Diskuze o stylingu skútrů. Úpravy vzhledu. Plasty, lak, světla, hudba,...
12 říj 2015, 19:47
Hrál jsem si s RGB Led a nakonec z toho vyšel orientační indikátor palubního napětí pro skůtr, stačí jeden otvor pro 5mm Led.
napětí méně než 11V - bliká červeně
11-12 svítí červeně
12-14,5 zelená
14,5-15V modrá
více jak 15V bliká modrá
aktivace blinkrů bliká žlutě
pípá sirénka
tady je video
https://youtu.be/AGad_wp_-ZADSCF9091.JPG
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
12 říj 2015, 21:24
Jo jo, přesně ten stejný mám taky v autě, na skůtru má tenhle:
13 říj 2015, 19:35
Já mam ve skútru toto. Je to z DX za stovku. Mam to pod sedlem na krytu betarky. Aktuvuje se to když otevřu sedlo. Ukazuje to teplotu, napětí, čas, datum. Zle to kalibrovat +-5 čísel. Akorát na slunku tam toho není moc vidět.
WP_20141213_10_46_09_Procompressed.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
28 říj 2015, 11:16
super počin, ta dioda a spojená s pípákem na blikny je fakt dobrej nápad
28 říj 2015, 15:12
Tak ten diodovej mě nepřijde nějak super, velkej problém je že zelená svítí 12-14.5V. Ta spodní hranice je moc nízko, je na hranici vybité baterie a to už je pozdě něco řešit v případě nouzového dojetí.
08 lis 2015, 09:27
Nechci nějak polemizovat o signalizovaných úrovních napětí, baterie naprázdno má cca 12,5V, ale pokuď ji zatížíte třeba zapnutím světel spadne na 12V. Pak by podle Vás již měla být vybitá ? Já ji považuji za dobrou , dokuť napětí nepadá pod 12V.Konec konců já si mohu nastavit úrovně signalizace jak chci. Pro ty co potřebují sledovat každou desetinu voltu je pak lepší ten voltmetr. Já jsem nechtěl dělat žádný výřez v palubovce, osadil jsem LED do otvoru pro nepoužitou kontrolku.
08 lis 2015, 11:40
Napětí baterie při zatížení před startem (zapnuté zapalování, provozní světla, brzdové světlo) může klesnout klidně až na 11,5V a přesto je baterie OK a startuje bez problému. Spíš by mi vadilo, že měřák nerozlišuje napětí v klidovém režimu a dobíjení. Pokud svítí při dobíjení zelená kontrolka při napětí 12V, tak je to špatně protože by dobíjecí napětí nemělo spadnout pod 13,5V - běžně 14,2 až 14,7V. Ty led indikátory co se dají běžně sehnat v obchodech napětí v klidu a při provozu dokáží rozlišit. Já kvůli přesnosti používám také raději voltmetr, protože mě upozorní hned v počátku poruchy nebo opotřebení baterie, při jakékoli změně od normálu, ne až je něco špatně.
P1010350.JPG
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
08 lis 2015, 14:02
Pokud chcete relativně kvalitně proměřit baterii, nebylo by špatné
TOTO zařízení.
Je jich samozřejmě více, kvalitnější a dražší, ale to uvedené by k amatérskému proměření mohlo stačit.
08 lis 2015, 14:35
Zbytocne,99 uzivatelov to nepotrebuje riesit. Ak je baterka a dobijanie dobre tak to startuje. Hlavne nezabudnut zapnune zapalovianie a na zimu obcas dobit aku. Ked sa to pokazi tak zobrat merak a merat. Zase sa tam toho nema co pokazit.
08 lis 2015, 20:54
Tak to jsem si také myslel, ale po špatných zkušenostech a poruše dobíjení na dvou skútrech už bez toho voltmetru prostě nejezdím. Když už je baterie na výletu a mimo civilizaci najednou vybitá a motor nenastartuje je docela pozdě shánět měřák
11 lis 2015, 21:33
Asi někteří nepochopili vlastně k čemu takový jednoduchý indikátor má sloužit, má ukazovat stav palubního napětí při jízdě+-14,5 V. Když dojde k poruše dobíjení tak tenhle indikátor to zaznamená a hlásí poruchu kdy na "baterku" toho moc nenajedu a skutr již v žádném případě nenastartuji. Když budu dál od domova tak s tím už nic nenadělám páč baterka je nepoužitelná, viz zkušenosti uživatele Mirsil
21 lis 2015, 12:34
Tak jsem si udělal číslicovou verzi
-napětí
-teplota
-otáčky
-palivo
https://youtu.be/chm_QPANHP0
21 lis 2015, 13:17
sikula
schema by nebylo
Odesláno z mobilu přes Forum Fiend. Tapatalk už fakt neee!