuze o stylingu skútrů. Úpravy vzhledu. Plasty, lak, světla, hudba,...
21 pro 2009, 19:57
Mně by mooooc zajímalo, kde jsi našel ten model těch světel, co jsou na tom obrázku - pokud to víš, hoď odkaz.... díky
21 pro 2009, 21:55
CO NA TO MINISTERSTVO DOPRAVY?
Ministerstvo dopravy České republiky:
Montáž, umístění a zapojení denních svítilen předepisuje a upravuje homologační předpis EHK/OSN č. 48, který předepisuje vyhláška č. 341/2002 Sb.
Tyto svítilny jsou nepovinné na automobilech a zakázané na přípojných vozidlech. V tomto homologačním předpisu je podrobně uvedeno jak má být svítilna umístěna na výšku, šířku, délku vozidla, elektricky zapojena a požadavek na orientaci směrem dopředu.
Svítilny pro denní svícení, které jsou homologovány dle předpisů EHK/OSN nebo EHS/ES lze použít v souladu se zákonem č. 411/2005 Sb., kterým se mění zákon č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích v posledním platném znění (dále jen zákon).
Denní svítilny firmy HELLA můžete použít k svícení, pokud jsou homologovány dle předpisu EHK/OSN č. 87 (označeny homologační značkou E s č. xxxx pod kterým byla homologace uvedena a označením RL). Vámi dodaná dokumentace k těmto svítilnám HELLA tuto podmínku splňují.
O montáži na konkrétní značku vozidla musíte získat informace přímo v návodu k montáži, protože jsou dodávány sady univerzální a také svítilny speciálně přizpůsobené na konkrétní typ vozidla se speciálními montážními díly.
V následujícím textu uvádíme vybrané požadavky na umístění z předpisu EHK/OSN č. 48 (základní) na denní svítilny:
počet - dvě na přídi vozidla
na šířku - max. 400 mm od bočního obrysu vozidla a nejméně 600 mm mezi sebou (u vozidel s šířkou menší než 1300mm může být 400 mm)
na výšku - od 250 mm do 1500 mm nad vozovkou.
K elektrickému zapojení denních svítilen připomínáme zejména, že jejich zapojení zajistí plnění následujících podmínek:
svítí samostatně bez obrysových světel,
automaticky se zapínají s polohou "klíčku" pro běh motoru a zhasnou po vypnutí motoru,
povinně se automaticky vypínají při rozsvícení světlometů
kontrolka je nepovinná.
Z výše předepsaných požadavků na montáž vyplývá, že se automaticky rozsvítí bez dalších světel či svítilen.
Upozorňujeme, že hodnocení předepsaného umístění a zapojení dle předpisu EHK/OSN č. 48 je odborná záležitost, která není určena k individuálnímu posouzení. Doporučujeme proto odbornou montáž a kontrolu ve zkušební stanici (vybrané STK) nebo v pověřené zkušebně (ÚSMD Praha nebo TÜV ÚVMV Praha).
Po dodatečném namontování denních svítilen nejde o přestavbu vozidla ani o změnu technických údajů v registru či TP.
Zápis se tedy žádný neprovádí obdobně jako u mlhových svítilen.
Výše uvedeným způsobem namontované svítilny tedy zjevně plní současné požadavky §32 odst. 1 zákona č. 361/2000 Sb. v posledním platném znění.
Informace poskytla:
Jaroslava Belatková
sekretariát ředitele odboru schvalování vozidel a předpisů
Ministerstvo dopravy České republiky
CO NA TO: TÜV UVMV s.r.o?
V případě použití denních svítilen homologovaných dle EHK předpisu č.87 nesvítí s nimi žádné obrysové svítilny, ani přední, ani zadní. Toto je odsouhlasená skutečnost na které se nic nemění. Denní svítilny se použijí za nesnížené viditelnosti (tzn.během dne), potkávací světla se použijí za snížené viditelnosti. Na jarním zasedání pracovní skupiny GRE v Ženevě se projednával návrh automatického přepínání mezi potkávacími světly a denními svítilnami v systému se snímačem vnějšího osvětlení. To bylo prozatím zamítnuto a volba přepnutí z denních svítilen na potkávací světla je ponechána na vůli řidiče. Domnívám se, že o takové automatice se bude někdy v pozdější budoucnosti znovu jednat.
