Tom_F píše:jen mě zaráží a nedokážu posoudit jak je to s jízdou když se sjede vícero kubatur, 50ka to žene, 650ka plyn lechtá. jak je to v praxi? omluvte lama dotaz, zatím jsem se neúčastnil takže nemůžu soudit. jsem v tom hodně velký nováček. co je potom za požitek z jízdy ať pro 50káře tak i pro větší kupatury. beru cestování jako fajn s rychlostí která je rozumná pro danou kubaturu. popište mi vaše pocity
Ciao.
Z mé zatím jediné
zkušenosti (kdy jsem právě já jel na nejslabším skútru) můžu potvrdit, že velký rozdíl výkonu skútrů v koloně je problém
. Při rychlosti např. 70 km/hod. slabé skútry jedou naplno, což zejména motory nemusí moc dlouho vyfržet, a jednak - protože je pro ně tato rychlost limitní - není jízda pro jezdce příjemná ani bezpečná
. Maxíci se naopak nudí a má-li se tak jet delší trasa i otrávení.
Nemají-li být všichni nespokojení je optimální, když se účastníci rozdělí do skupin dle kubatur, kde pak rozdíly nejsou tak velké.
Sice tak nejedou všichni spolu - to je negativum, ale jedou víc v pohodě, což je určitě důležitější a hlavně bezpečněji což je vůbec nejhlavnější.
Princip rozdělení na skupiny dle kubatur byl obsažen i v návrhu původního timingu pro Ještěd Tour. Nebýt deště, který asi řadu přihlášených odradil a výjezd z Prahy zdržel, mohlo to být ještě víc super než to bylo - a to já tam ani nedojel.