Fotogalerie a videa ze společných akcí, srazů a vyjížďek.

Pravidla fóra

Umístěním obsahu na toto fórum strvzujete, že jste jeho autorem a prohlašuje provozovateli, že umístěním a zpřístupněním takového obsahu prostřednictvím tohoto fóra nebudou neoprávněně zasažena autorská práva třetích osob ani jiná práva a oprávněné zájmy třetích osob (např. právo na ochranu osobnosti fyzických osob) a nebudou porušeny obecně závazné právní předpisy.
Odeslat odpověď

Z Moravy přes Slovensko na Ukrajinu a zpět

17 zář 2012, 01:44



Nebo foto:
http://mp-iglau.galerie.cz/5857160-sk-a-na-skok-ua-09-2012
Naposledy upravil MP dne 24 zář 2012, 16:19, celkově upraveno 2

Re: Z Moravy přes Slovensko na Ukrajinu a zpět

18 zář 2012, 09:50

Tož tedy pár řádků:
Ukrajina byla jen taková třešnička na dortu několikadenního výletu po Slovensku . Tam jsem byl jen v podstatě na skok .
Mám teď měsíc volno , neměl jsem do čeho píchnout tak jsem koukl minulej tejden na předpověď , za půl hoďky byl zbalenej a vyrazil . Neměl jsem danej termín , takže jsem ani nikoho na cestu nesháněl . Jet sám , obzvlášť na víc dnů , je ale na h.... Hlavně kvůli tomu že si nemáte s kým povídat . Byl jsem rád když jsem navštívil na Slovensku pár přátel a mohl s něma aspoň hoďku pokecat u kafe , nebo když se se mnou dal někdo náhodně do řeči .
Jel jsem z Vysočiny přes Pálavu , na Slovensko přes Lanžhot , do Bratislavy , soutok Moravy a Dunaje , Devín . Na východ jsem jel spodem , tedy přes Nitru , Levice , Veĺký Krtíš , Lučenec , RS , Rožňava , Košice , Michalovce .
Než jsem jel měl jsem přečtený všechny cestopisy z Ukrajiny co jsou na Motorkářích.cz . Některé byli optimistické , jiné velmi pesimistické . Takže jsem byl připravenej na cokoliv . Jen jsem zapoměl nějak zapoměl vyndat z pod sedla nůž s cca 16 cm čepelí , kterej tam pořád vozím , a kterej by mohl být zdrojem problémů , neboť na to už pohlížej jako zbraň . V Micholovcích , kde jsem spal v penzionu , jsem zjistil ještě že směny na celnici se střídají o půl deváté , a že v tuto dobu je to na dlouhý čekání . A taky že jde o to na jakou směnu zrovna "narazím" , asi podle toho jak se kdo vyspal a jestli byl večer ... Měl jsem štěstí , během max. 20 minut jsem to projel . Na Slovenské straně bylo u dvou z budek po třech nebo čtyřech autech . Jak jsem dojel a viděl mě celník , mávl na mě ať jedu za ním k dalšímu volnýmu . Vzal si pas , techničák , zapsal přesnej počet km z tachometru , kolik je benzínu v nádrži , koukl do kufru a na několik minut zmizel . Nakukoval jsem do budky a viděl že dle TP tam všechno opisují do počítače . Poté jsem popojel kus dál , kde mě ukrajinskej celník vyplnil nějakou bumášku , přečetl jsem jen RZ , ostatní jsem nepřečetl . Popojel jsem opět dál , kde jsem zase vše odevzdal a další celník začal okukovat Burgmana , pochopil jsem že hledá VIn , tak jsem otevřel sedlo a ukázal . Zkontroloval , a opět někam s dokladama odešel . Další mezitím projel co vezu , a jestli nemám drogy , alkohol , zbraně ... Než to opět všechno namlátili do počítače stal se burák centrem pozornosti dalších dvou a tak jsme tam chvíli komunikovali - odkud jedu , kam jedu , jak je starej , jak ho mám dlouho , koukali na ty nálepky na plexi a pořád se vyptávali . Se znalostí ruštiny ze základky a ze střední komunikace nebyla problém . Pak ještě následovala celní kontrola , sundat helmu - kontrola xichtu s fotkou v pasu . Razítko , odjezd . Jen o kousek dál , kde jsem pak odevzal bumášku a mohl jet . V Užgordu jsou silnice hrozný , musí se furt koukat kam jedte , běžně jsou tam třeba 15 čísel hluboký ďoury , a do takové padnout třináctkovým kolem na burákovi tak se tam vyválím a urvu kolo . Provoz docela chaotickej , značení mizerný . Běžně se stává že proti vám jede auto , najednou si to zamíří do protisměru a zaparkuje u chodníku těsně před váma . V křižovatkách i když jedete po hlavní nebo na zelenou je dobrý se koukat jestli opravdu máte přednost . Protože