Rady a doporučení před nákupem nových i ojetých skútrů
28 pro 2009, 10:26
to bych chtel vidět 80kmh prej
to muže jet maxi 50kmh bud kecaš ty nebo ten tachač
mam bratrance co jeli na fichtlu aš do chorvatska a slovinska
a jeli tych 50kmh
sory za ote ale to mně nedalo
28 pro 2009, 10:31
Kdyz vybirat mezi temito znackami, tak snad radeji Kentoyu...Yuki mi pride jako vetsi kram...Zalezi kus od kusu.
28 pro 2009, 10:56
Nevim co jsi mel doma za pionyra, ale ja mel 21 sport a ta bez uprav jezdila 65km/h. Po mensich upravach a vymeny retezky po rovine 80km/h jel a to pri spotrebe pod 2l/100km
Rychlost byla v te dobe srovnavana s autem, protoze GPS nebyla a policie pro toto mereni by pochopeni nemela
Jawa Pionýr 20,21
V podstatě stejný jako 05 jen zvýšenný výkon, kosmetické a další mírnější změny. Model 20 měl postranní plechy.
Technické údaje:
Motor: dvoudobý s vratným vyplachováním
Váha: 60 kg
Maximální rychlost: 65 km/h
Nádrž 5 litrů
28 pro 2009, 11:03
Nemám ve zvyku lhát.
Bylo to samožřejmě 80km/h tachometrových,bohužel nikdy jsem nenechal tachometr překontrolovat.Nevěděl jsem ,že to budu potřebovat .Tak mě hned nekamenujte
Pravda je ,že většina moto ukazuje o 5 až 20 km/h více než je skutečnost .Takže tím bych to chtěl uvést na pravou míru.
Jen jsem tím chtěl říct,že i přes své darum výroby 30 let zpět to byl rychlý a spolehlivý stroj což se podle mého názoru o číňanech zatím rozhodně nedá říci.
Jsem přesvědčenej o tom, že by nějaký Yuki i dnes napráskal.
Ale o to tu přece nejde za mě ani Yuki ani Kentoya.
28 pro 2009, 11:14
A jeste stale na to sezenes bez problemu nahradni dily
Za sebe rika ze Yuki ani Kentoyu nebrat, ale to tu uz bylo receno nekolikrat.
28 pro 2009, 11:17
ešte neco odemně k tematu
Yuki a Kentoya podle mně to wide na stejno šak te to samy jen že tam daji jiny nalepky
třeba CPI te uš kvalita oproti tym juki kentoja a td
28 pro 2009, 11:34
Jeste mala poznamka pro neverici Tomase
Vice
http://www.jawa-50.cz/- Kód:
Vážení přátelé, dovoluji si Vám odepsat na Vámi zveřejněné úpravy Jawa 50. Hned v úvodu bych měl mnoho výtek k provedení úprav, i k nemožnému provozování. Popisovaná úprava má pokračování z kdysi zveřejněné a úspěšné úpravy – Svět Motorů č. 24/64, kde p. Krejbich popsal úpravu pro tu dobu ( 4 až 5 koní). Před touto zveřejněnou úpravou jsem si kdysi dohledal i úpravu Petra Dobrého, také ve Světě Motorů zveřejněnou (nemám právě po ruce své poznámky – takže nemohu být zcela konkrétní k číslu a ročníku). Mám vážné výtky k některým rozměrům, které jsou právě zveřejněny jako Vaše úpravy.
A) Širší výfukový kanál než rozměr 23 resp. 22 mm má vždy za následek praskání pístních kroužků. Tudíž sestavený motor po prvním zavrčení ztratí téměř okamžitě na výkonu a může se pouze točit, nic víc než havárie motoru. To jistě nebylo cílem a úmyslem Vašich úprav. Připomínku mám též k nadměrné šíři „pomocných“ výfukových kanálků, protože při pohybu pístu se takto propojí výfukový kanál s přepouštěcím kanálem přes pístní čep a výfukové spaliny se dostanou do vyplachované směsi, dtto spodní komprese. Ani korkem vyplněný pístní čep není též řešením, neboť korek časem shoří, a propojení kanálů zůstává.
B) Další moje připomínka se týká šířky a výšky sacího kanálu. Maximální šíře pro rozvod sání pístem by měla být 29,5 mm, výška by neměla být větší než 69 mm od horní hrany válce. Tyto rozměry totiž dávají spodní kompresi a tudíž nemůže být dostatečné vypláchnutí válce. ( I když mi je zcela jasné, že se písty ještě zkracují na spodní – sací hraně, ale nikdy se mi nestalo, že by tato míra byla více než 2 mm při závodní úpravě.)Celková výška válce je myslím 82,25 mm.
