Jeste jsem nasel celkem zajimavy clanek a ten to maslim celkem dost dobre popisuje:
Brno válčí s Prahou o veletrh motorek24. listopadu 2009 15:40
Veletrh Motocykl je pražský trucpodnik. Veletrh Motosalon je brněnský nesmysl. Podobné vzkazy létají mezi oběma městy právě kvůli motocyklovému veletrhu. Ještě letos byl jen jeden, ale příští rok budou už dva, a navíc ve stejném termínu.
další článek
Výstava Motocykl 2009foto: Michal Šafránek, iDNES.cz
Polovina března patřila motorkářům tradičně na Výstavišti v pražských Holešovicích, které provozuje firma Incheba. Jenže tendr Sdružení dovozců automobilů (SDA) na pořádání dalšího ročníku vyhrálo Brno.
"Vypsali jsme ho poté, co jsme se nedohodli v Holešovicích. Výstaviště bylo nevyhovující, byli jsme tam natěsnaní. Chtěli jsme od nich nějaký závazek, že se to v rozumném časovém horizontu změní, ale to Incheba odmítla," popisuje tajemník sdružení Pavel Tunkl, proč se rozhodli hledat pro veletrh nové místo.
Jenže Praha se odmítá "svého" veletrhu vzdát a chce jej uspořádat i bez oficiální podpory SDA. Incheba ostře napadla kampaň brněnského výstaviště, které mluví o stěhování veletrhu do Brna.
Výstava Motocykl 2009 - nová připravovaná jawaVýstava Motocykl 2009 - motorka Voxan
"Na brněnské výstaviště se žádný veletrh z Prahy nepřesouvá," tvrdí šéf marketingu Incheby Radovan Ježovič.
V Praze Motocykl, v Brně nově Motosalon
V Praze tak skutečně zůstane akce, která se jmenuje tradičně Motocykl. Název má totiž Incheba chráněný, Brno muselo vymyslet alternativní Motosalon.
Výstava Motocykl 2009Výstava Motocykl 2009
"Pokud Incheba trvá na tom, že veletrh udělá a že se Motocykl nepřesouvá, tak se nepřesouvá. Bránit v uspořádání veletrhu nikomu nemůžeme. Ale nebude na něm jediný oficiální importér," konstatoval Tunkl.
V praxi to znamená, že na pražském výstavišti budou menší množství motorek předvádět jen místní dealeři v méně honosných stáncích. Určitě také nepřivezou horké novinky a premiéry.
Oficiální dovozci pod záštitou mateřských značek v Praze vystavovat nemohou, rozhodnutí SDA se musí podřídit. Výjimkou mohou být jen malí čínští dovozci, kteří nejsou členem sdružení.
Ježovič tvrdí, že do Brna importéři zamíří jen se skřípěním zubů. "Brno znamená vyšší náklady na všechno. Navíc koupěschopnost obyvatel je v Praze a ve středních Čechách mnohem vyšší," argumentuje.
MF DNES oslovila několik dovozců, ale všichni přesun do Brna spíš vítají. Praha jim nevyhovovala ze stejných důvodů jako SDA.
Kapacita brněnského výstaviště je větší
"Kapacita výstaviště v Brně je větší než v Praze. S logistikou jsou sice spjaty nějaké komplikace, ale to, co nabízí Brno, je výrazně lepší," uvedl Petr Hubáček z českého zastoupení japonské Hondy.
Podle Daniela Antonína, jehož společnost dováží do Česka značku Kawasaki, je navíc výstava otázkou prestiže, takže na kupní síle návštěvníků příliš nezáleží. "Podle anket z minulých ročníků má o koupi motorky zájem jen pět procent návštěvníků," řekl.
Oba provozovatelé výstavišť zatím nechtějí mluvit o tom, kolik vystavovatelů na jejich veletrhy přijede. Brno počítá s tím, že zaplní sedmadvacet tisíc metrů čtverečních výstavní plochy.
Rozhodovat bude i ekonomická situace. Například Honda, jeden z nejdůležitějších výrobců motocyklů, svoji oficiální účast v Brně ještě zvažuje.
idnes.cz