21 pro 2009, 23:29
no tak asi už je to stejně jedno ale tohle téma mi připadá od začátku jako pěkná volovina proč vymejšlet takovíhle ptákoviny když ti pak nesvítíí zadek a někdo tě pak trefí protože tě neuvidí a ty žárovky zase tak rychle nepraskaj!
21 pro 2009, 23:37
Ja bych denni sviceni rozdelil do dvou rovin:
- svitim protoze je denni sviceni povinne
- svitim protoze chci abych byl v provozu viden
Ja patrim do skupiny, ktera sviti proto, aby byla v provozu videna a bude svitit i kdyby to povinne nebylo
22 pro 2009, 00:36
Moc jsem necetl prispevky predtim.. ale neni nahodou pro motocykly odjakziva zavedeno povinne sviceni pres den a nikoli "denni sviceni" ? Ja bych z toho usuzoval, ze musi byt zapnute potkavaci svetla cely den a s dennim svicenim na autech to nema nic spolecneho = tedy ani nelze pouzit svetla pro denni sviceni urcena pro auta. Jen me to tak napada.. jestli to proste nejsou dve naprosto odlisne situace a odlisne veci i zakony - denni sviceni u aut a sviceni potkavacima svetlama u motocyklu.
22 pro 2009, 01:08
já taky patřim mezi ty co budou svítit furt
04 led 2010, 23:23
Rady píše:Ja bych denni sviceni rozdelil do dvou rovin:
- svitim protoze je denni sviceni povinne
- svitim protoze chci abych byl v provozu viden
Ja patrim do skupiny, ktera sviti proto, aby byla v provozu videna a bude svitit i kdyby to povinne nebylo
OTÁZKOU BOHUŽEL ZŮSTÁVÁ JESTLI JSME VÝHODU VIDITELNOSTI NEZTRATILI PŘI ZAVEDENÍ SVÍCENÍ PRO OSTATNÍ VOZIDLA
04 led 2010, 23:28
Ja si myslim ze az tak ne a pri vyssi rychlosti je i to auto spis spozorovatelne nez bez svetel.
04 led 2010, 23:44
MĚ SE HLAVNĚ JENALO O TU JEDNU STOPU.ŽE SE VE VŠECH TĚCH SVĚTLECH SPÍŠ ZTRATÍ NEŽ KDYŽ MUSELI SVÍTIT JEN MOTORKY. ALE SPOUSTA TO ŘEŠÍ TAK ŽE SVÍTÍ DÁLKOVEJMA
04 led 2010, 23:54
i ja
05 led 2010, 00:13
Me se bez zapnuti svetel nezapne pristrojovka, ukazatele atd...
takze ja mam vyreseno
btw, ja sem stejne svitil vzdycky
Jinak sem objevil 2 pary LEDek jako origos prislusentsvi k BMW...takze to zrejme jde
30 led 2011, 09:45
Já teda používám tohle a nikdy žádný problém ani s cajtama .Na evidenčce jsem řekl že to mam jenom na srazy .
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
30 led 2011, 16:31
Já denní svícení mam a myslím si že mnozí potvrdí že jsem rozhodně vidět líp než z dálkovejma
záleží jak ten skútr svítí.
jel.en si určitě vzpomene na cestu po jizerkách a mojí udýchanou 70ccm
30 led 2011, 16:46
Kdysi mně na STK řekli, že na motce mohou být světla pouze v ose, tedy nikoliv dvě. Když to vidím v praxi, tak jsem se rozhodl, že na motorku přidávám dvě přídavný, ať se to někomu líbí nebo ne. Raděj budu riskovat aktivního policistu, než blbce co mi tam vjede a sejme mě. Kdybych si tam mohl dát cokoliv, tak to omotám světelnejma hadama a nahoru dám majáky, protože když vidím, jak se dnes jezdí ...
30 led 2011, 17:00
Rady píše:Ja si myslim ze az tak ne a pri vyssi rychlosti je i to auto spis spozorovatelne nez bez svetel.
A ja si myslim a to nejen z me zkusenosti, ale i z reakci jinych ridicu, ze je dnes mnohem viditelnejsi vozidlo, ktere nesviti.
Vsimne si ho kazdy
, kazdy na nej blika aby si roznul