C) Vůle pístů ve válcích je bohužel daná různými aspekty,( namáhání tepelné a mechanické). Mnohem lepší úprava je v navaření hliníkových žeber na válec, má tato úprava také své podmínky, ale motor se nepřehřívá a nevadne. Potom vůbec neplatí vůle pístu ve válci ať už Vámi popisovaná, nebo od výrobce. Tuto úpravu používám ve spojení s novou hlavou válce, která je hvězdicová neboli hvězda.
D) Domnívám se, že by byla nejlepší postupná úprava – pokud se týká zveřejnění. Aby si každý upravovatel mohl udělat takovou úpravu, na kterou mu stačí jeho síly, prostředky a um. Dnes dělám úpravy pro radost, živit se tím nedá, neboť by z cenového hlediska byl pionýr neprodejný. Mám také motokáru s motorem z pionýra s levostranným našlapováním a drobnými úpravami, které jsem výše nastínil.
Rovněž můj mustang s cestovními úpravami mi dosahuje běžné rychlosti 90 km, není vyjimkou 100, 110 km. Pro mně není problém též přejít jakékoliv úpravy ( např. rozvod sání membránové, vrtání motoru, nové odlitky pístů, hlav válců a možná i nových válců, nebo nových karterů atp.), větším problémem je dnes čas.
Bude mě nesmírně těšit, když budete na víše uvedené řádky reagovat a možná mi také napíšete. Doufám, že se já zatím sám zdokonalím i v práci na svém počítači, ale rozhodně zde nevysedím jen dolík.
Přeji Vám hodně šťastných kilometrů
Marek z ÚO
28 pro 2009, 16:57
Ale jo, taky jsem si prošel se svou "21" tehdejším rádoby "tuningem", snížená hlava, úprava kanálů, metyl v benzínu atd. Tam pak ale životnost motoru šla rapidně dolů. Jinak k tématu: Měl jsem dva roky Yuki Matrix 50 4t.Furt se to tady omílá dokola jestli Čínu ano nebo ne, ale vše se odvíjí co od toho dotyčný čeká. Za dva roky jsem na ni najezdil 3 000km. Nikde mě to nenechalo, ale je fakt, že dál jak 10 km od baráku jsem se s tím bál. Řada věcí na tom byla ve fázi "DODO" (dodělej doma)
Z pěti metrů "dizajnově", paráda. Z blízka už to bylo horší: mizernej materiál na plastech, mizerný slícování, guma není guma, zoufalej materiál na kovových prvcích a z čeho jsem měl největší strach byly sváry na rámu. Takže, pokud je domácí kutil a bude na tom jezdit 5km na nákup ,proč ne.
05 led 2010, 09:28
Zajímavé... Asi mám tu nejúžasnější čínu pod sluncem
Mě to dokonce i jezdí.Od roku 2006...
22 dub 2010, 15:08
Tak jsem dnes zkusil provnat údaj na tacho s údajem ne měřiči při vjezdu do dědiny. Ejhle, oba se shodovaly. Schválně jsem to udělal i s autem a opět stejné údaje. Takže si myslím, že ne všechny tachometry proměřují. K tématu - píšete, že kdyžtak CPI....kamoš jej má - Aragona a věčně je v servisu. Ve Starém Městě už jsou na něj alergičtí. Elektrika, výkon, mechanické části, koroze..... Oba máme najeto stejně. Kolem 4000 km. Já mám Kentoyu a opravadu zatím pohoda a absolutní spokojenost.
22 dub 2010, 15:14
Ne všechny obecní radary měří přesně
Takže to, že ti ukázal přesně to samé co tachometr, neznamená, že je to přesně kolik ve skutečnosti jedeš. Vše má odchylku a to i ten radar. Sám jeden policista mi řekl, že obecní radary nejsou přesný.
22 dub 2010, 15:30
Jasně, vím. Třeba v Luahčovicích ukazuje více než jedeš a o dost. Ale chtěl jsem tím říct, že tachometr měří asi dobře, když jsem to porovnával s autem, kde jsem naměřil stejnou hodnotu.
22 dub 2010, 15:34
tj. tachometr ti ukazuje shodně s tvým autem
jestli přesně se prostě neví
22 dub 2010, 15:38
Asi tak....
22 dub 2010, 16:33
problém je i v detekci motorky radarem, ne vždy je to přesné a ne vždy je hodnota ustálená, pořád mi přijde jakoby moto bylo přecejen menší než auto a na radaru se kolikrát hodnota mihotá, o přesnosti nemluvím. Zkus tamometr pro kola, přesně nastavit ne na průměr ale na zkutečnou otáčku kola skútru a pak porovnávej. 100% bude přesnější než radar nebo i ten tachometr v autě