jsem měl na burákovi nabaleno dost věcí nechtěl jsem ho nechávat někde dlouho stát bez dozoru a vzdalovat se . V takovejch těch odstrčenejch uličkách je všude docela svinčík a baráky neudržovaný , působí to tak depresivně . Ale ty hlavní ulice v centru jsou celkem pěkný , samej obchůdek , čisto . Dost v kontrastu s tím co je na okraji . Byl jsem v nějakým nákupním centru , něco jako brněnská Vaňkovka a člověk by nepoznal že je na Ukrajině . Vyjel jsem pak na Mukačevo a protože je to hlavní cesta na Kyjev , tak silnice skvělá . Dva proudy tam , dva zpátky , povrch pěknej . Před Mukačevem jsem si chtěl udělat foto u cedule . Zajel jsem za krajnici a vyfotil . Jenže o kus dál na první křižovatce stáli tři policajti a jak jsem se k nim pak blížil hned mě odchytli . Nebyl jsem si ničeho vědomej tak jsem zůstaval v klidu . Samozřejmě si vzali pas , techničák a vzali mě na stanici . Prej že tam jak jsem zastavil je zákaz zastavení . Říkám že tam žádná značka nebyl . On na to že byla 700 metrů před tím . Druhej mě vysvětloval že ta plná čára ( u krajnice ) se nesmí přejíždět . A třetí do mě valil že je ze mě cejtit alkohol . A čtvrtej už vyplňoval nějakej formulář a že mě to bude stát 850 hriven ( 1 hr - 2,95 Kč ) . Povídám že tolik nemám , že prej musím vybrat do banky , zaplatit . Pokud nezaplatím že se nedostanu z Ukrajiny , protože to bude v počítači a na celnici mě oak nepustí . Ten co do mě valil s tím alkoholem mě říkal kolik jsem toho vypil , říkám že nic ( večer jsem měl jen dvě piva na Šíravě ) . Prej jak donese přístroj a nadejchám že budu mít velkej problém . Prvně jsem řekl že klidně , ale pak jsem si vzpoměl jak někde někdo psal že ty jejich alkotestery mají "zkalibrovaný" tak aby nadejchal každej . Takže jsem na dejchání radši netrval . Do toho jeden z nich kde jsem nocoval ( nevím jestli se tam může někde na "divoko" ) , povídám že na Slovensku , ale to si pak asi ověřil že jsem hranice překročil až ráno . Bylo mě jasný že se budu muset "vykoupit" a že bez toho abych tam něco nechal neodjedu . Po nekonečným smlouvání jsem tam nechal 20 Euro a 100 hriven . S tím že zbytek si musím nechat na benzín na cestu zpět . Zastrčil to do toho sešitu s přestupkama , vrátil mě doklady a pustili mě ... Po tomto jsem měl strach už někde zastavit a fotit zajímavosti , protože na další drahou fotku bych neměl . Mukačevo to stejný jak Užgorod . Silnice ve městě buď kostky nebo samá díra . Sem tam potkáte i povoz taženej koňma jak veze seno , nebo hromadu hnoje . Odpoledne jsem se vracel do Užgorodu a odtam na přechod Velykyj Berezynyi / Ubĺa . Tam to bylo na enduro . Dírám jsem nestihal uhejbat , stejně jsem jich několik vymetl . Vesničky strašně zanedbaný , baráky zpustlý . Čím blíž jsem byl k přechodu , tím míň jsem věřil že tam nějakej bude . Žádný značky , nic ... Najednou se tam vyloupl , na konci vesnice . Jinak opět v pohodě . Nikdo tam nebyl , takže hned na řadě . Opět stejný úřadování jako při vstupu , jeden z ukrajinskejch celníků najednou na mě začal česky a jestli jsu z Jihlavy , podle značky . Takže jsme prohodili pár slov . Slováci zapsali kolik jsem najel km , kolik mám benzínu v nádrži , kontrola xichtu s fotkou z pasu a odjezd .
Přesto že si mě policajti tak vychutnali , a trochu mi zkazili ten původní dobrej pocit z Ukrajiny , nelituju že jsem tam jel a nakoukl tam .
Cesta zpátky na Vysočinu byla severní částí - koukl jsem se do Údolí smrti , pak do Tater , který byli ale schovaný v mrakách , takže jsem nic moc neviděl . V Popradu jsem navštívil část Spišská Sobota . No a pak na Trenčín a přes Starý Hrozenkov na Moravu .

Celkem jsem najel 1870 kilometrů ( natankováno 62,5 l , což je spotřeba 3,34 na stovečku )
Původně jsem si myslel že budu spávat ve stanu v kempech , ale jak je po sezóně , tak všude mrtvo a zavřeno . Takže stan jsem ani nepoužil a nocoval po penzionech . Počasí vyšlo výborně , všechno suchou gumou po suchým asfaltu .
Odeslat odpověď