A je to tu, měl jsem veeeelikou chuť vyrazit na tento bláznivý podnik, připravil jsem naprosto vše, skútra, oblečení, výbava, myslím, že jsem tomu pověnoval dost času. a když mě to ani po dvou měsících nepustilo, musel jsem vyrazit. Podařilo se nadhodit tuto cestu i kamarádům, dva se drželi hodně dlouho a chuť byla veliká. vše připraveno, zabaleno 14dní dopředu. 25.července jsem vyrazil na dovču a po návratu hned druhý den, že vyrazíme. Po telefonech jsem dostával echo, že v čr je pořád deštivo, prý téměř celých deset dní co jsem byl mimo republiku, říkám si, to jen potvrzuje, že se to vyprší a přece nebude hnusně v čr tři týdny s deštěm po celé republice. Takže vidina pěkného počasí jen utvrzovala o uskutečnění akce. Byl to téměř jediný volný termín v celém srpnu, tak abychom mohli akci uskutečnit ve třech lidech. Sám bych se asi bál. Takže akce na dva dny pátek, sobota 6.-7.srpna. Po příjezdu z dovolené jeden den hezky a počasí neslibovalo vůbec hezké dny. Rozhodnutí padlo mezi námi třemi snad někdy ve čtvrtek v deset večer. Bez deště, počasí na netu měnili snad každé dvě hodiny a spíš panovala na radarech pozitivnější poloha dešťů a vypadalo to že budeme všem přeháňkám ujíždět.
Start tedy podle itineráře z liberce v půlnoci ze čtvrtka na pátek. vše klaplo a s chutí na cestu.
Posádka já s PSkem 125, jeden človíček na jawě 350 rv.98 a podle mě hřeb posádky v podobě jawy 250 pérák z roku 1951, s posádkou velkého renovátora. Prý si to motorka zaslouží, ukázat se v souboji s moderní technikou.
Podle itineráře vyrážíme z liberce směr Praha na náměstí s koněm, jedeme po staré přes boleslav, tam na dálnici až na černý most a dál po známé cestě na václavák. Při přípravách jsme přišli o možnost půjčení navigace, takže souřadnice v itineráři nám byly k prdu. Tak jsme to museli pojmout trochu dobrodružněji, vybaveni postaršími autoatlasy, kde pár nových obchvatů kolem měst chybí. Jedinou technikou nám byl kompas s GPS v telefonu, který alespoň trochu pomohl.
Do prahy tedy po známé cestě, a dál na pardubice a hradec králové. v pardubicích i v hradci jsem na náměstí nebyl, takže již odtud pro mě cestování novými městy. Po cestě noční prahou a i pardubicemi místní domorodci obdivují jak myšlenku tak hlavně našeho jediného veterána, musím říct parádní pocit. V hradci jsme byli už ve 4,30, takže oproti itineráři super čas. Cestovní rychlost jsme domluvili kolem 80km/hod. Je pravda,že vesnice 50 ee. Noční cestování super.
Další směr na olomouc po pěkných silnicích utíkala hodně rychle, komunikace gestama a mávání rukama nohama se ukázala jako vyhovující, vysílačky netřeba. První nepodařená předpověď našich domácích meteorologů v podobě manželek a kolegů rosniček amatérů se vymkla kousek za moravskou třebovou. prás a je tu déšť, první převlékání do nepromoků. Nečekáme a jedeme dál. olomouc, další parádní centrum, přestalo až na náměstí
Zde trocha z navigace. mezi krajskými městy není problém přejet jen podle cedulí, po příjezdu do města snadno najdeme centrum. cedule centrum.....centrum.....centrum, ale vymotat se zpátky na nějaký směr z centra už byl o bloudění. Taže tam jsme vždy nabrali trochu víc času. Druhým zdržováním jsem byl já s dojezdem 200km na nádrž, tankovalo se podle mě. I přes hrdlo nádrže pod sedlem jsem měl natankováno vždy v rekordním čase, příprava batožin myslela i na toto. po prvních 30km v dešti poprvé sušení nepromoků, dále na ostravu, zde slunce(v uvozovkách), i když se našli lidi z deštníkem
A první vetší bloudění, na náměstí místní knihovník celé posádce vysvětluje směr jak jinak než z města a dostáváme podrobnou mapu moravy a slezka. Díky mu, i když tady to číst asi nebude.
vyrážíme směr zlín a počasí je v pohodě, už proběhla i výměna za letní bundy a rukavice. Jak ale murphy říká, jak to sundám, začne pršet. Vydrželo to až do brna, kdy z minuty slunce najednou konev vody a bylo zle. průjezd bouřkou, opravdu mezi blesky, první obsazení autobusové zastávky jen motorkama a ždímání všeho. Nevzdáváme, nepřevlíkáme se, a po cca půl hodině kdy začíná déšť mizet vyrážíme dál už jen pár kilometrů na jihlavu, v jihlavě pauza a první převlékání, za jihlavou opět průtrže, ignorujeme sprchy od aut, vyjeté koleje. ale bylo teplo a nebyl důvod akci přerušit, 140km v dešti se už začalo projevovat. V tom je cca 6večer a rosničky nám hlásí do českých budějovic kalimitu letící nad čr a hlavně na severo-západ. Bohužel tato informace přilítá z několika míst. Rozhodnutí pokračovat co to půjde, prý tomu ale neujedeme, takže ubytování? co to řeší, když ráno do toho vyrazíme znova a lepší to nebude, přesunujeme se do centra, zde první odpadlíci celé akce, cyklo tachometr, všude voda, foťák v nepromokavém pozdře plný vody. Nepromoky na nás jsou nepromokavé ale ne vodotěsné, kousnem se a jedeme za čb na benzinku. kde další info o záplavách na západ a sever, hmm nové přehodnocení směru deště a zde už i našich sil. A pak to padlo. věříme rosničkám a bez slov zklamaní vyrážíme směr sever, nejkratší cestou domů
Po pár kilometrech déšť, bouřky a 260 posledních kilometrů, nálada do slz, škoda prostě to nešlo, mohli bychom nebyla zima a nebýt počasí, určitě nevzdáme. Do liberce dorážíme před půlnocí pátek. Zde už začínám tušit že rosničky nekecali a s velikou chutí skáču do vany.
pár info z cesty:
najeto 1280km
průměrná rychlost 63km/hod.
myslím 22litrů benzínu
5x tankování
23,5hodin v sedle
Pocity zkažené jen počasím, jinak stroje překvapily víc než hodně, únava je znát ale čekal jsem to mnohem horší po takové porci. Takže mise neúspěšná a je mi to líto....snad jindy
Jo a referát z cesty je až dnes, po tom co jsem se nezastavil ve sklepě s vybíráním vody, sever čech bychom opravdu v sobotu pro uzávírky a podemleté silnice domů neprojeli.
pár fotek
http://tom-galerie.rajce.idnes.cz/48_ho ... ymi_mesty/