já bych se Číny taky nebál(mám doma dvě)Mužeš mít za relativně málo peněz nový stroj se zárukou,máš v tom jistotu,že to není kradený,bouraný,atd.Hlavně se vyvarovat nákupu v Tescu nebo podobně,kde to dávají jako bonus k něčemu.Vyber si z osvědčených značek na trhu,co mají servis a díly,např Kentoya,Yuki,Kymco.Ideálně nejbliží prodejnu či servis.Pokud si vezmeš skutra nového a dáš mu všechno co potřebuje,neměl by být zásadní problém.O výkonu a zpracování se dá diskutovat,ale o tom je taky ta cena.A takový názory o slabších brzdách,proboha,vždyt je to padesátka,jede to max.60 a kotouč vepředu už má snad většina tipu,nač řešit brzdy.Nedávno jsem se projel na Mustangovi,co pamatuje většina z nás málem dědku z mládí.A v porovnání z nejobyčejnějším čínským skutrem je tohle katastrofa.Řve to,nejede to,nebrzdí to,nesvítí to,netroubí to,nechytá to.Přesto jsme na tom nalítali taky dost,ale vlastnímu klukovi bych to už dneska nedal do ruky. O značkovým olítaným skutru bych asi neuvažoval,většinu vlastnil jistě nějaký rádoby tuner,na tom nebude puvodního nic a když už chce někdo jezdit stovkou,má si koupit větší motorku a ne nacpat do padesátky dalších x tisíc za tuning.Navíc,když se budem držet předpisu,máš oprávnění řídit do 45 km/hod,s tímhle riskuješ i pěknej malér v případě nehody.Za mě tedy čínská padesátka,pokud možno raději nová a dá se na tom jezdit i daleko,viz já nebo Satanachist,akorát to trochu dýl trvá.Nebo si rok počkat a za prakticky stejnou cenu si pak koupit 125,měl jsem možnost si projet třeba Yuki Galaktiku za tehdy asi 29 a to už je proti padesátce taky lepší svezení.Cenový rozdíl v tom byl 5 tisíc proti ceně mojí padesátky(24)Z Béčkem to bude platit od ledna 2013.
Jinak mužeš dopadnout taky jako já,v 46ti jsem si dodělal papíry a koupil si 400 ccm(ojetou značku)ale padinu si nechám,